Microsoft stäms för namnet Bing

Permalänk
Medlem

Hoppas det går igenom, namnet är så otroligt jobbigt att höra, läsa, se på

Visa signatur

pff

Permalänk
Avstängd

När kommer stämningen mot Google då? O.o

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se att Microsoft ska kunna ta några större marknadsandelar av Google närmsta åren. Men de har ju lyckats tidigare med just aggressiv marknadsföring och diverse fula knep..

Men det som ändå talar mest emot Microsoft är väl namnet?

Jämför;

"Att googla" vs "Att binga"
"Google it!" vs "Bing it!"
"Just google it" vs "Just bing it"
"Googlefight" vs "Bing brawl"
"Google motherfucker, do you use it?!" vs "Bing motherfucker, how do I use it?!"

Låter förjävligt.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Bing it lät ju dock bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
haaaa. Stackars småföretagare som utsätts för microsofts oändliga girighet.

Microsoft ger mig 1-12% cash back på alla mina köp via Bing...vad får jag av Google? 0...

Bara de senaste 4månaderna har jag fått 92$ tillbaka på mina köp och det är inte fy skam

BING FTW:D

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Har vandrat med blicken över denna titel "Microsoft stäms för namnet Bing", när jag hela tiden ha trott att det stod "skäms" istället för "stäms". Jo, tänkte jag, det gör de allt rätt i att skämmas över ^^. Nu upptäckte jag dock att det stod "stäms"

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Lite julhumor, med risk för att den redan är old

http://www.youtube.com/watch?v=7GM4Lt5k24s

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Ganska ointressant stämning.

Klart mer intressant och tragiskt är de verkliga övertrampen som fortsätter: http://www.linux-magazine.com/Online/News/Microsoft-China-Rip...

Det är lite sandlådevarning på länkad artikel också. Vad som inte framgår i artiklen är att det inte är MS själv som har stulit koden, utan företaget som anlitades av MS för att utveckla microbloggen/twitter-tjänsten.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
haaaa. Stackars småföretagare som utsätts för microsofts oändliga girighet.

Tvärt om. Stackars Microsoft som utsätts för en massa konstiga anmälningar. Alla vill pumpa dem på cash.

Permalänk

Tycker gott de som ursprungligen använt BING ska ha rätt.. MS behöver känna på näsan några gånger.

Sen att MS mjukvara för det mesta suger är inte bättre

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Microsoft ger mig 1-12% cash back på alla mina köp via Bing...vad får jag av Google? 0...

Bara de senaste 4månaderna har jag fått 92$ tillbaka på mina köp och det är inte fy skam

BING FTW:D

Jo men det var ju så att Microsofts mål med Bing är att konkurrera ut Google från marknaden, så är det inte så konstigt att de ger såna erbjudanden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Tvärt om. Stackars Microsoft som utsätts för en massa konstiga anmälningar. Alla vill pumpa dem på cash.

Precis.. Ungefär som när en unge plötsligt påstods ha utnyttjats sexuellt av Michael Jackson.. Tog typ tre dagar, sen kom det 10-15 ungar(s föräldrar) till med anklagelser om samma sak, eller bara vittring på att det fanns pengar att tjäna.. Helt otroligt va folk gör för pengar egentligen, oavsett vem som har rätt i bägge frågorna.. Speciellt intressant är att man inte gör något väsen av att man faktiskt redan använder produktnamnet förrän nu, trots att man M$ Bing har funnits länge..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Det är lite sandlådevarning på länkad artikel också. Vad som inte framgår i artiklen är att det inte är MS själv som har stulit koden, utan företaget som anlitades av MS för att utveckla microbloggen/twitter-tjänsten.

Vad är skillnaden? Om jag anlitar lejer arbetskraft eller använder egen gör ingen skillnad, jag måste ändå ta ansvar för mina produkter och tjänster. Den som är drabbad måste rikta sitt klagomål mot den som bär huvudansvaret. Eftersom det handlat om både mjukvara och tjänster inger det hur som inte förtroende att Microsoft gång efter annan inte har koll på sitt hus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjompers
Ingen annan som tänker på Bada Bing /The Bing?
HBOs' strippklubb i TV-serien The Sopranos.

Jo, det var det första jag kom att tänka på Sen Chandler Bing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskarh
Jo, det var det första jag kom att tänka på Sen Chandler Bing

Du kanske ser på lite för mycket tv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Du kanske ser på lite för mycket tv?

Nja, kollar knappt på tv. Däremot har jag en rejält stor samling med TV-serier på dvd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskarh
Nja, kollar knappt på tv. Däremot har jag en rejält stor samling med TV-serier på dvd

I den postdigitala värd vi lever i är "TV" för mig synonymt med tv-serier eller andra saker som brukar sändas på TV hur man än tittar på dom, streaming, dvd, bluray, nedladdat eller vad som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
I den postdigitala värd vi lever i är "TV" för mig synonymt med tv-serier eller andra saker som brukar sändas på TV hur man än tittar på dom, streaming, dvd, bluray, nedladdat eller vad som helst.

För mig är TV synonymt med när man kollar på en speciellt avsedd apparatur som kan ta emot rörliga bilder som sänds ut ifrån en tv-station

Jag äger en TV, men den är endast kopplad ihop med datorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
I den postdigitala värd vi lever i är "TV" för mig synonymt med tv-serier eller andra saker som brukar sändas på TV hur man än tittar på dom, streaming, dvd, bluray, nedladdat eller vad som helst.

Jaha och? Låt människan göra vad han vill och mind your own
Han kanske älskar Chandler Bing! Jag menar, hur kan man inte göra det!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskarh
För mig är TV synonymt med när man kollar på en speciellt avsedd apparatur som kan ta emot rörliga bilder som sänds ut ifrån en tv-station

Jag äger en TV, men den är endast kopplad ihop med datorn

Hur kan du äga en "speciellt avsedd apparatur som kan ta emot rörliga bilder som sänds ut ifrån en tv-station"?
Och hur kopplar man det till datorn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Jaha och? Låt människan göra vad han vill och mind your own
Han kanske älskar Chandler Bing! Jag menar, hur kan man inte göra det!

Jag bara skojar, jag menar, när det kommer till att titta för mycket på tv-serier och dylikt är kanske inte jag den som ska klaga.

Och detta må vara offtopic och fånigt, men inte lika fånigt som den här stämningen mot microsoft.

Permalänk
Medlem

Ska man stämma vartenda jävel som råkar ha samma nanm?...löjligt, finns bättre sätt o tjäna pengar på.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Vad är skillnaden? Om jag anlitar lejer arbetskraft eller använder egen gör ingen skillnad, jag måste ändå ta ansvar för mina produkter och tjänster. Den som är drabbad måste rikta sitt klagomål mot den som bär huvudansvaret. Eftersom det handlat om både mjukvara och tjänster inger det hur som inte förtroende att Microsoft gång efter annan inte har koll på sitt hus.

Den fundametala skillanden ligger i att det är två helt olika företag och vanligen så har inte företag oinskränkt insyn i varandras verksamheter. MS har dessutom tagit sitt ansvar i fråga. Så jag ser fortfarande inget tragiskt i denna tabloidhändelse.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Den fundametala skillanden ligger i att det är två helt olika företag och vanligen så har inte företag oinskränkt insyn i varandras verksamheter. MS har dessutom tagit sitt ansvar i fråga. Så jag ser fortfarande inget tragiskt i denna tabloidhändelse.

Att se en enskild händelse som tragisk är att ta i, men se helheten. Microsoft har krossat företag, alltså stämt dem till konkurs, för klart mindre förseelser. Microsoft säljer fortfarande tveksamma patent för att låta bulvaner göra det smutsiga jobbet. Microsoft har inte avvikit ifrån det mönster som la grunden till dess marknad. Om Microsoft varit tillmötesgående när andra, av misstag eller slarv, hamnat i problem, hade jag blankt ignorerat dessa i din mening "tabloidhändelser". Med det mått man dömer andra blir man själv dömd.

Permalänk
Medlem

Första jag tänkte på va Bing Carburetter...

Dem va iaf före MS med namnet Bing

Dem hette bing innan Gates ens vart född

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Att se en enskild händelse som tragisk är att ta i, men se helheten...

Jag är inte så naiv att jag tror att MS, eller något annat företag heller för den delen, är några duvungar. Nu var det dock inte "helheten" som diskuterades.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lason
Första jag tänkte på va Bing Carburetter...

Dem va iaf före MS med namnet Bing

Dem hette bing innan Gates ens vart född

haha det var det första jag tänkte på också Riktigt fina förgasare också för den delen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lason
Första jag tänkte på va Bing Carburetter...

Dem va iaf före MS med namnet Bing

Dem hette bing innan Gates ens vart född

Sjukt off topic - men snälla skit i att använda de och dem om du inte vet hur. Dom funkar fint om man inte kan.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Alltså namnet bing är ju sjukt fult, det låter ju som om en2 åring kommigt på det

Permalänk

God Jul!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimiEM
Slött. Jag som hoppats på att det var Bing som förgasartillverkaren Bing som hade satt sig på sne. Alla minns väl en hederlig bing och hur den glänste, monterad på grannenins invalidmoppe som utrustats med en gammal hederlig Sachs- eller puchmotor....

Ja, precis min tanke fast tänkte min balla 17mm BING förgasare jag hade på Zündapp moppe som gick över 90 blås. Lite speciellt ballt stuk just på BING förgasare i designen. Iallfall dem på 10mm och 17mm.