Musikserver i linux, men jag har ju iPod och skit som måste syncas någonstans?

Permalänk
Medlem

Musikserver i linux, men jag har ju iPod och skit som måste syncas någonstans?

Tjena!

Jag funderar på migrera min Win 2k3 server till linux under julen, så jag vill samla allt på en dator. Jag har en 200gb disk för musik som sitter i servern som ska delas ut till alla mina enheter.

De klienterna jag ska kunna spela musik från är windows, mac, xbmc på xbox och det största problemet iPod Classic. Just nu så kan man synca iPod Classsic på linux men inga nyare saker typ iPhone eller iTouch och jag vill gärna ha framtidskompabilitet.

Har ni någon aning om hur jag ska göra upplägget?
SMB är en självklarthet, men vad mer?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Inaktiv

MPD är en fin musikdemon, den lär ha klientprogram för de flesta där. SMB för xbmc. För poddarna, ingen aning Rhythmbox?

Permalänk

Om du monterar din musik share så kan du köra itunes på en av mac eller windows datorerna

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk