Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2008

Gigabyte mysterium

Hej allesammans.
Jag har ett litet mysterium som jag behöver hjälp/åsikter om. Det är så att jag har moder kortet GA-MA770-DS3 rev 1.0 och lite pengar som jag tänkte investera i ett Phenom II 940. Men jag behöver inga köpråd så jag tror att jag är i rett forum utan det är mer om mitt moderkort stöder denna processor och olika källor säger olika saker. ex

Som Gigabyte själva men jag har mig i minnet att Phenom II 940 stod med på denna lista bara för några månader sedan och nu så är den spårlöst försvunnen. Jag tror mig ha hittat bevis på en tråd här på sweclockers där det pratas om att 940 är supported..=/

Det finns även mer bevis på att moderkortet stöder 940 som cpu-upgrade där man kan läsa att den är en processor som stöds.:confused:

Om man har lite tid på sina händer kan man också läsa denna tråd jag hittade i mitt sökande på en lösning som är lite intressant.

Vilka ska man lita på?

Varje svar är uppskattat / svaante

Antec 300|6000+ @ 3.3|ZEROtherm Nirvana NV120 Premium|Gigabyte GA-MA770-DS3|Corsair Xtreme TwinX 800MHz CL4 2x1GB|Sapphire 4850 DS|Corsair 520W|2 SpinPoint 320GB|Seagate 250GB

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Om du tittar på biosuppdateringnarna så ser man att de har tagit bort stöd för AOD, Easytune, SIV och smart CMOS programmen, vilket antyder att moderkortet antagligen inte är det bästa för just överklockning och liknande, så om jag var du skulle jag inte chansa med den prollen. Jag ser dessutom inget stöd alls för PhenomII prollar.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
långtbortistan
Registrerad
Jan 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Om du tittar på biosuppdateringnarna så ser man att de har tagit bort stöd för AOD, Easytune, SIV och smart CMOS programmen, vilket antyder att moderkortet antagligen inte är det bästa för just överklockning och liknande, så om jag var du skulle jag inte chansa med den prollen. Jag ser dessutom inget stöd alls för PhenomII prollar.

Det med att dom tagit bort stöd för deras easytune och osv. måste väl ha att göra med ren slapphet! måste ju kunna styra fläkten med mjukvara från strömporten till cpu fläkten! kör själv med 940 på mitt moderkort! var tvungen att sköta fläkten på annat vis!

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin