ITPalatset - säkert eller?

Trädvy Permalänk
Vila i frid
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005

ITPalatset - säkert eller?

Tjena.

Tänkte höra om någon här hade erfarenhet utav itpalatset.se?

Dom tar bara förskottsbetalning i olika former, så man vet ju aldrig.

Saken jag har tänkt att köpa finns bara hos dom.

mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nollåtta
Registrerad
Nov 2009

bara en sån sak får små klockor att ringa

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Trädvy Permalänk
Vila i frid
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
bara en sån sak får små klockor att ringa

Mjo, tänkte det jag med.

Dom har en recension på prisjakt.nu, men den kan dom ju lika gärna har skrivit själv. Kanske ska maila dit och fråga om jag kan få det på faktura?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nollåtta
Registrerad
Nov 2009

finns den pryl du ska ha verkligen inte nån annanstans? Som i nåt eu-land tex?

Beror ju iofs på hur dyr den är om du vill ta risken

Trädvy Permalänk
Vila i frid
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
finns den pryl du ska ha verkligen inte nån annanstans? Som i nåt eu-land tex?

Beror ju iofs på hur dyr den är om du vill ta risken

Jag undrar om någon vet om det är en säker affär, inte ifall jag kan köpa saken någon annanstans, jag har letat ganska ordentligt.

tack ändå

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2007

Ursäkta min nyfikenhet, får man fråga vad det är för något?

Halleluja

Trädvy Permalänk
Vila i frid
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Ursäkta min nyfikenhet, får man fråga vad det är för något?

Knark, massor med knark.

Nä men, Lian Li v1000z.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2009

Ser onekligen lite skumt ut.

Verkar som det är företaget IZONIX HB som har bytt namn och nu utåt sett heter itpalatset. Kontaktuppgifterna går till Izonix, enda nummret är en mobil men det finns ju ett 031 faxnummer, så det lär ju ligga i gbg, enligt eniro går det till en Cheng Fong bosatt i Angered.

HB är ju handelsbolag och det innebär att det är en/flera privatpersoner som står bakom och att man inte har haft kulorna för att göra det hela till ett aktiebolag. Skulle något hända är därmed ägarna ansvariga som privatpersoner för skulderna, rätta mig gärna någon om jag fattat fel.

Jag skulle nog lägga till lite och handla någonannanstans ifrån.

Antec P182 | MSI Z97 MPOWER - Haswell Refresh | i5-4690K | Noctua NH-D14 | 16GB | CM Silent Pro 620W | ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCU II TOP | Philips Brilliance 272C | Samsung SyncMaster T220

HTPC: | GA-MA790X-UD4 | 4G Corsair Dominator PC8500 | Phenom II 940 | Noctua NH-U12P | 400w Corsair | NAD 32"A2

Trädvy Permalänk
Vila i frid
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bibl
Ser onekligen lite skumt ut.

Verkar som det är företaget IZONIX HB som har bytt namn och nu utåt sett heter itpalatset. Kontaktuppgifterna går till Izonix, enda nummret är en mobil men det finns ju ett 031 faxnummer, så det lär ju ligga i gbg, enligt eniro går det till en Cheng Fong bosatt i Angered.

HB är ju handelsbolag och det innebär att det är en/flera privatpersoner som står bakom och att man inte har haft kulorna för att göra det hela till ett aktiebolag. Skulle något hända är därmed ägarna ansvariga som privatpersoner för skulderna, rätta mig gärna någon om jag fattat fel.

Jag skulle nog lägga till lite och handla någonannanstans ifrån.

Det finns ingen annanstans. :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nollåtta
Registrerad
Nov 2009

Ditt val... men verkar ju en smula mysko att de enda 4 kvarvarande exemplaren i världen innehas av Hr. Cheng Fong

Edit: Eller kanske iaf, han kan ju ha kontakt med nån disti i Asien som fortfarande sitter på några chassin.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åtvidaberg
Registrerad
Jul 2007

Ser väldigt skumt ut :S

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

i5 7600k@5ghz / Gigabyte Z270K3 / 16gb DDR4@3200mhz
Gigabyte 1060GTX G1 ROCK 6G / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Trädvy Permalänk
Vila i frid
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005

Är det ingen med konkreta fakta eller erfarenheter med detta företaget?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Innan du lägger ner mer energi skulle jag ringa och fråga
om han verkligen har såna på lager.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2009

Verkar ju finnas att få tag på inom EU, vet inget om det här företaget i England men du kan ju kolla både England och Tyskland. Har man lite tur kan frakten kvitta ut sig mot lägre pris.

http://www.bigpockets.co.uk/product.php?product=LIANLI016

Antec P182 | MSI Z97 MPOWER - Haswell Refresh | i5-4690K | Noctua NH-D14 | 16GB | CM Silent Pro 620W | ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCU II TOP | Philips Brilliance 272C | Samsung SyncMaster T220

HTPC: | GA-MA790X-UD4 | 4G Corsair Dominator PC8500 | Phenom II 940 | Noctua NH-U12P | 400w Corsair | NAD 32"A2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2005

http://www.amazon.de/Lian-Li-PC-V1000Z-Aluminium-Netzteil/dp/... - Tyska Amazon har allt. Typ.
Jag hade aldrig köpt av Hr. Cheng Fong då det inte ens finns ett telefonnummer på siten, utan allt går genom mail.
Bara mail
+Enbart förskottsbetalning

Workstation: Dell Latitude E5400, WinXP/Ubuntu 9.10. 4 GB RAM, 250GB, P8700 @ 2.53GHz
HTPC: MythBuntu, 2GB RAM, 1TB, Atom dual core @ 1.6 GHz, Sanyo PLV-Z700
Server #1: Ubuntu, 2 GB RAM, 4*143 GB 10K RAID0 +2*73GB 15K RAID1. Intel Xeon dual core @3.2 GHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002

slut i lager på IT PALATSET nu också.. kasst namn på en affär btw

Citera för svar
[ASUS G751JT - Intel I7-4720HQ - Geforce GTX970M]