Permalänk
Medlem

Flera minnen: Måste dom matcha?

Hejsan, om det finns flera trådar om detta så måste mitt norra öga svika mig i kväll.

Sitter på ett Gigabyte GA-MA785GT-UD3H moderkort (länk) och har 2st Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9 (länk)i dom 2 blåa platserna.

Kortet stödjer ju upp till 16BG så att stoppa i 2 till ram minnen fungerar ju på så sätt; men frågan är om dom nya minnen jag köper måste vara just Corsair XMS3 eller om jag kan gå upp ett snäpp och köpa tex. Corsair Dominator DDR3 för dom resterande 2 vita platserna?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Mig veterligen så är det inga som helst problem att blanda olika minnen, köper du tex dominator minnen med högre klockfrekvens än de du har så kommer dom klockas ner till samma hastighet du har på dina nuvarande minnen.

Att tänka på om du köper till mer minne är att du ska ha samma spänning på minnena, alltså 1.5V i ditt fall.

Och sedan att tänka på om du kör med phenom 2 C2 steppade(Den äldre 140w) är att du endast kan köra 4 minnesmoduler samtidigt i max 1066mhz och med nyare C3 steppade 125w kan du köra 4 minnesmoduler samtidigt i 1333mhz.

Permalänk
Medlem

okay tack så mycket för hjälpen god fortsättning

Visa signatur

Citera för svar