Linux orsakade hårddisk fel?

Permalänk

Linux orsakade hårddisk fel?

Jag har lirat runt på Linux nu ett tag, Men häromdagen så hände något med datorn och allt blev svart. (Jag tittade på film)
Nu kan jag inte starta datorn alls.. Står något om Bootfailure..
Jag började med att testa formatera och installera W7 igen, Men det går inte pga att Linux har tagit bort NTFS..

Jag e ingen expert på mjukvaror, allra minst Linux, Men om någon kan göra en guide för "noobs" om hur man avinstallerar Linux så jag kan få tillbaka Windows skulle jag vara djupt tacksam.

Fattar noll av de guider som finns därute.. t.ex. fdisk osv ..

PS: En xtremeovernoob guide funkar också

God fortsättning på er alla!

Permalänk

Det behöver inte finnas någon NTFS partition för att kunna installera Windows. Om allt du vill göra är att ta bort Linux helt och hållet och installera Windows, ska det bara vara att boota från Windows-cd:n och välja att formatera.
Kan du boota från andra media än hårddisken? Om ja verkar det troligt att den har fallerat. Om nej så är det något annat som har gått sönder.

ps. oavsett hur det ligger till med det så är det inte troligt att det är Linux som har orsakat felet. Antagligen har hårddisken i så fall dött en naturlig död.

Permalänk
Inaktiv

Om du vill installera Windows så är du i fel forumdel. Att "avinstallera" Linux är samma procedur som för alla operativsystem, formatera partitionen/hårddisken. Om du vill ha hjälp att laga din Linuxinstallation, försök ta reda på vad felmeddelandet säger, exakt