Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005

Publicerad

Well, rätt meninglös tråd egentligen, men vill bara skryta lite, klappa mig själv på axeln eller vilka käcka omskrivningar man nu kan komma på.

Jag och en klasskamrat gjorde under T6 en studie om cykelskador bland äldre cyklister i Umeå och den blev för några dagar sen publicerad.
Inte det sexigaste ämnet, jag vet, men who gives a flying fuck, det viktiga är att man är publicerad!

FÖr den som ändå känner sig manad att ta sig en snabbtitt (trots den otroligt sexiga titeln) så finna abstracten till artikeln här:
http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6V5...

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2008

Kul för er! Orkar dock inte läsa artikeln om det e okej?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Maj 2009

Grattis!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2003

Gratulerar!

Ubuntu, Matlab och Latex, vad mer behövs?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Betyder detta att du är en "forskare" nu då? Vita labbrockar i filmer. Grattis!

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2004

Grattis!

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg!
Registrerad
Sep 2007

Gött mos!

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Gratulerar!

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Grattis! Att få ett papper man har gjort publicerat är en stor sak, speciellt första gången.

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jul 2001

Kul att se att någon av våra flitiga debattörer på Akademiska ämnen faktiskt har något att komma med i den akademiska världen (obvious pun intended)

Stort grattis!

as it was in the beginning so it shall be in the end

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006

Ja, första gången är alltid speciell. Det är då man känner sig som en "riktig" forskare
Grattis !

Namn : Jesper | Ålder : 40 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : PhD i matematik + lite annat

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Får väl återkomma med en liknande tråd när det är tid för mig själv.

Lite konstigt att det inte finns en tråd om detta sedan tidigare. Hade varit kul om alla som skriver C eller D-uppsats hade kunnat visa upp detta, eller arbetar med sina doktorandstudier

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Congrats guys:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005

Tack så hjärtligt mycket allihopa, det värmer

Här är förresten tidningsartiklar som berör studien.

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2008/11/28/umeas-cykliste...

http://www.sr.se/Ekot/arkiv.asp?DagensDatum=2009-01-07&Artike...
Notera hur jag och min kurskamrat betecknas som "forskare" i andra artikeln haha.

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Grattis!

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♠
Registrerad
Feb 2007

ForskarN^

pff

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2006

haha, nice x)

"Umeås cyklister löper störst risk att bli skadade i trafiken", tur att jag flyttat då

MSI Z77A-G43 | Intel i5-3570K 4.2GHz | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | GeForce GTX 1070 | ADATA SU800 128GB SSD | Hitachi HDP725050GLA360 500GB | Seagate Desktop SSHD ST4000DX001 4TB | SB XtremeGamer | Corsair TX650W | 24" XL2411T 120hz lightboostad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2009

Grattis !

Anything that can go wrong will go wrong.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
haha, nice x)

"Umeås cyklister löper störst risk att bli skadade i trafiken", tur att jag flyttat då

Haha, är väl en tolkningsfråga antar jag

Tackar allihopa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Apr 2009

Gratulera till att blivit publicerad. Det var inte illa det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vart du bor
Registrerad
Okt 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
haha, nice x)

Uppsala är heller ingen barnlek kan jag säga. Det kanske finns ett samband mellan studieorter och cykelrelaterade skador?

Grattis!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
V-ås - är jag inte söt?
Registrerad
Jul 2001

Grattis, Hossein!

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2004

Sambandet är nog att cyklister i allmänhet inte kan trafikregler.

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
Uppsala är heller ingen barnlek kan jag säga. Det kanske finns ett samband mellan studieorter och cykelrelaterade skador?

Grattis!

Stämmer mycket väl... Lund är nog ett praktexempel. Är ett rent under att det inte finns fler rapporterade dödsfall från stan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005

jag vet att jag väcker en gammal tråd, men skimmade genom mina gamla trådar av ren tristess och noterade följande inlägg som är ganska intressant.

Skrivet av m0rk:

Får väl återkomma med en liknande tråd när det är tid för mig själv.

Lite konstigt att det inte finns en tråd om detta sedan tidigare. Hade varit kul om alla som skriver C eller D-uppsats hade kunnat visa upp detta, eller arbetar med sina doktorandstudier

Så, vad har ni skrivit för artiklar och vad har ni publicerat?
Alltid kul med lite klapp på axeln!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~
Registrerad
Aug 2005

Grattis!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Dec 2004

Grattis CSM101! Bra att SweC's egen läkare tar steg framåt.

Yeehaw bidrar med min fina och SJUKT intressanta D-uppsats om estimering av roll-vinkel på bilar i lutande kurvor på Haldex (nuvarande Borg Warner) för att förbättra deras AWD.

http://www.iea.lth.se/publications/MS-Theses/Full%20document/...

Citera för svar..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003

Grattis CSM101!

Skrivet av RetarDeD:

Yeehaw bidrar med min fina och SJUKT intressanta D-uppsats om estimering av roll-vinkel på bilar i lutande kurvor på Haldex (nuvarande Borg Warner) för att förbättra deras AWD.

Intressant examensarbete, tyvärr missade jag själv simulink-kursen av diverse anledningar. Nå jag ska kolla in rapporten bättre.

Annars är jag knappast ensam om att ha fin titel på sitt examensarbete och vara skitnöjd att ingen arbetsgivare kan gräva fram den för att se att innehållet inte uppfyller förväntningarna. (alltså på hur avancerad den borde vara, inte att rubriken är missvisande)

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av bud_bundy:

Grattis CSM101!

Intressant examensarbete, tyvärr missade jag själv simulink-kursen av diverse anledningar. Nå jag ska kolla in rapporten bättre.

Annars är jag knappast ensam om att ha fin titel på sitt examensarbete och vara skitnöjd att ingen arbetsgivare kan gräva fram den för att se att innehållet inte uppfyller förväntningarna. (alltså på hur avancerad den borde vara, inte att rubriken är missvisande)

Tack, det tråkiga var att allt ebbade ut i en "däckmodell" för att försöka gissa fram en lateralacceleration, vilket många har försökt innan och misslyckas.
Så egentligen är vi färdiga redan vid sidan 16

Citera för svar..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av RetarDeD:

Man tackar, och grattis själv.

Jag skummade genom din artikel och ärligt så förstod jag inte alla detaljer, men the big picture och det var väldigt intrssant!
Jobbar du med något idag som är kopplad till arbetet?