Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Man tackar, och grattis själv.

Jag skummade genom din artikel och ärligt så förstod jag inte alla detaljer, men the big picture och det var väldigt intrssant!
Jobbar du med något idag som är kopplad till arbetet?

Haha, nej vi insåg efter att ha skrivit den att det är svårt att berätta så alla förstår när man själv är så insnöad efter att ha suttit med samma problem i ett halvår.

Njae, efter detta svor jag över att hitta ett jobb där jag slapp sitta vid en datorskärm hela dagarna. Vi trodde vi skulle få ut och köra mer tester för att verifiera vår modell men 99,9% blev simulerande vilket jag inte tyckte var speciellt givande.
Jobbar med sensorer, trådtöjningsgivare och olika mätprojekt mest inom offshore idag, så lite besläktat är det då det trots allt är mätdata. Men jag tackar gud för jag slipper simulera och sitter numer endast på riktig mätdata

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Haha, nej vi insåg efter att ha skrivit den att det är svårt att berätta så alla förstår när man själv är så insnöad efter att ha suttit med samma problem i ett halvår.

Njae, efter detta svor jag över att hitta ett jobb där jag slapp sitta vid en datorskärm hela dagarna. Vi trodde vi skulle få ut och köra mer tester för att verifiera vår modell men 99,9% blev simulerande vilket jag inte tyckte var speciellt givande.
Jobbar med sensorer, trådtöjningsgivare och olika mätprojekt mest inom offshore idag, så lite besläktat är det då det trots allt är mätdata. Men jag tackar gud för jag slipper simulera och sitter numer endast på riktig mätdata

Haha, jag förstår. Projektet vi publicerade var fjärde projektet vi ville göra, de andra tre som vi hellre ville ballade ur en efter en innan start.
Men det var mycket sitta och skövla genom 10 års data från akuten, något jag aldrig mer vill göra.
Kommer dock vilja fortsätta med studier, dock i mer klinisk form, då får man ju leka Gud med riktiga människor.