Minimalt moderkort med Pine Trail från DFI

Permalänk
Melding Plague

Minimalt moderkort med Pine Trail från DFI

Tillverkaren DFI satsar på ett moderkort baserat på Intels senaste generation Atom-processorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det vita till vänster PCIe eller PCI?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

DDR2 minne vart ska dessa få plats?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M89
DDR2 minne vart ska dessa få plats?

Det är DDR2 SO-DIMM som gäller, samma minne som finns i bärbara datorer, det ser ut som att där finns två stycken vita SO-DIMM-portar på höger sida (i alla fall en av dem är för SO-DIMM, det är möjligt att den andra porten är mini-PCIe).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Är det vita till vänster PCIe eller PCI?

Ser ut som en vanlig PCI port.

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

Kan bli en trevlig liten server.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Kan bli en trevlig liten server.

Fast inte ens till en server skulle jag vilja ha tre serieportar och en VGA-port. Varför satsar de inte på fler USB och en DVI eller DP istället?

Permalänk
Medlem

Kanske något till en m0n0wall brandvägg. : )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forss
Kanske något till en m0n0wall brandvägg. : )

Precis min tanke.

Med två nic är det ju perfekt till en router eller nas.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xake
Fast inte ens till en server skulle jag vilja ha tre serieportar och en VGA-port. Varför satsar de inte på fler USB och en DVI eller DP istället?

Stod ju i nyheten att moderkorten riktade sig till industriellt bruk, där serieportar är vanligt.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xake
Fast inte ens till en server skulle jag vilja ha tre serieportar och en VGA-port. Varför satsar de inte på fler USB och en DVI eller DP istället?

Vad ska du med USB och DVI på en server? Fler S-ata hade alltid gått att använda förstås... Ström och nätverk är egentligen det enda som behövs när en server är igång och kör.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Typiskt att de släpper denna efter jag köpt Asus ION kort för min server. Aja, mitt Intel nätverkskort lär ju vara lite bättre än de integrerade. Räcker PCI för ett sata raidkort, eller krävs PCI-e?

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av znarkus-o
Typiskt att de släpper denna efter jag köpt Asus ION kort för min server. Aja, mitt Intel nätverkskort lär ju vara lite bättre än de integrerade. Räcker PCI för ett sata raidkort, eller krävs PCI-e?

PCI räcker för ett SATA-kort, även om PCI-e eller PCI-x är att föredra egentligen, så räcker PCI långt. Jag har kört ett Raidcore kort i många år på PCI utan att ha några direkta hastighetsproblem. Särskilt på en så här lågpresterande burk räcker det bra med PCI.