[Felinformerad] - DDR2 Minnen @ Dustin home

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

[Felinformerad] - DDR2 Minnen @ Dustin home

Halloj,

Beställde ett par CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 PC8500 1066MHZ CL5 (2X2GB) från Dustin home 23:e December och fick hem dem idag. Enligt specifikationerna, bilden och tillv. art. nr. så är allting felaktigt.

  • Enligt Dustin är tillv. art. nr. TWIN2X4096-8500C5C

  • Jag fick hem ett par minnen som heter CM2X2048-8500C5C

  • Specifikationerna är fel, enligt Corsair så står det 5-6-6-15 (med art. nr. som stod på Dustin), mina minnen jag fick har 5-6-6-18

  • Bilden är även felaktig (ta en titt på länken), mina minnen ser ut såhär (hittade tyvärr ingen bättre bild på dem)

Vad tycker ni jag ska göra? Skall jag kräva nya minnen, pengarna tillbaka, osv?

Jag har inte använt eller öppnat förpackningen ännu. Man är ju ganska upprörd, det är även jag som gjorde recensionen på Dustin, borde inte ha skrivit "Bra och stabila minnen" i början, har inte ens testat skiten.

Tack i förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland / Linkeboda
Registrerad
Okt 2003

Vad du ska göra? Kontakta Dustin Home?! Att starta en ny tråd var väl onödigt?

Du har antingen ångerrätt eller rätt till byte om de har angivit felaktig information.

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

Jag tycker också att det är dåligt att produkten inte stämmer överens med beskrivningen, men du kommer inte att märka skillnad i prestanda.

Citera om du vill ha svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Vad du skall göra?
Kontakta Dustin förstås.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

Ska ringa dem imorgon.

Skulle helst vilja byta minnena till några som stämmer med beskrivningen. Typ dessa http://www.dustinhome.se/pd_5010199551.aspx, det roliga är att beskrivningen är exakt likadan, bara tillv. art. nr. som är annorlunda (utan C:t på slutet, det är den enda skillnaden, men de finns iaf på Corsairs hemsida), dessa jag fick existerar inte ens på tillverkarens site.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Verkar ju som att den felaktiga beskrivningen är 2x4096mb minnen .. så du har fått helt rätt minnen bara att det står fel på sidan.. vet inte vad du gnäller om? :S

Nja inte direkt, dessa är inte ett par "TWIN" minnen. Men faktiskt så märkte jag inte av att det stod 2X4096, klumpigt gjort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2008

Dustin finns också på denna sidan under konsumenter, skriv där och fråga om råd så hjälper Dustins Sweclock support killen dig gärna!
Lite onödig tråd imo, borde bara sökt först ^^

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

Jag sökte faktiskt innan, men det gick väl inte så bra antar jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2006

1. vid felköp eller felskick så kan inte VI göra något... så ALLTID i fortsättningen ta kontakt med BUTIKEN DU KÖPT DEM IFRÅN.

2. hur dum är du som skriver recensioner UTAN att du prövat varan, rent ut sagt PUCKAT och EGOISTISKT, om det skulle visa sig vara världens SKIT...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
1. vid felköp eller felskick så kan inte VI göra något... så ALLTID i fortsättningen ta kontakt med BUTIKEN DU KÖPT DEM IFRÅN.

2. hur dum är du som skriver recensioner UTAN att du prövat varan, rent ut sagt PUCKAT och EGOISTISKT, om det skulle visa sig vara världens SKIT...

1. Jag ville endast ha lite stöd och höra eran åsikt vad ni tycker jag skall göra, har aldrig haft några problem när jag beställt förr, så jag är rätt ny i detta sammanhang.

2. Jag var något förbannad, för beskrivingen var endast felaktig information. Därför skrev jag den något drastiskt utan att ha testat produkten. Jag ville ta bort den i efterhand, eller iaf redigera recensionen, men det kan man tyvärr inte göra.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2004

Här verkar inte finnas något att diskutera - kontakta Dustin så löser de problemen.
*låst* (Kontakta en moderator om det finns något skäl att låsa upp tråden)