Siba.se fungerar inte

Permalänk

Siba.se fungerar inte

Jag skulle hjälpa min bror att köpa dvi kabel på http://siba.se eftersom att han har haft sönder sin egen kabel. När jag skulle beställa den och fylla i adress,etc så buggade sidan och det stod något gick fel var vänlig och försök igen så jag testade några gånger och nu kommer jag inte alls in på sibas hemsida, får bara sidan kan inte visas och jag frågade några vänner och de kom inte heller in. Kan sibas webbserver verkligen kraschat av det där? I sådant fall är det nog tid att fixa en ny/ ev fixa vad som är fel med deras nuvarande server.

edit: Hmm nu är deras sida uppe igen men jag får fortfarande massa felmeddelande när jag försöker beställa.

Edit2: Fick det att fungera när jag testade igen nu.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Antagligen bara ett temporärt fel, testa igen senare eller köp någon annanstans.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

De kanske underhåller sidan genom att höja alla priser med 22% för att sedan REA ut det med 20% rabatt.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]