Permalänk
Medlem

nyårs-löfte

hej!
då är det dag för att säga vad ni ska ha för nyårs-löfte(n)
jag kan börja, jag ska gå up 10kg nästa år.

Visa signatur

Coler Master 534 - Gigabyte ga q35m s2 - Corsair vx550 -corsair XMS2 4GB - Hitachi 500GB - intel core 2 quad 9400 - Samsung dvd - XFX HD 4770 - Win XP

Permalänk
Medlem

Jag ska börja lita ännu mindre på folk. Trodde att jag behövde gå på andra hållet men fan heller.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Bli en sundare och friskare människa!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Bli en sundare och friskare människa!

Haha vanligaste nyårslöftet?:P

Nja själv ska jag försöka komma tillbaka till min forna form och helt enkelt komma i grym form. Men det blir nog inget nyårslöfte.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Ska försöka mig på att få högsta betyg i mina kurser nästa termin! Lättare sagt än gjort.. Financial accounting och Managerial Economics II nästa..

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

jag borde lägga till bättre betyg:) (om det går att ha flera löften:P)

Visa signatur

Coler Master 534 - Gigabyte ga q35m s2 - Corsair vx550 -corsair XMS2 4GB - Hitachi 500GB - intel core 2 quad 9400 - Samsung dvd - XFX HD 4770 - Win XP

Permalänk
Medlem

z3p70r: Nästan så man håller med där. men samtidigt ska ja försöka bli lite gladare och försöka ta bättre hand om migsjälv.

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem

Nyårslöfte? Nej inget svensonskit här inte. Alla som säger sundare osv är det i ett par veckor eller någon månad sen är det tillbaka till det gammla vanliga.

Permalänk

Mitt nyårslöfte är att jag ska gå till ungdomsmottagningen och ta reda på varför det kliar, svider och är bölder på penisen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Mitt nyårslöfte är att jag ska gå till ungdomsmottagningen och ta reda på varför det kliar, svider och är bölder på penisen.

Behövs inte: SWINE FLUE.

uhm, sluta snusa ?

Permalänk
Hedersmedlem

Inget löfte för mig.. försöker alltid förbättra.

Permalänk
Medlem

Sluta trycka i mig stora mängder glucos-bomber, som förpestar min så kallade kropp.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

hmm det var väldigt mycket om kroppen!

Visa signatur

Coler Master 534 - Gigabyte ga q35m s2 - Corsair vx550 -corsair XMS2 4GB - Hitachi 500GB - intel core 2 quad 9400 - Samsung dvd - XFX HD 4770 - Win XP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonte14
hmm det var väldigt mycket om kroppen!

Människan är en simpel och enkelspårig varelse som är väldigt egoistisk. Därför är det en naturlig del att man avger löften som rör sin egen besudlade kropp. Detta eftersom det då inte gör något om man inte lyckas hålla sitt löfte.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

aha på så sätt:P

Visa signatur

Coler Master 534 - Gigabyte ga q35m s2 - Corsair vx550 -corsair XMS2 4GB - Hitachi 500GB - intel core 2 quad 9400 - Samsung dvd - XFX HD 4770 - Win XP

Permalänk
Medlem

jag vill försöka få bättre ordning på vardagen och regelbundet: skola - träning - övrig fritid.

Går NV1 på gymnasiet och jag ska försöka ge allt och utnyttja tiden i skolan
Ska börja träna på gym för just nu tränar jag ingenting
Ska köpa stationär dator och börja spela igen, har inte spelat mycket sedan jag la av med wow

Permalänk

Sluta röka

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Ta bättre hand om mina små älsklingar (biceps & triceps), så att jag slipper höra grannar och dylikt klaga på att jag missköter dem och hota med att blanda in soc och allt om jag inte bättrar mig.
-Ger du dem ej tillräckligt med näring? Stimulerar du ej dem? Låter du de ej de vila tillräckligt? o.s.v. Dessa kommentarer är jag trött på...

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Jag ska börja lita ännu mindre på folk. Trodde att jag behövde gå på andra hållet men fan heller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Bli en sundare och friskare människa!

Är inte dessa samma sak?

Jag ska bli en sur och cynisk jävel (mer så än jag redan är).

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Sluta lägga pengar på godis (tjuvstartade med detta för ett tag sen redan). Men bjuder någon så tackar jag inte nej till att smaka i lagom mängd. Annars är det väl fortsätta på gymmet och lita ännu mindre på folk.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Jag går in lite mer i detalj, även om de exakta detaljerna än så länge inte är fastställda. ^^ Tanken är dock att utöka mitt nyårslöfte sen 5-6 år tillbaks med godis och läsk-förbud med:

-Inget, för personligt bruk, inköp av: fikabröd, chips/ostbågar och dyl., mjukt bröd, glass, pizza. Dock ifall det bjuds är jag inte den som är den

-Har även tänkt lägga fram en plan för hur jag kan planera in träning/motion utan att kunna argumentera bort det med tex plugg eller liknande när det väl kommer till kritan. Måste fundera på den lite..

Visa signatur

Bleak

Permalänk

Börja snusa så jag får ett coolt löfte nästa år? ^^

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Brukar glömma alla nyårs löften så fort jag nyktrar till

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Lära mig mer saker som direkt förbättrar min prestation inom jobbrelaterade områden (programmering osv).
Och att fortsätta klanka ner på folk som särskriver.

Permalänk
Medlem

sluta vara nörd och flytta från sverige, SNARAST!

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
sluta vara nörd och flytta från sverige, SNARAST!

vars ska du flytta då?

Visa signatur

Coler Master 534 - Gigabyte ga q35m s2 - Corsair vx550 -corsair XMS2 4GB - Hitachi 500GB - intel core 2 quad 9400 - Samsung dvd - XFX HD 4770 - Win XP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonte14
vars ska du flytta då?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

sjuuukt trött det här nu!! (sverige alltså)

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Jag ska vara snällare och mer ödmjuk.
Tänker också försöka jobba mer målmedvetet med min firma (har gått från hobbyverksamhet till företag under 2009 och jag är mer entusiast än företagare).
Att vara snällare är det viktigaste helt klart. Jag har väl inte varit direkt stygg men jag är av den fasta övertygelsen att det alltid går att fila på denna viktiga egenskap. Kliché, javisst men ändå en grundläggande och självklar kvalitet.

Permalänk
Medlem

Jag avgav mina två standardlöften:

1) Jag ska sluta snusa.
2) Jag ska bli en bättre människa.

Det första misslyckades två minuter över tolv och det andra har jag aldrig lyckats med tidigare, så jag tror inte att det blir något av i år heller.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumor_
Jag ska vara snällare och mer ödmjuk.
Tänker också försöka jobba mer målmedvetet med min firma (har gått från hobbyverksamhet till företag under 2009 och jag är mer entusiast än företagare).

Vad har du för firma om man får fråga?

Själv har jag inga "nyårs löften".