Asus Crosshair III Formula utan grafikkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2009

Asus Crosshair III Formula utan grafikkort?

Jag hittade nyligen det här fina kortet i senaste numret av tidningen Datamagazin (01/2010) där de testa att bygga ihop en burk för Windows 7.
De prata lite om det integrerade grafikkortet som finns på moderkortet och farsan sa att det ska vara bra iom att det inte behöver gå över busen när den ska "prata" med processorn.
Det jag undrar är om det räcker med det integrerade grafikkortet eller om man behöver ett extra?
Någon som har testat ?

Alla tips välkomnas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skåne
Registrerad
Jan 2009

beror ju på om du ska spela något krävande spel

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
٩(͡๏&#81
Registrerad
Jul 2009

Klart det funkar, men räkna inte med att den kommer prestera så bra

Balle

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2009

Jag ska Spela MMORPG spelet Aion med rätt krävande grafik så jag tror jag behöver ett extra grafikkort...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Det moderkortet har inte integrerad grafik så du kommer inte långt utan ett externt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Dec 2008

ja föreslår att du frågar din pappa igen va han menade med det han sa för jag hajjade ingenting av de dära. det finns inte nått innbygt grafikkort i Asus crosshair formula III så ja rekomenderar att du köper moderkortet för det är riktigt bra ja har ett själv och sen köper ett grafikkort till de. jag tror att du kommer ångra dig om du tar ett moderkort med inbyggt grafikkort. Det kommer kanske gå att spela me lite lagg på de men antagligen me väldigt låg grafik.

Asus Crosshair Formula IV /Amd Phenom II X6 1090 @ 4.2ghz / 8Gb@1700mhz 8-8-8-24 Corsair Dominator / Xfx Radeon 5970 BE / creative X-fi titanuim fatal1ty / 2X Spinpoint F3 Raid0 / Corsair H50 /Mach1 1220W / Antec 1200 / razer mamba / logitech g19 / Benq 22" / aerocool V12XT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005

Som folket säger så finns det ingen integrerad grafikkrets på 790FX, chipsetet som Crosshair III är byggd på. Alltså måste du köpa ett grafikkort i vilket fall som helst.

CPU: AMD Ryzen 7 1700X + Corsair H110i GT MB: ASUS PRIME X370-PRO Grafik: ASUS STRIX 1070 Ti A8G RAM: Corsair LPX 2x8GB 3000 MHz SSD: Samsung 960 EVO 500GB PSU: Corsair RM850x NAS: Synology DS212j HMD: Oculus Rift CV1 + Touch

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västervik
Registrerad
Jan 2004

GX heter väl dom som ha inbyggd grafik

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Intergrerade grafikkort eller ej så får dom ändå gå över HT bussen. Sedan om det har dedikerade PCI-E banor eller nån mer direckt form av intergration i bryggan är ju en annan femma. men vad ska du ha övriga 16+ PCI-E banor till då? Beundra dom på papper?

Ett expansions kort alltså ett du stopppar i en slot och i detta fallet ett grafikkort kommer prestera avsevärt bättre än nått intergrerat. Intergrerade hjälper inte processorn ett dugg.

I/O systemet är till för att användas och så länge man ser till att sytemet har I/O så det räcekr för ens tillämpningar så kommer allt prestera. Det är ju var expansionplatser är till för.

Gallerier: Modern Midi