Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2008

Öppet köp?

Hej!

Jag är inte alls insatt i hur jag kan göra så därför frågar jag er.

Jag har idag köpt en Steelseries Xai och har testat den i max 1 timma. Den uppfyller inte mina förväntningar och går det att lämna tillbaka den till butik (Teknikmagasinet) och få pengarna tillbaka?

Mvh Hannes

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wario Land
Registrerad
Maj 2008

har tomten en röd mössa med Vitt Band Runtom?

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Saxat från Teknikmagasinets hemsida, tog säkert minst hela 30 sekunder att leta fram

"Ångerrätt
30 dagars ångerrätt och öppet köp gäller i vår nätbutik och i samtliga av våra fysiska butiker.

Som villkor gäller att:
a) varan är i nyskick (väsentligen oförändrat skick)
b) komplett i originalförpackning som återlämnas i sin helhet och helt oskadad
c) kvitto/faktura från någon av våra butiker alt. nätbutik finns och kan uppvisas"

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2008

Tack för svar twit

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
har tomten en röd mössa med Vitt Band Runtom?

nej, han hade en svart mössa med NIKE tryck på.. och lukta sprit

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2009

Kom ihåg att du enligt konsumentköplagen får öppna förpackingen och kolla produkten, även om försäljaren påstår att den måste vara obruten.

Vet inte hur teknikmagasinet menar med "helt oskadad" dock, kan syfta på både produkten och förpackningen.

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Kom ihåg att du enligt konsumentköplagen får öppna förpackingen och kolla produkten, även om försäljaren påstår att den måste vara obruten.

Vet inte hur teknikmagasinet menar med "helt oskadad" dock, kan syfta på både produkten och förpackningen.

Nja.. Handla i butik är ju något annat än att handla på nätet.

/////Beeos (!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003

Jag fick lämna tillbaka ett bt-headset efter att jag testat dem. Detta var ju dock för att Philips i sin oändliga visdom "glömt" att skriva med att om man ville använda dem till datorn så var man tvungen att ställa ljudkvalitén till telefon-läge för att micen skulle fungera.

Men ändå, det var egentligen ingenting fel på dem. Det var bara så de fungerade fast jag fick byta ändå.

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Nja.. Handla i butik är ju något annat än att handla på nätet.

Oops.. missade att det handlade om ett vanligt butikköp.

Q6600 - 4870 1GB - 4GB