Permalänk

Prisvärt AM3 block under 50€/£

På gång med första vattenkylningen och är fundersam på vilket vattenblock jag ska köra. Kollat en del på EK supreme LT, ligger bra i pris då målet är att få det hyfsat billigt:) Enbart CPU ska kylas i nuläget då jag inte vill satsa pengar på ddr2 mobo+ 4850.

Har redan köpt en Magicool slim 240 radiator+ xspc 5,25" reservoar.
Tänkte köra en EK-DCP 4.0 pump och 3/8 masterkleer slang+ random nipplar.

Skulle uppskatt om någon kunde tipsa om ett prisvärt block+nipplar till alla komponenter. Är pumpen åt helvete kan ni ju tipsa om en ny pump men har läst en del på XS om den och EKs grejer är bra vad jag läst här och på andra forum.
Hade tänkt handla på chilledpc pga av bra erfarenheter,service och snabb leverans
/ Sennebring

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

ja ek supreme LT eller HK 3.0 LT är bra pris/prestanda val
pumpen räcker nog till bara cpu plus en block till men förvänta dig inte mycket av den, kommer inte hålla 4-5 block men max 2 går bra. 240 slim är bra till cpu även på 4GHz men om du ska uppgradera med GPU i framtiden då ngt radiator till den du ska behöva
nipplar tar du de du tycker är bra, dvs om de är snygga för dig, många skriver att "compression fittings" är bättre än vanliga, fast de är bara dyrare och snyggare, vanliga är faktisk mycket bra och enklare att montera bara att man måste ha nån slags klämma typ stripes.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tatus_se
ja ek supreme LT eller HK 3.0 LT är bra pris/prestanda val
pumpen räcker nog till bara cpu plus en block till men förvänta dig inte mycket av den, kommer inte hålla 4-5 block men max 2 går bra. 240 slim är bra till cpu även på 4GHz men om du ska uppgradera med GPU i framtiden då ngt radiator till den du ska behöva
nipplar tar du de du tycker är bra, dvs om de är snygga för dig, många skriver att "compression fittings" är bättre än vanliga, fast de är bara dyrare och snyggare, vanliga är faktisk mycket bra och enklare att montera bara att man måste ha nån slags klämma typ stripes.

Supreme och heatkiller är de jag kollat på:) Självklart blir det en till radiator om det ska uppgraderas med ny GPU. Tips på någon bättre pump i ungefär samma prisklass? Är Phobyas pumpar något att ha? Läst att de gör skapliga kopior på andra märken. Compression fittings är ju jävligt snyggt,iaf bitspowers men alldeles för dyrt. Lutar åt vanliga och stripes, billigt och snyggt:)

Edit: Så ser det ut just nu

Edit2: Är blackwaters pumpar något ha eller är det skit?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

din varukorg ser ut bra, allt passar och bra komponenter
den pump du valde är nästan likadant som OCZ eller Black Water, OCZ skriver att ha högre vatten flöde med samma tryck på lika 6,5W, BW DP-600 behöver faktisk 8W och har 600L flöde plus ngt högre tryck på 2,6m för vatten pelare
i praktiken de är nästan lika, alla drift säkra och nu då bara CPU ska kylas du kommer inte se/höra skillnaden, en block till typ GPU blir samma, men 1xCPU och 2xGPU så faktisk tror jag att BW med lite högre tryck kommer lämpa sig bättre som budget pump

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tatus_se
din varukorg ser ut bra, allt passar och bra komponenter
den pump du valde är nästan likadant som OCZ eller Black Water, OCZ skriver att ha högre vatten flöde med samma tryck på lika 6,5W, BW DP-600 behöver faktisk 8W och har 600L flöde plus ngt högre tryck på 2,6m för vatten pelare
i praktiken de är nästan lika, alla drift säkra och nu då bara CPU ska kylas du kommer inte se/höra skillnaden, en block till typ GPU blir samma, men 1xCPU och 2xGPU så faktisk tror jag att BW med lite högre tryck kommer lämpa sig bättre som budget pump

Då blir det nog Chilled-paketet Uppgraderar till CF 4850 i veckan och de kommer kylas av accelero s1 så hoppas på en riktigt tyst rigg nu. Sen ska allt in i ett Define R2 och det kommer nog blir en del funderande innan det är klart Under nästa år blir allt troligtvis utbytt om man får jobb efter skolan
Tack för hjälpen Tatus_se!
Nån mer som har en kommentar?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

jag är glad att du är glad
men din gk du vill alltså köpa en till 4850 och köra cross fire då hoppas att du har ngt fläkt som ska blåsa på s1 kylare annars jag är inte säkert om det räcker passiv, kanske utan att överklocka men AC twin turbo är mkt bra också och den räcker tom överklockning

/edit
kollade på AC sajt att de rekommenderar turbo module förbättrar luft flöde runt grafikkort på 4850 och flera andra kort

http://www.arctic-cooling.com/catalog/product_info.php?cPath=...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tatus_se
jag är glad att du är glad
men din gk du vill alltså köpa en till 4850 och köra cross fire då hoppas att du har ngt fläkt som ska blåsa på s1 kylare annars jag är inte säkert om det räcker passiv, kanske utan att överklocka men AC twin turbo är mkt bra också och den räcker tom överklockning

/edit
kollade på AC sajt att de rekommenderar turbo module förbättrar luft flöde runt grafikkort på 4850 och flera andra kort

http://www.arctic-cooling.com/catalog/product_info.php?cPath=...

Har redan köpt ett till,kör s1 + 120mm fläkt @7v och har kalas fina temps så de blir inget problem

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Grejerna beställda
Vart hos Indomo då Marcus tog in AM3 Supreme lt block och det vart billigare med fraktfritt än att köpa från chilledpc/aquatuning. Rekommenderar att maila Indomos kundtjänst om ni saknar något i sortimentet,tog minuter innan jag fick svar och ett par timmar senare fanns blocket på hemsidan!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed