Gick inte installera windows

Permalänk
Medlem

Gick inte installera windows

Hej Jag fick lust att skaffa Windows på datorn för att spela så jag gjorde en XP version i nLite som jag tryckte att jag blev nöjd med och sen skulle jag bränna isofilen i macen så lade jag in en tom cdskiva , markerade filen i finder och valde bränn till skiva. Sen skulle jag med bootcamp fixa partition på 100 gb. Det stod att man skulle mata in Windowsskivan och starta installationen , så blev skärmen svart så står det: no bootable device -- insert boot disk and press any key

Hur ska jag göra för att komma tillbaka till OS X och sen fixa det här?

Permalänk
Medlem

Håll in ALT/option när du startar dator så bör du få upp en meny där du kan välja från vilken enhet du vill starta datorn från, t.ex. MacOS-partitionen.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Håll in ALT/option när du startar dator så bör du få upp en meny där du kan välja från vilken enhet du vill starta datorn från, t.ex. MacOS-partitionen.

Nu är man inne i Mac Os igen, tackar så mycket.
Nu ser jag i finder att jag har nu en partition som heter Bootcamp såg nu när jag startade bootcamp programmet att skulle bara fortsätta där innan problemet skedde. Men hur ska jag göra mig åt så inte här händer nu igen?

Permalänk
Medlem

Så har nu lyckas installera att installera Windows men tangentbordet respondar inte i Windows..den går inte att ansluta via bluetoothinställningarna i kontrolpanalen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Notred
Så har nu lyckas installera att installera Windows men tangentbordet respondar inte i Windows..den går inte att ansluta via bluetoothinställningarna i kontrolpanalen.

Har du installerat drivrutinerna och kört igenom uppdateringsprogrammet?

Bluetooth och Apples Wireless tangentbord fungerar bra i Windows på min MBP.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Har du installerat drivrutinerna och kört igenom uppdateringsprogrammet?

Bluetooth och Apples Wireless tangentbord fungerar bra i Windows på min MBP.

Ja, men det fungerar inte. Egentligen vill jag bara köra Snow Leopard men måste ha Windowset om när man ska spela Left for dead tillexempel =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Notred
Ja, men det fungerar inte. Egentligen vill jag bara köra Snow Leopard men måste ha Windowset om när man ska spela Left for dead tillexempel =/

Körde du Apples trådlösa tangentbord? Prova att koppla från tangentbordet från OS X först, sedan startar du Windows och parkopplar det där. Om det fungerar kan du sedan koppla det i OS X igen och använda det för båda operativ-systemen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arood
Körde du Apples trådlösa tangentbord? Prova att koppla från tangentbordet från OS X först, sedan startar du Windows och parkopplar det där. Om det fungerar kan du sedan koppla det i OS X igen och använda det för båda operativ-systemen.

Ja, den tangentbordet man får man man inte väljer den med usb. Jag testade det men verkar inte funka heller. Nu har min cd/dvdläsare repat sönder cdskivan jag hade windowset + skivorna man fick med datorn.

Permalänk
Medlem