Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vänersborg
Registrerad
Feb 2009

Modekort soltek

Hejsan! jag har letat som bara den efter drivrutiner till mitt modekort, och hittat några drivrutiner awdflash heter filen , men när jag ska instalera så kommer inget upp inget händer , och hittar inga vettiga sidor snälla hjälp mig och hitta drivrutiner .

soltek sl-k8tpro-939 så heter mitt modekort tack i förhand:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Det du laddat ner är inte drivrutiner utan låter som en bios-uppdatering. Detta är inget du ska ge dig på om du inte vet så mycket om vad du gör.

Drivrutiner till moderkortet ska du normalt kunna ladda hem från tillverkarens hemsida. Annars brukar windows sköta detta själv ganska bra då de flesta mdoerkort använder liknande chipsets och fungerar således bra utan tillverkarspecifika drivrutiner.

Vad är det som inte fungerar? Varför behöver du drivrutinerna?

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vänersborg
Registrerad
Feb 2009

Jag har instalert om datorn till Xp och måste ha drivrutner för att komma ut på internet och skit:D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vänersborg
Registrerad
Feb 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Det du laddat ner är inte drivrutiner utan låter som en bios-uppdatering. Detta är inget du ska ge dig på om du inte vet så mycket om vad du gör.

Drivrutiner till moderkortet ska du normalt kunna ladda hem från tillverkarens hemsida. Annars brukar windows sköta detta själv ganska bra då de flesta mdoerkort använder liknande chipsets och fungerar således bra utan tillverkarspecifika drivrutiner.

Vad är det som inte fungerar? Varför behöver du drivrutinerna?

Jag har instalert om datorn till Xp och måste ha drivrutner för att komma ut på internet och skit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Drivrutiner till nätverkskortet är det enda som brukar behövas, sen ska windows troligen lyckas hämta det som behövs själv.

Förmodligen är det något Realtek Gigabit nätverkschip. Kolla om du kan få hem någon realtek drivrutin från deras sida.

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vänersborg
Registrerad
Feb 2009

okey men jag har letat lite och det enda jag hittade var ljud drivrutiner inte till internet , för varje gång jag instalera så stog det bara att jag skulle sätta in internet kortet , men jag har ju inbyggt i modekortet ! nån som vet vad man ska ha ? tack i förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i Skåneland
Registrerad
Dec 2008

Moderkort, det heter moderkort!

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vänersborg
Registrerad
Feb 2009

okey då vet jag ! men nu till det jag ville ha svar på från första början . nån som vet vad jag ska ha för drivrutiner till mitt nätverk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatyfez
okey då vet jag ! men nu till det jag ville ha svar på från första början . nån som vet vad jag ska ha för drivrutiner till mitt nätverk

Soltek har ingen officiell sida, vad jag vet. Konkurs eller uppköpta kanske.
Kille med samma problem: http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2034358

Detta verkar vara nätverkskortet: LAN- Via VT6122 - Via Velocity LAN driver
http://download.biostar.com.tw/upload/Driver/Chipset/VIA/Chip...

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LUND
Registrerad
Jul 2001

Soltek har konkat.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC