Lenovo Thinkpad Edge når butik

Permalänk
Melding Plague

Lenovo Thinkpad Edge når butik

Kinesiska Lenovo utökar Thinkpad-serien med tre nya modeller riktade mot mindre företag.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag blev lite sugen på att inhandla en sån, priset var inte alls farligt.
gillar designen starkt, ser ut som en riktig arbetsdator.

Permalänk
Medlem

Det där tangentbordet ser inte ut som det riktiga thinkpads har. Planerar att köpa en laptop snart och har börjat snegla på thinkpads just pga det skönda tangentbordet. Är det där också skönt och batteritiden är acceptabel tror jag att jag vet vad jag skal linhandla

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ett gäng datorer med lite olika prestanda.....

Permalänk
Avstängd

LED belyst skärm är trevligt.

"De nya modellerna heter Thinkpad Egde och ska enligt Lenovo vara anpassade för små till medelstora företag."
Men vad betyder egentligen det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
LED belyst skärm är trevligt.

"De nya modellerna heter Thinkpad Egde och ska enligt Lenovo vara anpassade för små till medelstora företag."
Men vad betyder egentligen det?

Att de är anpassade för små till medelstora företag Vad är komplicerat?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
LED belyst skärm är trevligt.

"De nya modellerna heter Thinkpad Egde och ska enligt Lenovo vara anpassade för små till medelstora företag."
Men vad betyder egentligen det?

“Small to medium business customers tell us they want PCs with bold yet professional designs, uncompromising durability and reliability with the latest technologies that meets their budgets,” said Fran O’Sullivan, senior vice president, Think Product Group, Lenovo. “Our answer is the new ThinkPad Edge family of laptops. They deliver stunning technology and powerful performance at an unprecedented value.”

Källa: http://www.techshout.com/laptops/2010/04/lenovo-takes-covers-...

Jag har altid tolkat det som så att det ska innebära att datorn ska se så enkel ut som möjligt ("clean look"), vara stadig i konstruktionen, och att man gärna offrar lite prestanda för att få en tyst/kall dator (= ingen speldator).

Permalänk
Inaktiv

Ska bli intressant att få provköra, enligt nbr och engadget ska tangentbordet vara i vanlig TP-nivå och de bästa chiclet-tangentbordet dom testad. Själv är jag lite skeptisk till motsatsen är bevisad :).

Permalänk
Medlem

JAG
VILL
HA !

Kärlek till matt display, och då den har hdmi-ut så måste jag bara bli av med min 1 månad gamla clevo speldator före..

Visa signatur
Permalänk

+ för matt skärm, - för glossig outlook på utsidan....annars verkar det vara en riktig härlig dator för en bra prislapp... e lite sugen på en dator med dessa "nyare" tangentbord... a'la mac. skulle den dessutom ha belyst tangentbord så vete fasiken om man inte skulle slå till....

älskar att ligga med 'topen i sängen, dock lite jobbigt när man inte har belyst tangenbord och det blir jobbigt att hitta de lite mer udda tangenterna...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Inaktiv

Enligt NBR som gjort ett test av Edge 13 så är det glossy-skärm, vi får hoppas de blir matt på den svenska versionen (ibland skiljer sig specarna åt mellan länder).

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5450

Permalänk
Medlem

Finns ingen modell med matt skärm på amerikanska lenovoshoppen :'(

Det är enda som skulle motivera ett köp av edgen istället för asus ul30, 2-3 timmar kortare batteritid och 320gb istället för 500gb hårddisk känns på nått konstigt sätt värt det, förutsatt samma pris..

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem