Lenovo Thinkpad Edge når butik

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Lenovo Thinkpad Edge når butik

Kinesiska Lenovo utökar Thinkpad-serien med tre nya modeller riktade mot mindre företag.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009

Jag blev lite sugen på att inhandla en sån, priset var inte alls farligt.
gillar designen starkt, ser ut som en riktig arbetsdator.

Mazariner är najs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2004

Det där tangentbordet ser inte ut som det riktiga thinkpads har. Planerar att köpa en laptop snart och har börjat snegla på thinkpads just pga det skönda tangentbordet. Är det där också skönt och batteritiden är acceptabel tror jag att jag vet vad jag skal linhandla

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2002

Ett gäng datorer med lite olika prestanda.....

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Älvdalen
Registrerad
Jul 2009

LED belyst skärm är trevligt.

"De nya modellerna heter Thinkpad Egde och ska enligt Lenovo vara anpassade för små till medelstora företag."
Men vad betyder egentligen det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife

"De nya modellerna heter Thinkpad Egde och ska enligt Lenovo vara anpassade för små till medelstora företag."

Att de är anpassade för små till medelstora företag Vad är komplicerat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Aug 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife

“Small to medium business customers tell us they want PCs with bold yet professional designs, uncompromising durability and reliability with the latest technologies that meets their budgets,” said Fran O’Sullivan, senior vice president, Think Product Group, Lenovo. “Our answer is the new ThinkPad Edge family of laptops. They deliver stunning technology and powerful performance at an unprecedented value.”

Källa: http://www.techshout.com/laptops/2010/04/lenovo-takes-covers-...

Jag har altid tolkat det som så att det ska innebära att datorn ska se så enkel ut som möjligt ("clean look"), vara stadig i konstruktionen, och att man gärna offrar lite prestanda för att få en tyst/kall dator (= ingen speldator).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2008

Ska bli intressant att få provköra, enligt nbr och engadget ska tangentbordet vara i vanlig TP-nivå och de bästa chiclet-tangentbordet dom testad. Själv är jag lite skeptisk till motsatsen är bevisad :).

Nuvarande ThinkPads: X301 | W530 | X1 Carbon Gen 1 | X1 Carbon Touch Gen 3 | X1 Yoga OLED |
Pensionerade ThinkPads: T20 | T21 | T22 | T40p | T41 | T42 | T42p | t60p | t61p | X60 | X61 | x200s | W500 | X200 Tablet | x201 | x201s | W510 | t420s | X1 Carbon Touch Gen 1 | Tablet 2 | X1 Carbon Gen 2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Dec 2003

JAG
VILL
HA !

Kärlek till matt display, och då den har hdmi-ut så måste jag bara bli av med min 1 månad gamla clevo speldator före..

Citera mig så jag hittar tillbaks om du vill nått !
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2770981

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landvetter
Registrerad
Dec 2007

+ för matt skärm, - för glossig outlook på utsidan....annars verkar det vara en riktig härlig dator för en bra prislapp... e lite sugen på en dator med dessa "nyare" tangentbord... a'la mac. skulle den dessutom ha belyst tangentbord så vete fasiken om man inte skulle slå till....

älskar att ligga med 'topen i sängen, dock lite jobbigt när man inte har belyst tangenbord och det blir jobbigt att hitta de lite mer udda tangenterna...

PC: GeForce GTX 980 / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 16GB / 500GB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 256GB SSD / Bluray.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 8,5TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2008

Enligt NBR som gjort ett test av Edge 13 så är det glossy-skärm, vi får hoppas de blir matt på den svenska versionen (ibland skiljer sig specarna åt mellan länder).

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5450

Nuvarande ThinkPads: X301 | W530 | X1 Carbon Gen 1 | X1 Carbon Touch Gen 3 | X1 Yoga OLED |
Pensionerade ThinkPads: T20 | T21 | T22 | T40p | T41 | T42 | T42p | t60p | t61p | X60 | X61 | x200s | W500 | X200 Tablet | x201 | x201s | W510 | t420s | X1 Carbon Touch Gen 1 | Tablet 2 | X1 Carbon Gen 2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Dec 2003

Finns ingen modell med matt skärm på amerikanska lenovoshoppen :'(

Det är enda som skulle motivera ett köp av edgen istället för asus ul30, 2-3 timmar kortare batteritid och 320gb istället för 500gb hårddisk känns på nått konstigt sätt värt det, förutsatt samma pris..

Citera mig så jag hittar tillbaks om du vill nått !
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2770981

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2004