Bredband2 så kallade 24/7 SUPPORT!! :@

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
verkar inte så men ska prova ringa nu o säga upp det.

har du inget stadsnät du kan byta till?, jag har perspektiv bredband del av lunds stadsnät, har legat på 12mb/s download stadigt många ggr. tycker det är ganska snabbt. och servicen e grym.

Visa signatur

Asus P6T SE, Core i7 920@ stock alt. 3.2Ghz +zalman CNPS8000A, Ocz 1333mhz 3*2gb@ stock, xfx 6870 crossfire, ssd intel x25 g2 80gb, samsung blu-ray/dvd brännare 123bl, Cooler master M1000w, Cooler master sniper storm black, eyefinity 3*dell u2311h

Permalänk

fick äntligen tag på fanskapet och sa upp skiten! 28 februari är de borta!

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
fick äntligen tag på fanskapet och sa upp skiten! 28 februari är de borta!

Sweet, fick du tag på de via deras vanliga nr? Väntetid?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk

Familjebostäder håller på att installera fiber till vår byggnad denna månad, och jag måste samtidigt välja bredband. Kommer defenetivt inte att välja Bredband2 efter detta. Service är något jag håller högt när det gäller val av BB.

Tack för upplysningen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
Sweet, fick du tag på de via deras vanliga nr? Väntetid?

ringde det vanliga, valde ju teknisk support innan (innan jag bestämde mig för att säga upp) så jag valde alt 4 nu, att säga upp befintligt abonnemang, fick väl svar efter 30+ minuter... så fort han svara så halv skrek jag, "ÄNTLIGEN SVARAR NI, JAG VILL SÄGA UPP MITT ABONNEMANG OMGÅENDE"

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

haha å med gullig söt röst sa dom "ursäkta vad sa"*klick* rackarns dom la på

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Försökte ringa dom igår för att uppgradera hastigheten.
efter ca 1timme och 20 min blir man frånkopplad... suck.... samma visa varje gång. försökte hela dagen igår.
Ringde för 80 kr...

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

Varför inte skicka brev till dom istället om nu inte e-post heller funkar? Vänta en vecka på svar och skicka sen ett nytt och ett nytt om en vecka om inget svar kommit.

Nån gång bör dom ledsna på den där efterhängsna kunden som har mage att begära support ;).

Permalänk

Hehe, jag hade Bredband2. Bortsett från en nästintill obefintlig support (alltid samma trötta Lundabo som svarade efter ~40 min väntetid) så har jag faktiskt inget att klaga på. Relativt billiga, relativt stabila (åtminstone då jag hade det) men supporten som sagt...

Jag fick bara två vettiga saker från supporten:
1. Hur jag skulle öppna abonnemang med dem - "Gå till hemsidan"
2. Hur jag skulle avsluta abonnemanget - "Vi skickar en slutfaktura"

Permalänk
Medlem

Jag såg precis att Bredband2 ligger på ARNs svarta lista. Dvs, det är ett av de få företag som vägrar rätta sig efter ARNs rekommendationer.
En ganska bra anledning att byta bolag.
källa

Visa signatur