Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Amd 780g

Tjena har lite problem med drivers!
Formaterade datorn och förut har jag alltid kunnat komma åt internet direkt. men nu fick jag inte tillgång och behöver drivrutiner till moderkortet eller nätverkskortet, vilket jag inte kan hitta några som funkar.

någon som har någon aning?

Acer Aspire M5200

moderkort: AMD 780G
nätverkskort: intergrerat

För har drivisar till att utom Ethernet styrenhet

Någon som kan hjälpa mig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004

Här finns alla drivisar till Acer Aspire M5200.
Verkar vara Marvell LAN Driver
Vilken operativsystem kör du med?

Btw, vet du vilken moderkorts tillverkare det är?

http://www.acercomputer.se/acer/service.do?LanguageISOCtxPara...

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Bredband:
Jo det var Marvell LAN Driver, problemet var att när jag laddade hem det så var det inte en setupfil i mappen och oerfaren som jag är visste jag inte hur jag skulle göra.

Men kom på att jag kunde kanske starta installationsinfo filen genom enhetshanteraren. sagt och gjort

var bara att trycka uppdatera drivrutin på Ethernet controller och sen bläddra manuellt till filen så fixade det sig.

Men nu till ännu ett problem
du undrade tillverkarna på grafikkortet: Gigabyte har jag för mig.

Undrar då om Gigabyte AMD 780G är ett 64bits moderkort och om jag kan installera XP 64 bit på datorn med det.

Tacksam för hjälpen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004

Undrade mer på vilken moderkorts tillverkare det va
Men gigabyte kan nog stämma.

Det ska nog gå bra att installera Windows XP 64-bit
Jag skulle personligen köra på Windows 7 64-bit isåfall.

Hur mycket ram minne har du installerat?

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S