Intel X25-V - första testet

Permalänk
Avstängd

jag blir galen!!!

jag har nu följt alla förbenade guider som finns på SSD hårdiskar men jag får baske mig inte mina 4K-64thrds att gå över 23mb läs och 30mb skriv. jag har AChci på i bios jag har stängt av alla onödiga programm såsom automatiskt defragmentering osv som sagt jag har följt så gott som alla guider här på swec...... men det nämns hela tiden något om TRIM ,dock har ingen gett en vettig föklaring till hur man slår på detta såvida din SSD har stöd för detta..

Min hårdisk är SSD intel X25 40gb och jag har tillock med flashat in ny firmvire på den

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

mina accestider har gått till 0.300ms trots att TRIM aktivt samt 11gb ledigt, hmm?

kanske ominstallera windows 7 64 pro varannan månad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joioi50:

Har i princip en ren installation av Win 7 Pro 64bit på SSD Intel V25 40gb

Accesstiden känns för hög, kanske att man uppdaterar till 02HD från HB då?

Får kolla på Intels hemsida innan så att inte garantin ryker.

http://img109.imageshack.us/img109/4410/asssdbenchintelssdsa2...

*suck* då har man väl inte TRIM aktiverat även fast följde guiden till 100%.

nu efter ett tags användning är hårddisk prestandan nere vid:

Permalänk
Medlem
Skrivet av joioi50:

*suck* då har man väl inte TRIM aktiverat även fast följde guiden till 100%.

nu efter ett tags användning är hårddisk prestandan nere vid:

Uppdatera till senaste fw och kör manuell TRIM via Intel's SSD Toolbox.

Visa signatur

Intel Core2 Quad Q6600 2.4GHz, Noctua NH-U9F 92mm, Gigabyte GA-X38-DQ6, Intel SSD X-25 160GB G2, Mushkin SP2-6400+ 4096MB, Nvidia 8800GTS 512MB, Corsair HX 620W, Auzentech X-Meridian 7.1, monterat i Antec P182 SE, med x64 Windows 7
[b]---=SSD FAQ: Intel X25-M G2=---[/b]

Permalänk
Medlem

Är det stor skillnad mellan X25-V och X25-M? Ungefär hur mycket skiljer vid Windows 7 start?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cf256:

Uppdatera till senaste fw och kör manuell TRIM via Intel's SSD Toolbox.

hur fungerar manuell trim, kommer hårddisken att prestera som "nyinstallerad windows"?

räcker det om jag gör manuell TRIM varannan vecka?

Jag har faktist börjat märka att uppstarten blivit något längre nu jmf med när hårddisken var ny samt nyinstallerad windows 7.

Skrivet av voro12:

Är det stor skillnad mellan X25-V och X25-M? Ungefär hur mycket skiljer vid Windows 7 start?

Det tror jag inte, på en nyinstallerad windows är det blixtsnabbt med 40gb intel.

Permalänk
Medlem

Haft SSD några månader nu, tänkte testa bencha lite och jag vart förvånad!, aldrig fått så fina siffror förr på AS SSD

Visa signatur

i7 920@3.36GHz | ASUS P6T | Corsair 6GB | Intel 320 160GB | WD GP 5TB | XFX HD6970 | Antec P182b | Corsair TX850w | Noctua | Win7x64 | Acer24'LED