Konstigt Counter-Strike 1.6 problem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loooviis
Ska jag då skaffa DirectX 9 ?:s

Nej, uppdatera ditt directx isf.
Min gjorde det automatisk, när jag körde stalker priyat benchmark.
Men mina alla gamla spel funkade utan uppdatering, Så jag tror inte dx9 är relevant i detta sammanhang.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

på dom servrar ja brukar spela på har jag en ping på 5 till ca:13-15..

Förresten, kan Hyper Threading orsaka mina problem?
Hittar dock ingenstans i BIOS där jag kan stänga av de :/

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loooviis
på dom servrar ja brukar spela på har jag en ping på 5 till ca:13-15..

Förresten, kan Hyper Threading orsaka mina problem?
Hittar dock ingenstans i BIOS där jag kan stänga av de :/

Tror inte HT är problemet, spelet kräver inte tillräckligt mycket en i7 ska klara CS som tetris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Tror inte HT är problemet, spelet kräver inte tillräckligt mycket en i7 ska klara CS som tetris.

Jo, de e sant.. Men har läst nånstans att med HT kan det bli problem med vissa spel, därför ja funderade.. men jag kan ju ändå inte stänga av de så :/

Fan, jag måste fixa det här!:(

Permalänk
Medlem

Du har inte dx 11 med nvidia än!

Visa signatur

Datorn: xfx hd 5850 BE > core i5 750 @ 4.0 ghz > CM storm sniper BE > asus p7p55d EVO > 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ > Corsair 4GB 1600MHz XMS3 >Corsair HX 750W> windows 7 ultimate KÖPT! > corsair h50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av irona1
du har inte dx 11 med nvidia

Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_rtm.090713-1255)
Language: Swedish (Regional Setting: Swedish)
System Manufacturer: Acer
System Model: Aspire M5810
BIOS: Default System BIOS
Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80GHz (8 CPUs), ~2.8GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4088MB RAM
Page File: 1519MB used, 6652MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7600.16385 64bit Unicode
---------------
Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce GTS 240
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce GTS 240

Jo?

Permalänk
Medlem

du har mjukvarustöd för dx 11 inte hårdvarustöd

Permalänk
Medlem
Permalänk

Det där med att D3D inte fungerar känner jag igen men då har det försvunnit med att installera om Steam. Kör inte CS 1.6 på DX7 föresten? Kanske kan vara värt att leta efter nån patch för det.

Permalänk
Medlem

Som någon sa så kan du testa att installera/uppdatera DX9.

När jag skulle installera ett spel på win 7 så gick det inte igång för att vissa filer fattades. Typ d3dx9_36.dll eller nåt sånt.

Directx11 ska vara bakåtkompatibelt men tydligen finns inte alla filer till directx9 med i win 7 (som äldre spel behöver).

Ladda ner från: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=2da4...

Permalänk
Medlem

Du ska absolut inte köra CS i D3D så bry dig inte om det. HyperThreading bör inte heller ha någonting med dina problem att göra, man kan få sämre prestanda i vissa spel med HT men vi pratar om några FPS här inte att spelen fungerar annorlunda. Tror inte det här är grafikrelaterat överhuvudtaget faktiskt.

Hade du testat att stänga av Mus-acc? Om du sätter på v-sync har du samma problem?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fönstrputtsaren
Det där med att D3D inte fungerar känner jag igen men då har det försvunnit med att installera om Steam. Kör inte CS 1.6 på DX7 föresten? Kanske kan vara värt att leta efter nån patch för det.

DX7? Ska det vara DirectX 7? :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurfn
Som någon sa så kan du testa att installera/uppdatera DX9.

När jag skulle installera ett spel på win 7 så gick det inte igång för att vissa filer fattades. Typ d3dx9_36.dll eller nåt sånt.

Directx11 ska vara bakåtkompatibelt men tydligen finns inte alla filer till directx9 med i win 7 (som äldre spel behöver).

Ladda ner från: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=2da4...

http://img136.imageshack.us/img136/4392/directxv.jpg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Du ska absolut inte köra CS i D3D så bry dig inte om det. HyperThreading bör inte heller ha någonting med dina problem att göra, man kan få sämre prestanda i vissa spel med HT men vi pratar om några FPS här inte att spelen fungerar annorlunda. Tror inte det här är grafikrelaterat överhuvudtaget faktiskt.

Hade du testat att stänga av Mus-acc? Om du sätter på v-sync har du samma problem?

Testat och testat!

Permalänk
Medlem

Nu kan jag dock lägga till att det inte funkar speciellt mkt bättre med XP x64..

Överväger att testa med XP x86 :/

Permalänk
Medlem

Nope.. inte x86 heller

Permalänk

Samma problem

Tjäna lovis! Undrar om du vet vad problemet var på din dator? om du kan hjälpa mig ifall du har löst problemet. skulle vara tacksamm! jag har nämligen samma problem som du hade innan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwan Raza:

Tjäna lovis! Undrar om du vet vad problemet var på din dator? om du kan hjälpa mig ifall du har löst problemet. skulle vara tacksamm! jag har nämligen samma problem som du hade innan..

Nej du, Iwan Raza.. Blev Tvungen att lägga 1.6 åt sidan!
Efter det blev det CS:S, nuförtiden är det CS:GO som spelas.. Testade 1.6 senast för några dagar sedan med en Q9550 med HD4870 kort, same shit!

Finns någon tråd på steams forum om exakt likadant problem, nästan 300 sidor med folk som har samma jävla problem.

Nån skrev där att det kan ha med strömmen att gör, föga troligt dock?

Permalänk
Inaktiv

min gissning e att nån uppdatering knullat allt för oss som lira när de kom ut tex skadan på pistolerna.. hade samma problem när jag lirade för typ 2 år sedan. inget i burken utbytt, var ju förvisso inte så skillad men det kändes fan inte rätt