Permalänk
Medlem

Tips på skrivbord

Tjenare! Vill ha tipps på snygga skrivbord till rummet är trött på mitt gamla jävla dryga hörskrivbord som skärmen är för bred för, hela musmatta får inte plats och datorn är dryg att sätta dit med alla kablar igen eften lan m.m

Sånt här har jag nu

Priset ska väll vara på 2000 -/+

skulle helst vilja ha datorn på bordet men det är inte så viktigt.

Inte säker om jag har postat rätt

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem

Hade ett sånt där skrivbord förut, shit vad kassa dom är.

Nu kör jag en enkel bordsskiva 150x75cm från Ikea med fyra ben, funkar klockrent tycker jag. Jag behöver egentligen inget mer heller.

Vill du ha ett hörnbord eller ett vanligt? Ett hörnbord ger ju oftast väldigt mycket djup, vilket är rätt skönt. Annars kan man göra som en annan och köra skärmarna på väggen

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
Hade ett sånt där skrivbord förut, shit vad kassa dom är.

Nu kör jag en enkel bordsskiva 150x75cm från Ikea med fyra ben, funkar klockrent tycker jag. Jag behöver egentligen inget mer heller.

Vill du ha ett hörnbord eller ett vanligt? Ett hörnbord ger ju oftast väldigt mycket djup, vilket är rätt skönt. Annars kan man göra som en annan och köra skärmarna på väggen

Vill inte ha ett hörn bord och inget sånt fack där under så man kan ha T-Bordet där

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem

Avmontera överdelen av skrivbordet :), gjorde jag på mitt hörnskrivbord när min nya 30" inte fick plats. Fungerar rätt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Avmontera överdelen av skrivbordet :), gjorde jag på mitt hörnskrivbord när min nya 30" inte fick plats. Fungerar rätt bra.

Där vid dom röda sträcken så äre det ända ner till golvet och upp så måste jag antingen kapa

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem

Köp bara en bordsskiva och montera bord och ett par kabelhängare, finns på IKEA och det behövs inget mer än så.

Permalänk

Slit bort överdelen om det går

Dock hade jag ett Mikael hörskrivbord från Ikea några år. sålde det dock vidare då jag bytte rum o blev för stort med överdelen.

Länsade en container på ett höj och sänkbar bord som strulade lite med elektroniken som jag fixade till (även om jag inte kör med höj/sänkningen så är det grymt stabilt) så jag har haft det på en höjd jag gillar i ett par år nu.

Jag har en nästan helt rak skivan med en liten lätt sväng så ska väl räknas under hörskrivbord egentligen som jag fick av min farbror nästan helt ny skiva med lite märken men jag har nog gjort mer efter det

Ha 2-4 ben som inte tar onödig plats och få bort all skit i rummet och sen fixa en benhylla under bordet så är man nöjd (har ett stag mellan mina ben pga att det är höj och sänkbart så den nyttjar jag )

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Köp en bänkskiva och x antal ben från IKEA (beroende på hur du ska ha det), dra en regel i väggen och lägg skivan på med benen på "framsidan" under. Grymt stabilt och snyggt, kan du bygga precis som du vill ha det! Går inom budget också om du inte ska ha något jävligt långt eller sågar fel

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jag förespråkar IKEAs Jonas med utdragsskiva:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50110708

Störtskönt med skivan, gott om utrymme och passar så gott som överallt. Så som rummet ser ut borde det passa riktigt bra med utdragsskivan längs höger-kanten.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.