Asus presskonferens på CES 2010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
GT335? NVidia har ju inte lyckats få ut fermi än, så hur ska mobility-verionen av den hitta in i en laptop?

Du har lurats av nVidias marknadsföringskampanj, precis som planerat.

Citat:

The GT 330M uses dx10 and has 48 processing cores, this was equal to the gts 240m, and the 9700m gts.

The GTS 350 is essentially a gts 360 rebranded with lower clocks (there is already a thread on the gts 360).

To continue the trend, the gt 325 and gt 335 are rebrands of the 9700m gts with different clocks.

It also seems the gt310 is a direct rebrand from the gt210, nothing has changed.

These cards only support DirectX 10.

Källa http://www.overclock.net/hardware-news/640221-nvidia-geforce-...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Du har lurats av nVidias marknadsföringskampanj, precis som planerat.

Källa http://www.overclock.net/hardware-news/640221-nvidia-geforce-...

Lurad är den som köper skiten. Jag ifrågasatte ju att grafikkortet skulle vara fermi (sorry om det inte framgick) så jag är inte direkt lurad.
Dock läser jag inte andra sidor utan nöjer mig med den info som jag får här på swec. så jag visste inte exakt det som du citerade.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thxsen
STÖRSTA HOTEN MOT JÄTTEPANDAN
De fantastiska urskogarna som jättepandan lever i har brist på bambu, som är pandans främsta föda. Under lång tid ha skogarna avverkats och jättepandans levnadssmiljö har minskat, vilket lett till att jättepandorna har isolerats i små områden. Skogen naggas också hela tiden i kanten från jordbruket. Med en växande befolkning i Kina pågår dessutom en stor utbyggnad av vattenkraft som ytterligare splittrar de sista skogsresterna.

enligt WWF

inte för att vända de här till någon naturdiskution men jag har för mig de är så här: Bambu måste huggas(inte ned helt) men de måste huggas med jämna mellanrum för att fortsätta växa just för att de växer så snabbt som de gör och för att de inte ska bli dåligt. När man väl kapar/hugger så kan ju de överskottet användas till diverse produktion.

De problemet jag tror WWF beskriver är att man tar bort bambuskogar HELT och bygger saker där på så de ej växer något mer. Och de bambu skogar som finns blir färre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinwe
Snackar vi Bang&Olufsen, lär det väl knappast vara några värdelösa högtalare, men då jag aldrig använder annat än hörlurar till laptop känns de ändå rätt onödiga.

En sak som är säker är dock att en B&O-laptop lär kosta betydligt mer än den smakar :S

B&O har iofs inte tillverkat prisvärda/bra saker på 30 år.
Idag betalar du för namnet och designen. Hårdvaran i sig är inte mycket att hurra för.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
B&O har iofs inte tillverkat prisvärda/bra saker på 30 år.
Idag betalar du för namnet och designen. Hårdvaran i sig är inte mycket att hurra för.

Jodå, du har visst inte suttit i en audi A8 med B&O system i. Det kallar jag nice caraudio

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Jodå, du har visst inte suttit i en audi A8 med B&O system i. Det kallar jag nice caraudio

Bra exempel på något som inte är B&O mer än till namnet. Nyttjande av välrenommerade företag för att stärka det egna varumärket. Förekommer överallt. Bose säljer sitt namn till Caddilac, Carl Zeiss säljer sig till Sony Cybershot-kamerorna, och Schneider-Kreuznach säljer till en del Samsung-kameror.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara