Lås upp avancerade alternativ i Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbomaniac
Fick bort mappen från vista64, men problemet kvarstod, kom dock runt det genom att köra regedit och söka på ED7BA470 och raderade de mappar jag kunde hitta sen funkade det som vanligt.
Hade nog lite för bråttom att testa detta så läste inte klart riktigt, tydligen flera med mig hade nog önskat en lite tydligare varning i början av nyheten även om det står tydligt om man läser noga

Ahhh! Tack så hemskt j*vla mycket! Hade testat allt, tills du skrev detta. Det funkade, och nu är datorn normal igen! Tack

(notera att jag har vista 32-bit men fick ändå samma problem)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbomaniac
Fick bort mappen från vista64, men problemet kvarstod, kom dock runt det genom att köra regedit och söka på ED7BA470 och raderade de mappar jag kunde hitta sen funkade det som vanligt.
Hade nog lite för bråttom att testa detta så läste inte klart riktigt, tydligen flera med mig hade nog önskat en lite tydligare varning i början av nyheten även om det står tydligt om man läser noga

Vet inte om det är något bra alternativ, för i bland annat HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID kommer denna "mapp" (nyckel heter det egentligen) hittas, det är registreringen av windows kontroll-panel, tar du bort dom nycklarna så kommer rimligtvis inte din kontrollpanel fungera alls längre.

Gör åtminstone en export på de nycklar du tar bort ....

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WarWolf.667
Vet inte om det är något bra alternativ, för i bland annat HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID kommer denna "mapp" (nyckel heter det egentligen) hittas, det är registreringen av windows kontroll-panel, tar du bort dom nycklarna så kommer rimligtvis inte din kontrollpanel fungera alls längre.

Gör åtminstone en export på de nycklar du tar bort ....

Allt funkar för mig, men du har helt rätt i att man ska vara försiktig och ta backup på nycklar man tar bort ifall det skulle skita sig, man ska inte pilla i registret i onödan.

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph0x
Om du har behov att byta språk så skulle du lagt pengarna på enterprise (Om du är ett företag med volymlicensavtal) eller ultimateversionen (Om du saknar volymlicensavtal eller är privatperson) istället. Se skillnaderna här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions#Comparison_ch...

Funktionen du efterfrågar heter MUI, Multilingual User Interface.

Det går att komma förbi detta tydligen, länk:
http://bauforum.wirklichewelt.de/fo...try.php?nr=5844

Och tack till Smekt-Burkmat^ för tipset!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon88
Det går att komma förbi detta tydligen, länk:
http://bauforum.wirklichewelt.de/fo...try.php?nr=5844

Och tack till Smekt-Burkmat^ för tipset!

Nu hamna du nog i fel tråd skål

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av west28
Har testat felsäkert läge men då vart det bara värre.. och Linux har jag inte.:(

Om inte ngn du känner kan ladda ner Ubuntu(mest användarvänlig version) och bränna på CD (tar inte mer än 700 MB) så får du ta och installera om operativsystemet alternatift använda dig av "reparera" funktionen på windows skivan eller systemåterställning.

EDIT: Jag kom på att du kan testa med senaste fungerade konfiguration (F8 innan windows startar, samma meny som felsäkert läge)

Visa signatur