Google lanserar telefonen Nexus One

Permalänk
Medlem

Bög saker.
Jag bryr mig inte om PMS och annat skit som barn leker med..
KRAV:
1 är går att ringa med.
2 hygglig kamera. minst 2mega pexel
3 Bra ficklampa..
4 tar stora minnes moduler.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Google är i ngn form av patentbråk har jag läst. Därför de inte har multitouch just nu.

Ok. Googlade lite och kom in på deras egna forum där en användare skrivit

Citat:

Google all you want... nobody has officially come forward with a statement/explanation of why multi-touch is available only in non-US markets... The rumor is that Google/Motorola are afraid that Apple will attempt to sue them. That seems a little shaky to me. I mean, Palm is a much smaller company and they weren't scared to start using gestures, despite Apple's complaints. They are still shipping the Pre and Pixi, so it must have worked out.... Who knows? It is a significant feature though and I wish that the stand would have been made w/ Nexus One/HTC, stating "we plan to offer multi-touch in a non-Apple phone; this is a battle we are willing to fight".

vidare läser jag på engadget (http://www.engadget.com/2010/01/05/rubin-on-adding-multitouch...) att

Citat:

but there's definitely some logic (probably legal logic, but logic nonetheless) behind which devices are getting it in which markets.

Var kan jag läsa vad som kommer hit till Sverige? Skiter ju i USA, Kina eller vilka andra marknader som helst, bara JAG får multitouch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Bög saker.
Jag bryr mig inte om PMS och annat skit som barn leker med..
KRAV:
1 är går att ringa med.
2 hygglig kamera. minst 2mega pexel
3 Bra ficklampa..
4 tar stora minnes moduler.

Bögsaker? vad vill du komma fram till egentligen?

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkst@r
Bögsaker? vad vill du komma fram till egentligen?

Antagligen vill han säga att de flesta funktioner egentligen är till för anal stimulering för oss killar, varvid formuleringen "bögsaker"...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rose Brass
Känner mig gammal, aldrig ens hört talas om hälften av finessernal. Om inte HSUPA egentligen är helgsupa...

made my day :')

och som någon sa låt google ta över världen bara dom skulle ju helt klart bli först om dom lyckas utan våld xD

neh men serriöst... dom börjar bli lite väl stora eller ? och ger sig in på lite väl många områden ? ingen som håller med mig ? tacka vet ja när dom bara fanns som sökmotor!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warh0g
Google = Umbrella Corporation

Google = God Emperor

Permalänk
Medlem

Google - Dagens anagram - Geolog

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grumbledock
@ m96
Eller så kan man se det tvärt om. Vad har alla emot MS, jo de är störst på sin marknad. Med sökningar från google, kommunikation via gmail, google telefon etc. så kan gogole inom en snar framtid ha precis hela ditt liv i detalj, vad du surfar, vilken ekonomi du har, hur du röstar och vad du skriver/säger till vem.

Google sitter redan idag på mycket information och är på så sätt mäktigare än MS och de flesta andra företag, skulle kunna utpressa militärer och kanske statschefer, men för tillfället är Google "snälla" företaget som "finns för dig", vem vet när det vänder. Att centrera all kommunikation och information på ett ställe är inte bra...

Nu är det väl ett paranoid/worst case scenario, men nån stans får väl även google sluta lägga sig i
FRA räcker, ska man ha Google också? ^^

Snacka om att vara paranoid...

Permalänk
Medlem

529 dollar blir INTE 4800 kronor. dear god vilken miss.

Visa signatur

/Oskar Z.

SYSTEM: Z77A-GD65 | 2x4GB G.Skill Ripjaws | HD 5850 | 2500K @ 4,4 Ghz | Corsair HX750W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvickenZ
529 dollar blir INTE 4800 kronor. dear god vilken miss.

Tyvärr har vi moms och liknande som ställer till det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Tyvärr har vi moms och liknande som ställer till det.

i stand corrected! tack

dock är det ju bra att veta att de inte hamnar på 4800 för företag iaf.

Visa signatur

/Oskar Z.

SYSTEM: Z77A-GD65 | 2x4GB G.Skill Ripjaws | HD 5850 | 2500K @ 4,4 Ghz | Corsair HX750W

Permalänk
Medlem

Glöm inte att det tillkommer andra avgifter som frakt också om man beställer till annat än USA. Momsen (även kallad VAT) beräknas på den totala summan sedan.

Har beställt en.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Bög saker.
Jag bryr mig inte om PMS och annat skit som barn leker med..
KRAV:
1 är går att ringa med.
2 hygglig kamera. minst 2mega pexel
3 Bra ficklampa..
4 tar stora minnes moduler.

Men skärp dig.

Vill inte se mer trams i nyhetstrådarna.

"Bög saker" är helt klart olämpligt!

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Ser plastig ut.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvickenZ
i stand corrected! tack

dock är det ju bra att veta att de inte hamnar på 4800 för företag iaf.

Varför skulle det inte göra det? Jag kanske är helt ute och cyklar men vad jag vet är det bara landsting som är befriade från att betala moms. Att många företag sen har möjligheten att kvitta momsen mot den på egna intäkter känns inte riktigt som att det hör hit. Priset är det samma oavsett om man är privatperson eller företag.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkst@r
Bögsaker? vad vill du komma fram till egentligen?

Du ser ju på hans Avatar att han hejar på Timrå. Så han kan inte rå för att han är lite hjärnskadad och måste in i forum och leka troll.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enduro
Men skärp dig.

Vill inte se mer trams i nyhetstrådarna.

"Bög saker" är helt klart olämpligt!

Precis, lägg av med särskrivningar

Visa signatur

[Intel C2D Q6600] [MSI P35 Neo] [4GB RAM] [1 WD Raptor X 150GB] 2 x Seagate Barracuda 200GB] [PNY Geforce 8800GTX] [NEC-ND3500] [Antec Sonata] [Silent Giant 420 Watt] [19" Samsung TFT] [Windows Vista Ultimate]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoA
Precis, lägg av med särskrivningar

Höhö!

Med det sätter vi stopp för off topic.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
Du ser ju på hans Avatar att han hejar på Timrå. Så han kan inte rå för att han är lite hjärnskadad och måste in i forum och leka troll.

Ja, alla har nog inte det så lätt för sig...

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkst@r
Bögsaker? vad vill du komma fram till egentligen?

Jag gissar. linxz menar säkerligen att telefonen är en "prylbögsak" vilket är lite mindre förtryckande ord än "bögsak"... Men inte rätt för det.

----

Det står mellan en x10 och denna mobil för min del. x10:an lär väl kosta lite mer, däremot är den snyggare. 0.3mpix på x10:an också, väger inte upp lika mycket då upplösningarna är lika stora för båda mobilerna. Det kan bli ett svårt val, detta.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Glöm inte att det tillkommer andra avgifter som frakt också om man beställer till annat än USA. Momsen (även kallad VAT) beräknas på den totala summan sedan.

Har beställt en.

får jag fråga hur du beställde den? det står ju: "sorry, the nexus one is not available in you country"

visste inte att dom hade några retailers O_o

Visa signatur

/Oskar Z.

SYSTEM: Z77A-GD65 | 2x4GB G.Skill Ripjaws | HD 5850 | 2500K @ 4,4 Ghz | Corsair HX750W