PC350.. Mikrofonen fungerar inte efter omstart

Permalänk
Medlem

PC350.. Mikrofonen fungerar inte efter omstart

OK, nu har jag fått ett jäkligt irriterande problem.. Satt och installerade GTA 4. Sen startade jag om datorn, och nu fungerar inte mikronen? Jag har kollat på kontakterna, och sett över så att mic boost är på etc (även om jag inte ändrade något innan) Men ändå reagerar inte mikrofonen när man pratar i den.

Sennheiser är ju ingen dålig kvalité så det känns ju inte som att man dragit någon kabel inne i lurarna heller. Någon som vet vad det kan vara? Inte så kul med tanke på att lurarna kostar en tusenlapp.. Och det är micen som inte funkar.

Hilfe!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

En kompis har fått problem med sin mic också.
Han är tvungen att trycka mic'en mot huvet för att kunna snacka.
Testat de?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Du har inte bara stängt av micken på själva headsetet?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500k|RAM: Corsair 8gb Vengeance | PSU: Corsair HX650 | MB: P8P67 WS REVOLUTION | GPU: XFX 5870 |Chassi: CM ATCS 840

Permalänk
Medlem

Menar du själva ledfästet där bommen fäster? Funkade inte iaf.. Och det hade inte spelat någon roll, det skulle jag aldrig stå ut med

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

OK.. Nu funkar den igen.. Efter ytterliggare en omstart.. Helskumt.. Sen när jag startade TS så fick jag ingen ikon nere vid klockan.. En omstart av TS så funkade även det.. Omstarter verkar lösa för mycket för mig ikväll

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!