Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

X1950 GT flaska X2 550?

Nyss beställt AMD Phenom II X2 550 tillsammans med Asus M4A785TD-M EVO.
Tänkte låsa upp de två låsta kärnorna plus klocka den till cirka 3.7GHz vad jag har förstått är så långt man kan gå med stockkylaren.

Sitter just nu på en trött E2140 och ett X1950 GT så frågan är, kommer grafikkortet flaska mycket med nya processorn, eller kommer det lyftas fram bättre än med E2140?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
sverige
Registrerad
Nov 2009

Re: X1950 GT flaska X2 550?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikbergkvist
Tänkte låsa upp de två låsta kärnorna plus klocka den till cirka 3.7GHz vad jag har förstått är så långt man kan gå med stockkylaren.

Sitter just nu på en trött E2140 och ett X1950 GT så frågan är, kommer grafikkortet flaska mycket med nya processorn, eller kommer det lyftas fram bättre än med E2140?

Vilken cpu du än kör med om du nu klockar så kommer kortet flaska hela tiden känns det som om du inte kör i riktigt låga upplösningar vill säga.

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

Citat:

Det är möjligt att det blir lite bättre, men man kan aldrig beskylla ditt grafikkort för att vara bra.

Att nå 3.7GHz X4 med standardkylaren görs bara på guldexemplar! Men med en rejälare kylare bör det gå bra förutsatt att du får tag i ett hyfsat exemplar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Re: Re: X1950 GT flaska X2 550?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban72
Vilken cpu du än kör med om du nu klockar så kommer kortet flaska hela tiden känns det som om du inte kör i riktigt låga upplösningar vill säga.

Jag misstänkte det, jag kör i 1440 x 900.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Re: Re: X1950 GT flaska X2 550?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
[BAtt nå 3.7GHz X4 med standardkylaren görs bara på guldexemplar! Men med en rejälare kylare bör det gå bra förutsatt att du får tag i ett hyfsat exemplar. [/B]

Får hoppas på en då

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001

Citat:

Om man säger såhär, det kommer inte att råda någon tvekan om var flaskhalsen sitter hädanefter... Men kör med 1950 kortet tills du får råd eller hittar ett bättre till schyssta pengar.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare