Specifik fråga ang. X3 720 BE stepping.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sjöbo
Registrerad
Jul 2001

Specifik fråga ang. X3 720 BE stepping.

Ska titta på en Phenom II X3 720 BE imorrn på NetOnNet, såvitt jag har förstått kan man se vad det är för stepping utan att öppna förpackningen så det tänkte jag utnyttja i butiken.

Finns det någon lista över riktigt bra, bra, mindre bra och urusla steppings någonstans, eller vet någon detta och kan förmedla denna kunskap till mig?

Det jag främst är ute efter är att ha så stor chans som möjligt att kunna låsa upp den fjärde kärnan.

Stort tack på förhand!

O.o

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sjöbo
Registrerad
Jul 2001

Meh, efter diverse googlande har jag nu fixat ihop en liten lista jag kan ha med mig till butiken. Hoppas att jag kan lita på siffrorna bara.

O.o

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Dec 2006

Antar att det är denna sidan du letar efter... (:

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Mar 2005

Hoppas att du får tag på ett bra exemplar då.

Phenom2 X3 720 . DFI LanParty JR 790GX-M2RS . PowerColor Radeon HD 4850 "PCS" 1GB . Corsair 4GB (2x2GB) XMS-2 . Antec P180 Mini .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sjöbo
Registrerad
Jul 2001

Ok, åkte till NetOnNet och fick tag på deras sista X3 720 BE i Malmö och det visade sig vara en 0906 EPMW stepping som enligt diverse forum har stor chans att låsa upp fjärde kärnan och få ut en trevlig överklockning på... Nu ska jag bara beställa allt annat oxå... ;D

O.o