Samsung jobbar på transparent OLED-skärm

Permalänk
Melding Plague

Samsung jobbar på transparent OLED-skärm

Ingenjörerna hos koreanska Samsung ligger inte på latsidan. Under CES 2010 visar företaget upp en transparent bildskärm i prototypstadiet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

SKIT COOLT! kanske inte så smidigt att ha på en bärbar som det var på bilden men vill ju ha en här hemma med touch! som man kan ha till något helt onödigt bara för att det skall se ut som ett rymdskepp här hemma ^^

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Hedersmedlem

Häftigt.

Permalänk
Medlem

Fräckt! Kan tänka mig att det kommer användas på alla möjliga sätt i framtiden

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

"Vad Samsung tänker sig för användningsområden är oklart, förutom givetvis kontroll- och styrpaneler i framtida stjärnkryssare."

HAHA

Permalänk
Medlem

Internet-tablet för turister med "augmented reality" för sevärdheter hotell o liknande, som androidtelefoner med Layar?

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Inaktiv

Det borde väl betyda att man kan se från andra sidan skärmen, vad som är på framsidan? Goodbye porrsurf in public...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Det borde väl betyda att man kan se från andra sidan skärmen, vad som är på framsidan? Goodbye porrsurf in public...

haha!
kan tänka mig att många chefer tycker detta är grymt bra, då kan dom ju se vem som jobbar och vem inte.
blir epic den dagen man inte tänker på att den är genomskinlig:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Det borde väl betyda att man kan se från andra sidan skärmen, vad som är på framsidan? Goodbye porrsurf in public...

a sad day for mankind:(

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
"Vad Samsung tänker sig för användningsområden är oklart, förutom givetvis kontroll- och styrpaneler i framtida stjärnkryssare."

HAHA

HAHAHAHAHA Swec är på skämthumör idag

Tror att det bara blir jobbigt till datorskärmar, man kan ju inte koncentrera sig om man ser allt bakom skärmen. Däremot tror jag att det kan vara bra i tex bilar, ha hastighetsmätaren på vindrutan tex.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Lite som Peters "Crystal pepsi" (family guy).

Om någon kommer framifrån med en kniv, kan man undkomma det.

Permalänk
Inaktiv

Detta kanske är upptakten till framtiden, med datorn i en lins man har i ögat

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en sån ruta på min bil framtida bil, se tiden,temp och hastighet direkt i bilens framruta, kanske till och med gps... hm röststyrning behövs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
HAHAHAHAHA Swec är på skämthumör idag

Tror att det bara blir jobbigt till datorskärmar, man kan ju inte koncentrera sig om man ser allt bakom skärmen. Däremot tror jag att det kan vara bra i tex bilar, ha hastighetsmätaren på vindrutan tex.

Hastighetsmätare i vindrutan finns ju redan?
Vet att i alla fall BMW har en Head up display där hastighet, information från navigatorn etc. visas på en liten skärm som reflekterar upp det i vindrutan.

Dock vore det nice med en 52" TV-skärm som var genomskinlig när den var avstängd så man kunde ha plansch eller tavla bakom för att sedan visa bilden istället när den startades.
det är i alla fall något jag skulle kunna betala en slant för

Permalänk
Medlem

Finns ju TV med ram, som visar konst när du inte använder den. Så...

Permalänk
Medlem

Hmmmmm, en transparant OLED-skärm som framruta i en bil, kan tänka mig ha hastighetsmätare, GPS och sådant där istället. Och kanske någon slags "nightvision" av "finare" slag som hjälper till lite i mörkret. Information om andra bilar, bilar bakom en etc.

*edit*
hahahahh Ecodot har tänkt likandant som mig, kanske bör läsa trådarna innan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
HAHAHAHAHA Swec är på skämthumör idag

Tror att det bara blir jobbigt till datorskärmar, man kan ju inte koncentrera sig om man ser allt bakom skärmen. Däremot tror jag att det kan vara bra i tex bilar, ha hastighetsmätaren på vindrutan tex.

Det roliga är ju att länkad produkt till artikeln är "Star Trek: The Future Begins"

Visa signatur

.: Min Portföljdator : Länk :.
.: Duron 0.8@1.0 : KT7A-Raid : AiW Radeon 8500DV 'buildt by ATI' : Nec Fe950+ : ~92Gb Raid 0 : Vattenkylt i Hq45 :.

Permalänk
Medlem

hahaha, stjärnkryssare

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

Walking combatible laptop? Awesome!

Permalänk
Medlem

Framtidens fönster!!

Nice.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Fan vad coolt. Undrar vad prislappen landar på?

Jag skulle för övrigt vilja ha det som skiva till ett TV-bord, särskilt om den är touch. Då kan man styra allt därifrån

Permalänk

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES

Detta ska vi ha i alla bilar nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecodot
Jag vill ha en sån ruta på min bil framtida bil, se tiden,temp och hastighet direkt i bilens framruta, kanske till och med gps... hm röststyrning behövs

Det, och kanske till och med reception/mottagnings-fönster, där både besökare och receptionist kan dela på samma information och fortfarande se varandra.
Eller varför inte de flesta kundbemötande som behöver ha ett fönster mellan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinwe
Det, och kanske till och med reception/mottagnings-fönster, där både besökare och receptionist kan dela på samma information och fortfarande se varandra.
Eller varför inte de flesta kundbemötande som behöver ha ett fönster mellan.

Får inte en läsa på fel håll då ?

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erk
Det roliga är ju att länkad produkt till artikeln är "Star Trek: The Future Begins"

HAHA det missade jag

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Det skulle kunna användas till "Augmented reality" http://en.wikipedia.org/wiki/Augmented_reality

Edit: Jag var inte först

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinwe
Det, och kanske till och med reception/mottagnings-fönster, där både besökare och receptionist kan dela på samma information och fortfarande se varandra.
Eller varför inte de flesta kundbemötande som behöver ha ett fönster mellan.

Ni tänker "FEL" bygg in oled i rutan coh visa bilder från mörker seende kameror i fronten mm.

Permalänk
Proffsmoddare

nvm

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

snacka om dålig svärta.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Tänk att ha det i fönsterrutorna i hemmet, kunna simulera fint väder och snygga kvinnor som går förbi ^^