Zotac lanserar moderkort för nya Intel-processorer

Permalänk
Melding Plague

Zotac lanserar moderkort för nya Intel-processorer

Tillverkaren Zotac lanserar ett minimalt moderkort med stöd för Intels nya Clarkdale-processorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ut som ett perfekt kort för en liten LAN-burk eller HTPC!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Ser ut som ett perfekt kort för en liten LAN-burk eller HTPC!

A man skulle nog kunna bygga något redigt coolt av detta, blir kanske lite dyrt som HTPC men som en kompakt spelrigg eller något skulle det kunna bli nice som fan!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Mums! 4-8 GB DDR3, ett passivt kylt grafikkort och någon passande kylare till prollen och en SSD och det blir en perfekt minisupergamingLANburk!

Visa signatur

Balle

Permalänk

SWEET! Det är allt som finns att säga! När mATX blir för stort blir det helt klart något i den här stilen!

Permalänk
Medlem

Vad är det för grafikkort som är inbyggt?
Skulle gärna vilja bygga en minidator för att ha som HTPC/filserver/FTP server. Synd att man är så fattig just nu dock.

Permalänk
Inaktiv

DFI har redan p55 itx-kort, finns på komplett om jag inte har helt fel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Vad är det för grafikkort som är inbyggt?
Skulle gärna vilja bygga en minidator för att ha som HTPC/filserver/FTP server. Synd att man är så fattig just nu dock.

Clarkdale proccesorerna har inbyggda grafikdelar inuti sig.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Visst är VGA gammalt, men en sån vore ändå najs när man bär med sig datorn till ställen med okända skärmanslutningar.
Ser ut att vara DVI-I, men ändå klumpigt med adapter just när man transporterar datorn.

Permalänk
Medlem

Tror priset kommer bli rätt blodigt. Men jag hoppas på ett humant pris, ser väldigt lovande ut.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
DFI har redan p55 itx-kort, finns på komplett om jag inte har helt fel...

Inte så farligt dyrt var det heller, 1300:-. Men detta ser ut att vara lite lyxigare. Matx är en sketen mellanstorlek, detta är perfekt för en kombinerad server/filserver/htpc.

Permalänk

någon som vet om det verkligen är full bandbredd på PCI-e porten?

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Medlem

Detta med en av de strömsnåla processorerna borde bli en ganska stark htpc? Anslutningarna ser moderna ut och det här är helt klart intressant för mitt framtida htpc-bygge!

Permalänk

Ajaj, la märke till något. 4-pinnars kontakten, kommer man fortfarande kunna ha ett grafikkort i burken? Om inte kan man säkert löda dit någon mod men det är ju lite jobbigt, vill helst slippa det besväret.

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Ajaj, la märke till något. 4-pinnars kontakten, kommer man fortfarande kunna ha ett grafikkort i burken? Om inte kan man säkert löda dit någon mod men det är ju lite jobbigt, vill helst slippa det besväret.

Grafikkort pekar åt andra hållet, så det borde inte vara några problem.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Coolt litet kort
Möjligen sitter CPU:n lite väl nära PCI-platsen... Känns som CPU-kylaren inte behöver vara speciellt stor i den riktningen för att slå i ett kort där!

Ni som jämför med DFI:s P55 kort, tänk på att detta är H55, dvs har grafikutgångar så man har stöd för GPU:n i Clarkdale CPU:erna, vilket jag inte tror DFI:s nuvarande kort har... Så DFI:n är helt beroende av att man stoppar ett grafikkort i den enda PCI-platsen, vilket inte detta Zotac är. (om man väljer rätt processor)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det kommer nog dyka upp många fler mitx-chassin nu..

edit: Synd att den saknade firewire.. Undrar om den har headers för firewire...

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Kul med små moderkort Ska bli kul att se vad för m-itx chassin det dyker upp, Fractal Design ska komma med ett under våren om jag inte minns fel

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Och jag som har ett hfx micro liggande. Det här blir skoj.

Permalänk

Den med TRUE kylare på..lol

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Avstängd

Tycker det är lite läskigt med Wi-Fi direkt på moderkortet.
Tänk om det fanns en bakdörr?

Permalänk
Medlem

Så att Zotac kan wardrajva runt och snoka upp din porr?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Tycker det är lite läskigt med Wi-Fi direkt på moderkortet.
Tänk om det fanns en bakdörr?

what?!
ja den chansen är väl i så fall lika stor i ett instickkort för WiFi eller varför inte direkt via Ethernet-porten
konspirationsteorier i all ära, men det måste ju finnas ett uns av viss logik bakom...

Permalänk
Medlem

VILL HA !!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Grafikkort pekar åt andra hållet, så det borde inte vara några problem.

Ah, just det ja! Hehehe jag borde nog besöka sjukhuset

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Det såg ju riktigt trevligt ut men... jag sitter fortfarande och väntar på Zotac GF9300-I-E som inte verkar vilja dyka upp i butikerna.

Snyggt moderkort helt klart!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

DFI brädan finns som fyndvara på Inwarehouse för 855kr

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
DFI brädan finns som fyndvara på Komplett för 885kr http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=579506

oops råka citera mig sj :$

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Den här mobo med den kommande Silverstone SG07.

Silverstone SG07 kommer med en 600W nätagg.
http://www.pcworld.fr/2010/01/08/materiel/boitier/ces-2010-bo...
Mums!!!

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
DFI har redan p55 itx-kort, finns på komplett om jag inte har helt fel...

Jag byggde en liten Lanparty-låda med hjälp utav ett sådant moderkort.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...