Bannad xbox disk till min obannade. Säkert?

Permalänk
Medlem

uttrycker jag mig så otydligt? Beklagar isf. Eller försvarar du in absurdum deras terms of use?

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Vart står det i lagen att man inte får stänga av en Xbox som används till att spela nedladdade spel?

Om det nu är ytterst olagligt det Microsoft har gjort, varför går ni inte till konsumentverket och ser till att få en ny xbox så ni kan fortsätta ladda ner och spela spel olagligt :).

eller så kan du sluta tänka så okritiskt och tråkigt, inse att det finns orsaker att flasha en 360 som inte går ut på att köra piratkopierat... bara för att inte du kan komma på några betyder inte att de inte existerar.

och nu har MS blivit stämda för detta (ja jag vet att det är i usa de har blivit det, och i stämmningarnas favoritland så betyder det inte så mycket...) men eftersom MS har som policy att inte berätta orsaken till att man blivit bannad (och det finns fler än bara piratade spel) så tror jag de ligger lite pyrt till, speciellt när de körde massbanningen så nära jul som de gjorde

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Finns chip som du kan trycka in i maskinen som tar bort regionsskyddet (ingen flash som tillåter dig att köra kopierade spel alltså.)

(ingen flash som tillåter dig att köra kopierade spel alltså. Enbart kringgå region, vad jag vet i alla fall. Hur som så flasha han inte maskinen utan bytte ut något eller la till något i hårdvaran)

detta går att göra, tror bara du missuppfattat vad han har gjort, det är inget chip och du måste ha en 360 som inte har kört sommaruppdateringen förra året. (finns några till kriterier, men detta är ingen guide)

har man så man kan köra det s.k. jtag hacket, så kan man få ur cpu nyckeln och på så sätt dekryptera nanden ("huvudmjukvaran") ändra regionskoden och kryptera och flasha tillbaka (inte dvdspelaren alltså) har du inte cpu nyckeln går inte detta

då är det bara att köra, men det finns inga "chip" som gör 360'n regionsfri.

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Ok sluta trolla. Det börjar bli liksom lite för obvious nu.

Blev fel. Sorry menade ps2 :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
detta går att göra, tror bara du missuppfattat vad han har gjort, det är inget chip och du måste ha en 360 som inte har kört sommaruppdateringen förra året. (finns några till kriterier, men detta är ingen guide)

har man så man kan köra det s.k. jtag hacket, så kan man få ur cpu nyckeln och på så sätt dekryptera nanden ("huvudmjukvaran") ändra regionskoden och kryptera och flasha tillbaka (inte dvdspelaren alltså) har du inte cpu nyckeln går inte detta

då är det bara att köra, men det finns inga "chip" som gör 360'n regionsfri.

/Daniel

Vad är det för chip han lödde dit då o.0?
Mycket troligt jag missuppfattat, men vad finns det för chip at löda dit då jag trots allt hjläpt till att löda dit något, han ville ha sin xbox regionsfri.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
Dock stämmer inte det som står, jag har läst om folk som blibit bannade för att ha bytt fläktar och det går INTE under "Console tampering: Physically opening the Xbox and modifying it to play illegitimate software." då uppsåtet inte har med mjukvaran att göra.

Det är ju ännu mer skitsnack, finns inga bevis på att någon skulle blivit bannad för att ha bytt fläktar.

Hur skulle Microsoft veta att du bytt fläktar? det går inte känna av på något sätt alls. Att en fläkt exempelvis drar mer ström är inget bevis för att man har bytt fläkt utan orginalfläkten kan helt enkelt vara full med damm och dra mer ström på grund av det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Vad är det för chip han lödde dit då o.0?
Mycket troligt jag missuppfattat, men vad finns det för chip at löda dit då jag trots allt hjläpt till att löda dit något, han ville ha sin xbox regionsfri.

högst troligt ett cygnos, ett annat sätt att lösa det än jtag hacket... fungerar som (mycket enkelt förklarat) en programmerare/dualboot system där han läste av dekrypterade osv. även där så har versionen på mjukvaran i 360'n stor betydelse.

de enda "chip" som har funnits till 360 är fulchip som du petade dit på de första versionerna av dvdspelarna i 360'n fungerade skit och var bara mer eller mindre ett sätt att lura kunder att använda sämre prylar

jag utgår från att jag tassar rätt nära gränsen så jag går inte in djupare på det, men det finns inga chip som rakt av ändrar regionskodningen, det skulle bli känt väldigt väldigt fort

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
TEXT
/Daniel

Ok
Tror jag fattar nu.

Äger inget xbox så jag har inte orkat sätta mig in allt för mycket. bara hjälp kompisar att löda dit olika saker när dom inte fixat det själva.
Lägger ner nu så ingen får en varning nu.

Tack för förklaringen.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Fast den boxen är ju död sedan länge. Inte bannad, men visserligen men det hjälper ju inte så mycket när den inte startar. Så då behöver jag ju live för att kunna lira spel jag betalat för i alla fall...

Jag måste sluta bli förvånad över hur korkade saker en del människor kan få för sig. Jag menar hur gick den tanken hos ansvarig hos MS?

Du behöver Live Silver...ingår automatiskt och gratis och funkar tills du blir bannad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
detta går att göra, tror bara du missuppfattat vad han har gjort, det är inget chip och du måste ha en 360 som inte har kört sommaruppdateringen förra året. (finns några till kriterier, men detta är ingen guide)
/Daniel [/B]

"New Xbox Live Experience" eller sommaruppdateringen som du kallar det installeras automatiskt från samtliga nya spel sedan sommar 2008 och frammåt så det är lite svårt att undvika ifall man vill vara enbart köra retailspel med en regionsfri 360

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det regleras av samma regler som säger att en bilhandlare inte får gå och skära upp däcken på en redan såld bil för att ägaren själv satt dit trimdelar. Går den så fort att det blir olagligt så får polisen sno trim-delarna, men inte sabba resten av bilen. I vilket fall får inte bilhandlaren röra den även om det är helt i hans rätt att säga att den som köpt bilen är portad från hans butik.

Konsollen är köpt, microsoft äger inte längre rätten att bestämma vad som händer med den. Den får man göra vad man vill med. Och som det sagts, att man blir portad från Live är det ingen som protesterar mot. Åker man dit så är det priset man får betala.

Min förra box blev bannad i höstas och jag klagar inte över det. Jag gick och köpte en ny nästan direkt bara för att kunna fortsätta lira live (den är fortfarande o-modifierad just för detta). Det jag klagar över är att jag nu inte ens kunde använda min bannade box som mediamaskin i sovrummet.

Och som det också redan påpekats så fungerar det fortfarande att lira kopierade spel för dem som gör det så det är inte för att hindra kopieringen som de handikappar offline-funktioner.

Så det är inte för att hindra kopiering.
Det är inte för att man brutit mot Live-avtalet (talar om handikappade offline-funktioner)
Kvar är då egentligen bara en sak och det är för att jävlas med folk så mycket som möjligt och för att tvinga även de som kan tänka sig leva utan live men med alla offline-funktioner att köpa ny box. Och detta finner jag vara väldigt värt att gnälla över.

Du hade eller har en modifierad xbox så enligt dig så ska det vara lagligt att chippa eller ändra allt som har med xboxen att göra men det du inte vet om är att du kommer bli bannad.

SÅ HUR DUM FÅR MAN VARA ATT KÖPA ARCADE SPEL OCH SEN CHIPPA SIN XBOX OCH TRO ATT ALLT ÄR FINE?(frågan är riktad till dig)

Om jag skulle chippa skulle jag inte äns anslutit min nätverkskabel, står t.o.m. hos alla företag som rejoy,console mm. så står det att det har en påverkan på xbox live och media råkar tillhör till en av de sakerna så skyll dig själv och försök överklaga till KO:P
Och eftersom trådskaparen redan fått svar borde tråden vara stängd med tanke på all snack om modifikation också.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
eller så kan du sluta tänka så okritiskt och tråkigt, inse att det finns orsaker att flasha en 360 som inte går ut på att köra piratkopierat... bara för att inte du kan komma på några betyder inte att de inte existerar.
/Daniel

Anledningen till att man chippar en 360 är till 99% att spela piratkopierade spel. Vem försöker du lura egentligen, dig själv?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasona
Du hade eller har en modifierad xbox så enligt dig så ska det vara lagligt att chippa eller ändra allt som har med xboxen att göra men det du inte vet om är att du kommer bli bannad.

SÅ HUR DUM FÅR MAN VARA ATT KÖPA ARCADE SPEL OCH SEN CHIPPA SIN XBOX OCH TRO ATT ALLT ÄR FINE?(frågan är riktad till dig)

Om jag skulle chippa skulle jag inte äns anslutit min nätverkskabel, står t.o.m. hos alla företag som rejoy,console mm. så står det att det har en påverkan på xbox live och media råkar tillhör till en av de sakerna så skyll dig själv och försök överklaga till KO:P
Och eftersom trådskaparen redan fått svar borde tråden vara stängd med tanke på all snack om modifikation också.

Eftersom du inte ens brytt dig om att läsa det jag skrivit innan du hittat på dumheter själv så föreslår jag att du gör om och gör rätt.

Jag kan till och med förtydliga det hela åt dig:
1. Jag vet att man kan bli bannad fårn live. Det är helt ok och det är risken man tar.
2. Jag klagar inte på att min förra box blev bannad. Det visste jag om kunde hända.
3. Jag har dock fortfarande ärtt att göra vad jag vill med min hårdvara, så resten av xboxet bör de låta bli, och det är att de inte gör det jag ogillar.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Eftersom du inte ens brytt dig om att läsa det jag skrivit innan du hittat på dumheter själv så föreslår jag att du gör om och gör rätt.

Jag kan till och med förtydliga det hela åt dig:
1. Jag vet att man kan bli bannad fårn live. Det är helt ok och det är risken man tar.
2. Jag klagar inte på att min förra box blev bannad. Det visste jag om kunde hända.
3. Jag har dock fortfarande ärtt att göra vad jag vill med min hårdvara, så resten av xboxet bör de låta bli, och det är att de inte gör det jag ogillar.

Tycker du ska se det mer som att du köper en licens att använda konsollen och att MS fortfarande äger den och kan dra in dina rättigheter vid regelbrott. Ungefär som när man hyr en digitalbox

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Tycker du ska se det mer som att du köper en licens att använda konsollen och att MS fortfarande äger den och kan dra in dina rättigheter vid regelbrott. Ungefär som när man hyr en digitalbox

Jo det får du gärna tycka men så är det inte. Faktum är att det där är nog det mest meningslösa jag hört på ett bra tag. Varför skulle jag (eller någon annan) vilja se det på ett sätt som är ofördelaktigt för mig själv när det inte är så det egentligen är? I så fall kan vi lika gärna säga att vi tycker MS borde se det som så att ett xbox på en lagerhylla ger dem inga pengar så de borde bara ge bort dem gratis istället.

Det är inget hyravtal, inget lån av utrustning eller annat. Det är någonting jag köpt och betalat för så om jag vill ändra i mjukvaran, sätta in chip i den, använda den som dörrstopp eller ha den som huvudbonad är upp till mig, inte MS.

Bryter man mot avtalet gällande live så fine, stäng av folk från live. Men vad jag gör eller inte gör med mitt xbox är inte någonting MS har någonting att säga till om, så offline-funktioner ska de bara pilla bli.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jo det får du gärna tycka men så är det inte. Faktum är att det där är nog det mest meningslösa jag hört på ett bra tag. Varför skulle jag (eller någon annan) vilja se det på ett sätt som är ofördelaktigt för mig själv när det inte är så det egentligen är? I så fall kan vi lika gärna säga att vi tycker MS borde se det som så att ett xbox på en lagerhylla ger dem inga pengar så de borde bara ge bort dem gratis istället.

Det är inget hyravtal, inget lån av utrustning eller annat. Det är någonting jag köpt och betalat för så om jag vill ändra i mjukvaran, sätta in chip i den, använda den som dörrstopp eller ha den som huvudbonad är upp till mig, inte MS.

Bryter man mot avtalet gällande live så fine, stäng av folk från live. Men vad jag gör eller inte gör med mitt xbox är inte någonting MS har någonting att säga till om, så offline-funktioner ska de bara pilla bli.

För varenda spel du piratkopierar istället för att köpa förlorar ju Microsoft licenspengar. Så Microsoft har väl visst med offline funktioner att göra? Dom har ju ett ansvar gentemot sina 3dje parts speltillverkare att motverka piratkopiering annars kanske dom förlorar det stödet/förtroendet.

Inte helt ologiskt att dom då blir tvungen att ta till dessa metoder i min mening..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Trots att jag är för piratkopiering så tycker jag det är HELT rätt av Microsoft detta...

Vad är rätt?
Att stänga av folk från live - Visst, det kan jag hålla med om.
Att sabba offline-funktioner utan giltig anledning - Absolut inte.

Precis som med alla andra tjänster så om man bryter mot tjänstens avtal kan man bli avstängd från tjänsten. Det är helt ok i min mening. Men när man dessutom ska bli straffad utöver detta så har det gått för långt.

Tänk om det gällde någonting annat? Du har säkert en internetuppkoppling där hemma. Säg att ni skulle råka bryta mot det avtalet och er leverantör skulle stänga av erat internet. Det är helt ok tycker jag. Men ska de också ha rätt att sabotera din dator för att ni inte höll er till ett avtal gällande internet? Det tycker jag absolut inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
För varenda spel du piratkopierar istället för att köpa förlorar ju Microsoft licenspengar. Så Microsoft har väl visst med offline funktioner att göra? Dom har ju ett ansvar gentemot sina 3dje parts speltillverkare att motverka piratkopiering annars kanske dom förlorar det stödet/förtroendet.

Inte helt ologiskt att dom då blir tvungen att ta till dessa metoder i min mening..

Jag äger varenda spel jag har som orginal. Visst att jag hellre använder en kopia istället för min 1200-kronors samlarutgåva av en del spel och ibland köpt orginalet i efterhand, men äger jag en kopia så äger jag också orginalet.

Och de gör det ju inte för att motverka kopiering. De har ju nämligen inte gjort någonting med möjligheterna att spela kopior på bannade xbox, de har bara sabbat andra funktioner. Enda anledningen till det är för att tvinga folk som kan leva utan live men vill ha dessa offline-funktioner att köpa ett nytt xbox, vilket de inte har med att göra.

Det är fullständigt ologiskt att det skulle vara för kopieringens skull om det dem gör inte är ett hinder för kopieringen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Vad är rätt?
Att stänga av folk från live - Visst, det kan jag hålla med om.
Att sabba offline-funktioner utan giltig anledning - Absolut inte.

Precis som med alla andra tjänster så om man bryter mot tjänstens avtal kan man bli avstängd från tjänsten. Det är helt ok i min mening. Men när man dessutom ska bli straffad utöver detta så har det gått för långt.

Tänk om det gällde någonting annat? Du har säkert en internetuppkoppling där hemma. Säg att ni skulle råka bryta mot det avtalet och er leverantör skulle stänga av erat internet. Det är helt ok tycker jag. Men ska de också ha rätt att sabotera din dator för att ni inte höll er till ett avtal gällande internet? Det tycker jag absolut inte.

Beror på. Har internetleverantören faktiskt sålt datorn i samband med uppkopplingen i t.ex ett paketpris tycker jag dom har full rätt att "sabotera" datorn oxå...för det är precis vad Microsoft gör. De säljer en maskin till ett pris de knappast gör någon märkbar vinst på och därför tycker jag att de ska ha full rätt att modifiera produkten så att den blir obrukbar ifall någon bryter mot användaravtalet.

För övrigt framgår det ganska klart och tydligt vad som gäller även för offline funktioner om du skulle ta dig tid att läsa avtalet som följer med sjävla Xboxen, inte Live avtalet

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Beror på. Har internetleverantören faktiskt sålt datorn i samband med uppkopplingen i t.ex ett paketpris tycker jag dom har full rätt att "sabotera" datorn oxå...för det är precis vad Microsoft gör. De säljer en maskin till ett pris de knappast gör någon märkbar vinst på och därför tycker jag att de ska ha full rätt att modifiera produkten så att den blir obrukbar ifall någon bryter mot användaravtalet.

För övrigt framgår det ganska klart och tydligt vad som gäller även för offline funktioner om du skulle ta dig tid att läsa avtalet som följer med sjävla Xboxen, inte Live avtalet

Att microsoft inte har vett nog att ta betalt för sina xbox är ju deras egen huvudvärk. Att använda det som argument för att det skulle vara ok gör bara att jag finner det ännu mindre vettigt.

Och visst. Hade de sålt det hela som ett paket i stil med "prenumerera på live och få låna en xbox under tiden" så hade jag ingenting sagt heller. Då hade det vart som med digitalboxar, modem från internetleverantörer med mera. Då hade de fått göra vad de vill med själva boxen. Men så är det ju inte upplagt. MS har själva valt att lägga upp det som två separata delar. Jag tycker bara de ska hålla sig till sitt eget upplägg.

Sen tycker jag även det är sjukt småsint av dem. Man behöver inte tänka efter särskilt länge för att se att de enda anledningarna som finns till att stänga av offline-funktioner är för att tvinga folk att köpa nya xbox. Jag menar kom igen, en stor ban-våg där de för första gången även klipper offline-funktioner precis innan juletider? Man behöver ju inte direkt vara partikelfysiker för att komma på att det är för att höja försäljningssiffrorna under julen så de kan försöka tävla med PS3 och Wii. Sådana ful-fasoner förtjänar inget skydd.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Entusiast

Det är ju inte direkt oskyldiga som har bannats och fått delar av sin x-box obruklig, det är dom som trots riskerna har chippat sina konsoller och sedan gått online med dom. Sådana ful-fasoner förtjänar inget skydd heller.

Däremot om någon som inte hade chippat sina konsoller rykt med i deras ban våg hade det vart en helt annan fråga.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Tror 99% av alla som läser detta skulle
1: Ha nerstängd uppkoppling
2: Förstörd dator
3: Ja varför inte huset för å minska spridning
Varför? Copyright... yeah
ALLA har ctrl+c på en bit text utan å titta om copyright finns därmed så i enlighet med Microsoft ska din lina+dator förstöras får å minska brott (öka försäljning av nya datorer+abonnemang) å huset som ett saltkar i såret

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
"New Xbox Live Experience" eller sommaruppdateringen som du kallar det installeras automatiskt från samtliga nya spel sedan sommar 2008 och frammåt så det är lite svårt att undvika ifall man vill vara enbart köra retailspel med en regionsfri 360

nu är du ute och irrar omkring i dimman lite, dels så förstår jag inte riktigt vad du ville med ditt inlägg, för du har plockat det helt ur sitt sammanhang, sedan så har du fel i det du skriver, NXE släpptes 19 nov 2008, man kunde få tag på det och installera det innan, men du kunde inte gå in på live med NXE installerat förrän den 19:e... den sommaruppdateringen jag pratar om är en sommaruppdatering som släpptes jun/jul 2009 nåt, orkar inte kolla upp exakt datum, och jag kallar den för sommaruppdateringen av ren lathet, orkade inte kolla upp versionsnumret, men det är helt ointressant och btw, går inte att göra en 360 regionsfri

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Anledningen till att man chippar en 360 är till 99% att spela piratkopierade spel. Vem försöker du lura egentligen, dig själv?

Vart har du fått de siffrorna ifrån? källa på det tack.
och jag har aldrig påstått nåt annat än större delen (antagligen en väldigt väldigt stor del) flashar för att köra piratkopierat. Men varför hugga på mig och komma med en sarkastisk "Vem försöker du lura egentligen, dig själv?" du skriver ju själv 99% låt oss säga att jag pratar om de 1% så... vad vill du egentligen?

/Daniel

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
Vart har du fått de siffrorna ifrån? källa på det tack.
och jag har aldrig påstått nåt annat än större delen (antagligen en väldigt väldigt stor del) flashar för att köra piratkopierat. Men varför hugga på mig och komma med en sarkastisk "Vem försöker du lura egentligen, dig själv?" du skriver ju själv 99% låt oss säga att jag pratar om de 1% så... vad vill du egentligen?

/Daniel

Vad jag vill? Jag vill att pirater slutar lura sig själva och slutar hitta på strunt som att man använder en chippad 360 till något annat än att spela kopior. Att måla en bild av Microsoft som tjuven i detta fallet är ju bara löjligt.

Chippar man inte så har man ingen risk att få sin 360 bannad, chippar man så har man ingen annan att skylla än sig själv. Att ni är tvungna att köpa nya konsoller är förmodligen inte ens hälften så dyrt av det ni tjänat på att spela pirat kopior på den förra så i slutändan har ni ändå tjänat in på det.

99% är en siffra jag höftade till, men den är i högsta grad generös i eran favör.

Edit: ni behöver inte betyda Parazide, vet inte om du äger en 360 eller ej. Utan mer ett allmänt uttalande.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Vad jag vill? Jag vill att pirater slutar lura sig själva och slutar hitta på strunt som att man använder en chippad 360 till något annat än att spela kopior. Att måla en bild av Microsoft som tjuven i detta fallet är ju bara löjligt.

Chippar man inte så har man ingen risk att få sin 360 bannad, chippar man så har man ingen annan att skylla än sig själv. Att ni är tvungna att köpa nya konsoller är förmodligen inte ens hälften så dyrt av det ni tjänat på att spela pirat kopior på den förra så i slutändan har ni ändå tjänat in på det.

99% är en siffra jag höftade till, men den är i högsta grad generös i eran favör.

Edit: ni behöver inte betyda Parazide, vet inte om du äger en 360 eller ej. Utan mer ett allmänt uttalande.

att man i väldigt många fall flashar dvdspelaren på ett 360 för att spela kopior kan jag gå med på, men det behöver inte vara piratkopior, utan kopior av egna spel. jag har hjälpt till att fixa ihop utrustning så att personer och t.om. ett barnhem kan rippa egenköpta spel för att sedan spela på den skivan, där man inte har lust/råd att köpa nya spel varje gång skivan blir för repad för att kunna gå att spela på. När jag berättar detta för personer som uttrycker sig som du så kan de inte förstå varför inte barnen kan hantera spel och kan de inte vara försiktigare med spelen så får de väl skylla sig själv. Det finns olika typer av handikapp och situationer där detta med ömtåliga skivor inte funkar så bra. Om du vill kan jag ge några exempel som jag själv har träffat på inom handikappomsorgen.

all kopiering är inte piratkopiering, och jo det finns orsaker till att man blir bannad än att konsollen är flashad, dock så ger somsagt inte microsoft ut info om varför man blir bannad så väldigt många drar ett = mellan banning och flashad konsoll utan att ha något som verifierar detta

och det är väldigt få som gnäller härinne över att få sin konsoll bannad från live... vilket folk fortsätter att tjata om. det är somsagt en risk man får ta, vad folk inkl. mig stör sig på är att de förstör offline funktioner, dock går det att uncrippla en konsoll så offline funktionerna återställs, men det är inte alla som har möjlighet till det.

så sluta vara så godtycklig i ditt tänkande och försök att förstå att det finns människor i andra situationer än dig, jag tycker det är helt ok att ta en backup på ett egenköpt spel och spela på det, men det är inte alla som tycker det, vilket jag tycker är trist.

/Daniel

Permalänk
Medlem

Okej nu har jag testat det och det har fungerat fint på live i några dagar nu.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
Nej absolut inte, folk har blivit banande för att fippla med hårdvara ( byta chassie, fläktar, hdd) du kan definitivt bli bannad av att byta disk.

DU kan inte bli bannad av att byta chassie -.-, hur skulle de kunna se att du bytta chassie? finns ju oxå chassie från liam li -.-

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Vad är rätt?
Att stänga av folk från live - Visst, det kan jag hålla med om.
Att sabba offline-funktioner utan giltig anledning - Absolut inte.

Modifierar man sin box för att kunna spela brända spel så får man skylla sig själv ifall Microsoft straffar en. Det är trots allt Microsoft som ÄGER rättigheterna.

Står det inte även något i avtalet om detta? Det tror jag nog att det gör... men det är inte så många som bryr sig om att läsa det INNAN.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Det är rätt. Och säger man dumma saker på telefon så får Telia sabba den också

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Det är rätt. Och säger man dumma saker på telefon så får Telia sabba den också

Haha, är det ett skämt eller? Hur är det samma sak?

Om du använder ett hack på telefonen så du kan ringa gratis över Telias nät däremot, då bör du förvänta dig en avstängning.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Det är rätt. Och säger man dumma saker på telefon så får Telia sabba den också

Telas telefoner(ja de säljer telefoner) slutar inte fungera om man blir "bannad" av dem, du kan fortfarnade använda dem till andra abonemang.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Mmm... dom tycks inte vara lika mkt på hugget som MS. Eller lika ivrigt påhejade av sina fans. Det kommer nog, låt oss montera ner allt vad konsumenträtt heter och ge tillverkarna oinskränkta rättigheter att hitta på vad dom vill för villkor MS är enbart gooooda; konstigt att det inte avspeglar sig i de domstolsfall där dom snudd på fick se företaget uppsplittrat för att få bukt med deras monopolfasoner. Och i en amerikansk domstol no less. Enjoy the gaming folks, jag ska sluta bry mig i det eftersom ni är nöjda med läget

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

Självklart ska man få sitt live bannat men att dom förstör vidare funktioner är sjukt och inte nått som skulle bli lagligt i detta land för en svensk tillverkare men det råder tyvärr en stor gråzon i detta.
Dom som gillar att argumentera i mot kan ju gärna läsa lite om våra svenska lagar kring detta och tolka det därifrån och se bristerna själva.
Som jag tidigare sa så skulle detta aldrig bli tillåtet för ett svenskt företag i sverige.