Hp TX2020 stängs av direkt efter omstart!

Permalänk
Medlem

Hp TX2020 stängs av direkt efter omstart!

Hej Allihopa!
Jag har ett stort problem!

För en tid sedan märkte jag att datorn stängde av sig själv när jag rebootade, tex. när om någon program installerats och omstart krävs.
Datorn stängs av och startar igen i ca en halv sekund, jag hör en svag klickande ljud sen tvärdör den och håller på så tills jag låter den vara i ett par minuter.

Efter ett par gånger kom jag fram till att detta bara sker om el-sladden är i, alltså startar den som vanligt om den bara går på batterier...
Men det krävs att sladden varit utdragen innan den hunnit starta om, det funkar inte att dra ut den efter omstarten utan den dör ändå.

Det har varit så här i ett par månader och jag har inte brytt mig om det och helt enkelt dragit ut sladden när jag skulle starta om, men i morse när jag skulle sätta på datorn betedde den sig så igen, som om jag nyss hade gjort en omstart.

Provade ett par gånger till utan framgång och lät den vara ett tag. Sedan drog jag ut sladden och testade utan framgång. Lät den stå ett tag sedan tog jag bort batteriet och körde enbart med sladden och då lyckades den gå igång och nu kör jag på utan batteri.

I början när problemet dök upp tänkte jag att det kunde bero på AC adaptern så jag traskade ut till till bilen och testade med bil-laddaren som jag brukar använda och det var samma problem där. Har även testat med 2 olika batterier med samma resultat.

Jag har googlat men inte hittat nån med samma problem...

Nu vågar jag inte stänga av datorn, jag är fan rädd att den ska dö och aldrig gå igång igen... Har någon annan haft liknande problem?
Kan ni tänka er vad det möjligen kan bero på?
Är tacksam för alla råd och tips.
Tack på förhand.
Mvh.
Hooman

Visa signatur

Hoodie