Fler bilder på Asus Bang & Olufsen-dator

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Fler bilder på Asus Bang & Olufsen-dator

På Asus presskonferens riktades blickarna mot nysläppta NX90, en dator som tagit fram i samarbete med Bang & Olufsen.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003

Ehhh... Asful och opraktisk är det första jag tänker.

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Ehhh... Asful och opraktisk är det första jag tänker.

Första jag tänkte på var asdyr;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2009

Som nästan allt Bang&Olufsen gör är den otymplig och ful.
Men, som nästan allt Bang&Olufsen gör lär den nog vara crème de là crème.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/
Registrerad
Feb 2003

Fin blänkande, reflekterande skärm.

-

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007

Perfekt att kolla börsen på.

När något upprepas ofta så uppfattas det som sanning...
Det hör man ofta...
hmm...
Här är en fördjupning sett från ett lite annat håll https://youtu.be/cebFWOlx848
Läs också boken Thinking, Fast and Slow

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Dec 2009

*gäsp*

CPU I5 2500K@4,6Ghz |EVGA GTX 1060 SC 11209p 3DMark |Ram 16GB CorsAir DDR3 Vengence |Antec P182| ASUS SaberTooth Z77 | SSD Intel 320 120GB |CorsAir 650W | Samsung 24" @1920*1200 | Win 10 Pro

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2005

Bang & Olufsen = Kostar mycket... utan att vara värt det.

Ungefär som "Björn Borg"... det är MÄRKET man får betala för. Sakerna är de samma.

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Saxnäs i västerbotten
Registrerad
Jan 2005

eller apple.. *väntar på explosion med kisande ögon*

8320-16GB-280x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Ungefär som "Björn Borg"... det är MÄRKET man får betala för. Sakerna är de samma.

Fast Björn Borg gör faktiskt riktigt bekväma kalsonger(imo), sen om man tycker dom är prisvärda eller inte är en annan fråga!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Fast Björn Borg gör faktiskt riktigt bekväma kalsonger(imo), sen om man tycker dom är prisvärda eller inte är en annan fråga!

Men det finns ju alltid outletaffärer som dom kostar lite mindre på men nu är det lite OP

Jag gillar B&O men ibland är det bra allt överflödigt.

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lite här och var
Registrerad
Sep 2008

stacakrs asus, de har blivit blåsta

Dator: MSI Z77A-G45, i7 377k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Crucial M4 64GB, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, Dynavoice D-AMP + Magic S-4 EX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008

Fan vilken ful. En tre-åring kan göra en snyggare dator.

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 16GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2008

Eh.. Vad har "BeoSound 3200" med nyheten att göra? Det är inte speciellt intressant att det är samma tillverkare.

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || ASUS Z87-Pro || Intel i7 4770k + Thermalright Silver Arrow Extreme || GTX 780 || A-data 16GB DDR3 || 4TB HDD + 180GB SSD || Win7 Ultimate 64 || http://goo.gl/J2n1Xg || Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2006

Första jag tänkte när jag såg den var hur ful den var...

┻━┻ ︵ ヽ(°□°ヽ)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
┻━┻ ︵ \( °□° )/ ︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Mar 2008

ful som stryk, snordyr, Bang & Olufsen är grymt överskattade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Jul 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Bang & Olufsen = Kostar mycket... utan att vara värt det.

Har en TV ifrån slutet på 80-talet av märket bang & olufsen. och den går fortfarande idag och har en bildkvalitet som motsvarar 20.000 kr platt tv, hand kontroll i magnesium.

Krävs 2 man för att få flyttat den. så åtminstone är deras gamla saker en riktig bra kvalitet

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey

Kunde inte sagt det bättre själv, skillnaden här är dock att B&O iaf HAR gjort kvalitétsgrejer och är värda namnet..

Workstation "Miranda": P8Z77-V Deluxe | i5 3570K | 2x8Gb DDR3-1333 | GTX 1080 | Samsung Evo 850 + 1TB Lagring | P183 | XenServer "Elize": | Xeon E3| 8Gb DDR3 | Netbook "Ebba": NC10 | Nät: c892FSP | c3560CPD-8PT-S | c2960G-8TC | c1812 | c881 | HP 1910-8G-PoE+ | Ciscodiplomerad: CCNP-Switch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Fäll ner skärmen och tryck till. Oj, där klipptes strömanslutningen/USB eller vad man nu har inkopplad på sidan.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi

Vad har du att jämföra med?

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSkudd
Har en TV ifrån slutet på 80-talet av märket bang & olufsen. och den går fortfarande idag och har en bildkvalitet som motsvarar 20.000 kr platt tv.

Nej.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2008

Så mysteriet med de dubbla touchpadarna kvarstår...

i7 4770k + Corsair H100i | Asus Maximus VI Extreme | 16GB Vengeance LP@1600MHz | EVGA GTX 980 SC | Samsung 830 512GBx2 + Plextor M5 Pro 128GB | 750GB + 1,5TB + 3TB| NZXT H440 | Corsair AX850W | Asus VG278H+Samsung 2233rz | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G900 | Astro A50 G2 | Corsair SP2500 | Asus Xonar DX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey

den kom inte

Angående datorn så tyckte jag inte alls om designen.

| Errare humanum est |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Dec 2005

Tycker allt verkar felformulerat, enligt ASUStexten så är ju ljudet från B&O, eller om jag läser rätt, förstärkarkrnetsen är från B&O, IcePower är nämligen en förstärkarteknik. Designen är alltså gjord av en annan.

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nollåtta
Registrerad
Nov 2009

David Lewis har iofs designat för B&O tidigare men jag vet inte om han fortfarande jobbar för dom

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Okt 2003

Asså shit va ful den var

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2007

Ful ja, Prestanda skulle inte förvåna mig, tror de är jävligt bra.

Hållbarheten samma, Deras produkter håller i åratal, Min tv från 1997 funkar lika bra som 10 år tillbaka, Men priset, ja du där kommer THE QUESTION, 30 k skulle den lätt ligga på

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Jul 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rSon
Nej.

Jo. (Mycket det gav!)

upplever min platt tv gryningare samt inte lika mjuk i bilden (har ställt dom brevid varandra och bedömt) än den andra så jag säger jo

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hej!
Registrerad
Sep 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Fäll ner skärmen och tryck till. Oj, där klipptes strömanslutningen/USB eller vad man nu har inkopplad på sidan.

Precis min tanke, Så man ska inte kunna fälla ner skärmen när man drar iväg eller så? Säkert bra ljud i den där, För de kan B o W

i7.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm/Täby
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSkudd
Har en TV ifrån slutet på 80-talet av märket bang & olufsen. och den går fortfarande idag och har en bildkvalitet som motsvarar 20.000 kr platt tv, hand kontroll i magnesium.

Krävs 2 man för att få flyttat den. så åtminstone är deras gamla saker en riktig bra kvalitet

hahaha, inte.

| Asus Rampage V Extreme | 5960X@4.6 | DDR4 64GB@3200 | 1080ti Strix | Corsair AX1500i | Enthoo Primo |
| Samsung 950 Pro 512GB | Samsung 850 Pro 1TB | Ducky Shine 6 / Logitech G900 | BDM4065UC / HP ZR30w |
| HiFiMan HE-560, Fostex TH-X00 | Schiit Jotunheim | Shure SE846 | PS4 Pro | Xbox One X | Nintendo Switch |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn