Verbatim lanserar små externa hårddiskar

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Verbatim lanserar små externa hårddiskar

Amerikanska Verbatim lanserar en familj externa hårddiskar med storleken i fokus.

<a href="http://www.sweclockers.com/nyhet/10373-verbatim_lanserar_sma_...">Läs nyheten</a>

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2004

Om de droppar priserna på dem så vore det ju intressant, men jag tror inte sådär jättemånga kommer köpa hårddiskar till ett överpris bara för att de är någon centimeter mindre än en annan.

Men jag har ju haft fel förr... en gång...

//Gorian

---

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala, Ekeby
Registrerad
Jul 2001

Känns ju något efter att släppa USB 2 diskar nu..

MSi GX740 och MacBook Pro late 2013

Intel är apartheid

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008

lägger hällre dom pengarna på en SSD till datorn och ett rejält USB minne isåfall

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Byske, Skellefteå
Registrerad
Aug 2009

Alldeles för dyrt...

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I baren
Registrerad
Jul 2008

På tok för dyra och dessutom USB 2.0, inte alltför bra tajmat tycker jag.

Nä, USB 3.0 och snäppet billigare så skulle de vara riktigt intressant, speciellt när man har en netbook och inte vill ha en extern hårddisk som är lika stor som själva datorn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vet inte.
Registrerad
Apr 2008

Blir nog en sån här sak när jag känner att jag har pengar att lägga på den. Riktigt trevligt utseende, härlig storlek

|Dell XPS 15 9550 | UHD / i7-6700HQ / 16GB DDR4 / GTX960M 2GB / 500GB SSD|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Maj 2006

Har en exakt likadan fast från ett företag som heter freecom, har funnits på marknaden ett bra tag..
Inget nytt, ajaj verbatim

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Har en exakt likadan fast från ett företag som heter freecom, har funnits på marknaden ett bra tag..
Inget nytt, ajaj verbatim

Den här är ju en bra bit mindre än Freecoms. Men Freecom har ju en fantastisk smart kabellösning. Har haft min 80GB sedan hösten 2005 nu. Jag har luffat jorden runt med den i ett år och sedan skickat den med posten massvis med gånger utan problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lule
Registrerad
Mar 2002

Mindre?
Freecoms är ju också 2,5" precis samma storlek och vad gäller designen skulle jag nog säga att de "lånat" den från freecom också
http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=31256

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Mindre?
Freecoms är ju också 2,5" precis samma storlek och vad gäller designen skulle jag nog säga att de "lånat" den från freecom också
http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=31256

Ah, jag trodde vi pratade om den här Freecom driven - jag vistte inte att de kommit ut med en mindre variant. Den där är så lik att jag skulle gissa att Freecom tillverkar Verbatims variant åt dem.

Jag skulle dock ta Freecoms större modell vilken dag som helst i veckan pga den smarta kabellösningen.