Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002

Gratis "inredningsprogram" ?

Finns det något gratis inredningsprogram? funderar på att möblera om men är en del jobb så skulle vilja ha det på ritning först

Har försökt med sketchup men det lämpar sig väl inte riktigt för det om man vill kunna flytta runt möbler o sånt.. eller så har jag missat nån funktion.

Tacksam för svar

Mvh

Citera för svar
[ASUS G751JT - Intel I7-4720HQ - Geforce GTX970M]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2005

Ikea Home planner

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gholen
Ikea Home planner

Suger väl ganska hårt? Finns knappt några produkter, och man har väldigt få alternativ för placeringar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Aug 2003

Gustavsberg har ett program som jag tycker är OK. Har en massa möbler från IKEA bl.a.

http://www.gustavsberg.room328.se/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Photoshop ^^ Klippa o klistra, har funkat superb

i7 4790K @ 5.0 GHz 24/7 • Noctua NH-D15 • Gigabyte Z97X-SLI • Crucial 2x8GB DDR3 9-9-9-24 • ASUS ROG STRIX Geforce 1080 GTX @ 2075MHz Core • Samsung 24" SM2443 + Philips 220CW 22" • X-Fi XtremeMusic • CM HAF X • Fractal Design Integra R2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2003

Jag använde google sketchup när jag skulle flytta, tyckte det gick jättebra, de flesta ikea-möblerna finns ju redan som 3dmodeller. Varför gillade du inte det programmet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Jag tycker att Sketchup funkar ypperligt, Använde mig själv utav detta när jag planerar.

så länge som möblerna är modeller är det väldigt enkelt att flytta runt, och du kan ju välja vad dom ska fästa emot osv

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002

Kan vara så att jag inte kan sketchup helt enkelt.. ska ge det ett nytt försök

Har ni några nybörjarråd?

Mvh

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

valfri Spel editor skulle nog passa..

Klarar du dig med 2-2.5D så är Doom builder 1 / 2 ypperliggt. typ enda som kan vara lite prob är väl stolar men det gå få de som 'Fejk' 3D med lite pill.

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
valfri Spel editor skulle nog passa..

Klarar du dig med 2-2.5D så är Doom builder 1 / 2 ypperliggt. typ enda som kan vara lite prob är väl stolar men det gå få de som 'Fejk' 3D med lite pill.

Känns som att det blir lite mer krångel .. spec eftersom i game mapeditors så finns inte med måtten "millimeter"..

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

Haha beror helt på vad man är ute efter givetvis.

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002

Jag lyckades hyfsat i sketchup iallafall! .. det duger.. blir ommöblering i helgen.. blir lite jobb när man måste flytta hyllor på väggar o tavlor o shit

Tack för all hjälp.

Mvh

Citera för svar