Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
munkedal
Registrerad
Okt 2009

Vilken processor ska jag ha?

Hej jag undrar bara ifall jag köper en AMD Phenom II X4 965 och köper ett 5870 och sedan i framtiden planerar att köpa ett till kort och köra i CF kommer prossesorn att flaska och i så fall vilken ska man köpa ifall man vill kunna köra dessa kort i CF utan flaskhals.

mvh olle

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Jun 2008

Nej, kommer aldrig flaska två 5870. Kör på!

Fractal Design Define R4 | Intel Core i7-6700K @ 4.4 GHz | Asus GeForce GTX 1080 Strix | 16GB Kingston HyperX Fury 2666MHz | MSI Z170A Gaming M5 | Fractal Design Edison M 750W | ASUS MX279 27" | Samsung SM951 256GB + Intel 520 240GB

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Jag skulle tro att det inte finns en normalklockad processor idag som inte flaskar två 5870:or, så även om du köper en i7 för 10 lakan kommer den fortfarade att flaska. Dock blir det ju snabbt så det räcker ett tag framöver, och sedan släpps ju AMD:s sexkärniga någon gång i år, så då får vi se.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

Köper du en kylare och drar upp din 965 till 5GHZ är det inga probs alls!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jul 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom
Köper du en kylare och drar upp din 965 till 5GHZ är det inga probs alls!

Det där lät väldigt enkelt du "965a i 5ghz inga probs";)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kempa
Det där lät väldigt enkelt du "965a i 5ghz inga probs";)

Fixar man i en reklampaus :D.

Ryzen 1700, Msi Tomahawk, Vega 64 + Morpheus II Core, Samsung no-name b-die @ 3200.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
瑞典
Registrerad
Aug 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Jag skulle tro att det inte finns en normalklockad processor idag som inte flaskar två 5870:or, så även om du köper en i7 för 10 lakan kommer den fortfarade att flaska. Dock blir det ju snabbt så det räcker ett tag framöver, och sedan släpps ju AMD:s sexkärniga någon gång i år, så då får vi se.

Snackar vi flaska i form av kapa högsta fps eller minska lägsta fps (det som faktiskt har betydelse) i spel?

After Chuck Norris visited The Virgin Islands, they are just known as The Islands.