Aktiv fläktstyrning till hela datorn?

Permalänk

Aktiv fläktstyrning till hela datorn?

Hejsan Swec!

Jag håller på att slutställa min HTPC och hittills har jag endast intels stockkylare vilket för att det kan väsnas något när man pressar datorn. Det jag skulle tycka vara perfekt skulle vara om man kunde styra samtliga chassifläktar i datorn enligt ett schema så när jag inte gör något avancerat med datorn ska den ligga så lågt som möjligt men när cpu och gpu belastas eller när den kör i 3D ska alla fläktar åka upp för att underlätta fläktarna till cpu/gpu/nätagg.

Finns det något styrkort man kan köpa för att styra chassifläktar inne i Windows?
Jag vet att man borde sätta alla på PVM-styrning men dessvärre har jag bara två sådana portar på mitt MB.

Jag är öppen för förslag och har god lust att lägga ned x antal timmar på att få det bra

Tack på förhand!

mvh
Lukas

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru