Permalänk
Medlem

Ett litet tips: läs felmeddelandet du får från wget.
Är du säker på att det ska vara wget http://www.stanford.edu/group/pande...4beta-Linux.tgz ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DimF
Ett litet tips: läs felmeddelandet du får från wget.
Är du säker på att det ska vara wget http://www.stanford.edu/group/pande...4beta-Linux.tgz ?

Ingen aning, står ju så i guiden.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Minne och fläktar monterat och gjort allt fram till steg 6.3.3.

Jag tar fram terminalen och skriver in:

mkdir –p ~/folding
cd folding
wget http://www.stanford.edu/group/pande...4beta-Linux.tgz
tar xzf FAH6.24beta-Linux.tgz
rm fah6
wget http://www.stanford.edu/~kasson/folding/linux/fah6
chmod +x fah6

Sedan kommer följande:

http://img40.imageshack.us/img40/9643/linuxm.png

Försöker jag med punkt 6.3.4. och skriver in följande i terminalen:

./fah6 –configonly

Då kommer det höger om texten längst ned i rutan det fungerar inte om jag trycker enter, inte med mellanrum heller.

Startar jag om terminalen och börjar om och testar med ett mellanrum och sedan:

./fah6 –configonly

Så funkar det inte heller.

Trycker jag enter efter jag skrivit in det jag ska på 6.3.3. och sedan skriver:

./fah6 –configonly

Så klagar den på att det är felaktigt kommando "bad argument" eller något i den stilen och listar saker och därefter stänger av foldingen med "Folding@Home Client Shutdown."

Jag vet inte hur jag ska gå vidare?

Du får en del errors ser jag, och det verkar vara som är skyldig.
Du har kopierat raderna direkt ur guiden? Av någon anledning så har länken till SMP-klienten förkortats. Jag ska se om jag kan få till det.

Korrekt rad är iallafall:

Följer du guiden sen så bör det fungera. Jag ser att du inte kan skapa ~/folding men det ser inte ut att vara något fel då jag förmodar att du hade skapat den innan.

Hoppas det går bättre.

Permalänk
Medlem

Försök med följande (fast utan radbrott):
http://www.stanford.edu/group/pandegroup/
folding/release/FAH6.24beta-Linux.tgz

Permalänk
Inaktiv

Fixat nu, jag fick ta bort "automatiska länkar" då forumeländet annars förstör dessa. Jag får försöka komma ihåg att kryssa ur detta varje gång jag uppdaterar då dessa kommer fram annars.

Tack för att ni såg och rapporterade felet.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen fungerade lite bättre nu tror jag, men steget efter fungerar inte, vad ska jag göra innan jag börjar på det? Jag tycker här enter en gång innan:

Fortsättning med lite tillgodo:

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Tack för hjälpen fungerade lite bättre nu tror jag, men steget efter fungerar inte, vad ska jag göra innan jag börjar på det? Jag tycker här enter en gång innan:

http://img10.imageshack.us/img10/9084/linux1z.png

Fortsättning med lite tillgodo:

http://img27.imageshack.us/img27/6862/linux2c.png

Prova starta med ./fah6 -smp 8 -configonly
Jag är rätt säker på att jag inte behövde köra -smp 8 dock.

EDIT: Något ser konstigt ut med ditt bindesstreck. Är det en eller två? Det ska bara vara en. Jag dubbelkollar själv nu och det ser ut som att ditt streck är längre.

"-smp" behövs inte för konfigureringen iallafall.

EDIT2: Återigen mitt fel, kollade i guiden och jag har något annat udda tecken. Jag skrev 95% av texten Word om nu det har någon betydelse.

Jag ber om ursäkt men nu ska kommandona fungera.

Permalänk
Medlem

Minustecknet framför -configonly ser inte ut som det före exvis -license i din bild? Minustecknet sitter på ett svenskt tangentbord bredvid höger shift.

Permalänk
Medlem

Så nu har jag konfigurerat, nu stoppar det vid punkt 7.1, ska det gå att stänga ned terminalen, ta upp den och sedan bara skriva direkt detta?:

cd ~/home/folding
./fah6 -smp 8

Jag bytte ut tecknet till det bredvid punktknappen, men det fungerade inte ändå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vill bara påpeka att det finns en 6.29 version av linux smp klient.. men det kanske krävs 6.24beta?

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Så nu har jag konfigurerat, nu stoppar det vid punkt 7.1, ska det gå att stänga ned terminalen, ta upp den och sedan bara skriva direkt detta?:

cd ~/home/folding
./fah6 -smp 8

Jag bytte ut tecknet till det bredvid punktknappen, men det fungerade inte ändå.

Får du bad argument igen alltså? Jag rättade till tecknen i stycke 7.1, var visst fel även där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
Vill bara påpeka att det finns en 6.29 version av linux smp klient.. men det kanske krävs 6.24beta?

Jag har inte sett den, precis lanserats?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Jag har inte sett den, precis lanserats?

"Released: 2010-01-21"
Ja, det får man väl säga..

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du har ett directory kallat home i din hemkatalog? Gnäller inte cd-kommandot på dig? Borde du inte tala om det för oss i så fall?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
"Released: 2010-01-21"
Ja, det får man väl säga..

http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=24&t=12997

Ser ut som att det är den som gäller. Då min folddator är ur funktion så kan jag själv inte testa den.

http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=44&t=13005

Det ser ändå ut som wget kasson, binären faktiskt tar hem 6.29'an?

Citat:

Är du säker på att du har ett directory kallat home i din hemkatalog? Gnäller inte cd-kommandot på dig? Borde du inte tala om det för oss i så fall?

Jag skäms! xD

cd ~/folding

EDIT:
Det kan vara bra att köra klart eventuell WU som arbetas med innan man uppgraderar klienten. Tänkte det kan vara bra att nämna.

Permalänk
Medlem

Hehe, bra att en som jag som inte förstår varken linux eller olika terminal/cmd bra, som felsökningssyfte.

Skrev in detta:

cd ~/folding
./fah6 -smp 8

Och då fungerade det och det har börjat arbeta nu.

Skriv om den och troligen den för BIGADV med så jag vet när jag ska köra den istället.

Hur vet jag när jag har kört 10 st WU:s? Kolla i loggen går, men om det skulle bli strömavbrott eller liknande så tappar jag ju räkningen.

När jag vill stänga av det hela på bästa sätt, hur går jag till väga?
Menar om jag känner att jag skulle vilja starta om datorn om jag har installerat något program.

Edit: Hur byter jag klient? Antar att det är som innan fast ett annat namn, behöver den gamla tas bort? I så fall hur?

Går det skriva om hur mycket ram linux får använda? Använder just nu 87%, och det är väl vad 6240 MB tillgängligt är ungefär.

Edit: Hmm, nu dog det:

Making 3D domain decomposition 2 x 2 x 2
starting mdrun '22887 system'
38500004 steps, 77000.0 ps (continuing from step 38250004, 76500.0 ps).
[22:08:53] pleted 2500 out of 250000 steps (1%)
application called MPI_Abort(MPI_COMM_WORLD, 102) - process 0
[22:11:01]
[22:11:01] Folding@home Core Shutdown: INTERRUPTED

Folding@Home Client Shutdown.
eoz@hampus-desktop:~/folding$ [0]0:Return code = 102
[0]1:Return code = 0, signaled with Quit
[0]2:Return code = 0, signaled with Quit
[0]3:Return code = 0, signaled with Quit
[0]4:Return code = 0, signaled with Quit
[0]5:Return code = 0, signaled with Quit
[0]6:Return code = 0, signaled with Quit
[0]7:Return code = 0, signaled with Quit

Och 87% ram används fortfarande.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Hehe, bra att en som jag som inte förstår varken linux eller olika terminal/cmd bra, som felsökningssyfte.

Skrev in detta:

cd ~/folding
./fah6 -smp 8

Och då fungerade det och det har börjat arbeta nu.

Skriv om den och troligen den för BIGADV med så jag vet när jag ska köra den istället.

Hur vet jag när jag har kört 10 st WU:s? Kolla i loggen går, men om det skulle bli strömavbrott eller liknande så tappar jag ju räkningen.

När jag vill stänga av det hela på bästa sätt, hur går jag till väga?
Menar om jag känner att jag skulle vilja starta om datorn om jag har installerat något program.

Edit: Hur byter jag klient? Antar att det är som innan fast ett annat namn, behöver den gamla tas bort? I så fall hur?

Går det skriva om hur mycket ram linux får använda? Använder just nu 87%, och det är väl vad 6240 MB tillgängligt är ungefär.

Edit: Hmm, nu dog det:

Making 3D domain decomposition 2 x 2 x 2
starting mdrun '22887 system'
38500004 steps, 77000.0 ps (continuing from step 38250004, 76500.0 ps).
[22:08:53] pleted 2500 out of 250000 steps (1%)

[0]1:Return code = 0, signaled with Quit
[0]2:Return code = 0, signaled with Quit
[0]3:Return code = 0, signaled with Quit
[0]4:Return code = 0, signaled with Quit
[0]5:Return code = 0, signaled with Quit
[0]6:Return code = 0, signaled with Quit
[0]7:Return code = 0, signaled with Quit

Och 87% ram används fortfarande.

Jag har redan hunnit uppdatera lite till.

Något bra sätt att man gjort dessa tio WU's vet jag inte, jag körde mitt system med passkeys i ett par dagar och gjorde ett försök. Även om jag inte hade fått bonusen så hade jag fortfarande fått en något högre PPD (11 000PPD istället för drygt 7000PPD). Det är att hålla koll på logfilen samt hur klientens arbete fortgår antar jag.

Läs 7.2 för information av start och stopp, av klient som VM.

Kolla ifall du redan har den. Version av klient ska stå när du startar foldningen alldeles i början.
Som jag fattade det så fungerar instruktionerna i guiden fortfarande då den enda uppdaterade filen i 6.29 är fah6, och den uppdaterade ska fortfarande gå att få via kasson.

Minnesmängd kan du ändra. Se till att VM är avstängd (dvs gör en shut down i linux). Sedan markerar du VM, trycker på edit machine settings och justerar mängden minne. Se slutet av 6.2.

Jag håller på och söker på felet som uppstod. Återkommer när jag hittar något.

Permalänk
Medlem
Citat:

FAHlog.txt kommer att innehålla något i den här stilen:

[05:05:29] Folding@home Core Shutdown: FINISHED_UNIT
[05:05:52] CoreStatus = 64 (100)
[05:05:52] Sending work to server
[05:05:52] Project: 2681 (Run 12, Clone 6, Gen 53)

[05:05:52] + Attempting to send results [January 18 05:05:52 UTC]
[05:14:56] + Results successfully sent
[05:14:56] Thank you for your contribution to Folding@Home.
[05:14:56] + Number of Units Completed: 19

19 är i det här fallet svaret på din fråga.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

FAHlog.txt kommer att innehålla något i den här stilen:

[05:05:29] Folding@home Core Shutdown: FINISHED_UNIT
[05:05:52] CoreStatus = 64 (100)
[05:05:52] Sending work to server
[05:05:52] Project: 2681 (Run 12, Clone 6, Gen 53)

[05:05:52] + Attempting to send results [January 18 05:05:52 UTC]
[05:14:56] + Results successfully sent
[05:14:56] Thank you for your contribution to Folding@Home.
[05:14:56] + Number of Units Completed: 19

19 är i det här fallet svaret på din fråga.

Smart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har redan hunnit uppdatera lite till.

Något bra sätt att man gjort dessa tio WU's vet jag inte, jag körde mitt system med passkeys i ett par dagar och gjorde ett försök. Även om jag inte hade fått bonusen så hade jag fortfarande fått en något högre PPD (11 000PPD istället för drygt 7000PPD). Det är att hålla koll på logfilen samt hur klientens arbete fortgår antar jag.

Läs 7.2 för information av start och stopp, av klient som VM.

Kolla ifall du redan har den. Version av klient ska stå när du startar foldningen alldeles i början.
Som jag fattade det så fungerar instruktionerna i guiden fortfarande då den enda uppdaterade filen i 6.29 är fah6, och den uppdaterade ska fortfarande gå att få via kasson.

Minnesmängd kan du ändra. Se till att VM är avstängd (dvs gör en shut down i linux). Sedan markerar du VM, trycker på edit machine settings och justerar mängden minne. Se slutet av 6.2.

Jag håller på och söker på felet som uppstod. Återkommer när jag hittar något.

Startade om och det fungerade då, 7% nu.

Jag hade den nya klienten fick jag se nu. Det hade uppdaterats automatiskt.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Startade om och det fungerade då, 7% nu.

Jag hade den nya klienten fick jag se nu. Det hade uppdaterats automatiskt.

Härligt.

Jag hittade inga direkta svar på varför det där uppkom, men många rapporter om att det hände. Hoppas det går bra nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ctrl-C ? Nej, det betyder absolut INTE copy här.

Permalänk
Medlem

@anders.149 och Eoz
Skönt att någon "provkör" guiden! Och Tack för inläggen DimF!

Jag räknar med att jag börjar pilla med detta i början av nästa vecka. Just nu lutar det åt nuvarande i7-burken blir dedikerad bigadv-foldingdator och att jag plockar ihop en lite mindre och enklare i5 750 till surf och spel. Lite dyr lösning men den som drar minst ström och är tystast. Mina grafikkort kommer inte att palla sommarvärmen som jag foldar nu ändå, dom sitter vägg i vägg så att säga på mitt mobo.

Hoppas det löser sig med ditt moderkort Anders.149. Är det gene'n som pajade?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
@anders.149 och Eoz

Jag räknar med att jag börjar pilla med detta i början av nästa vecka. Just nu lutar det åt nuvarande i7-burken blir dedikerad bigadv-foldingdator och att jag plockar ihop en lite mindre och enklare i5 750 till surf och spel. Lite dyr lösning men den som drar minst ström och är tystast. Mina grafikkort kommer inte att palla sommarvärmen som jag foldar nu ändå, dom sitter vägg i vägg så att säga på mitt mobo.

Jag provkörde själv guiden men jag måste ha skrivit av kommandona och inte kopierat. Jag blir lite fundersam själv, speciellt med tanke på att det var olika tecken.

Haha, jag gjorde likadant själv faktiskt. Mitt i7-system fick bli till stor del dedikerad foldare medans jag uppgraderade min SFF till i5 750 och ett HD5850 för att ta hand om allt annat. Fungerar över förväntan faktiskt.

Det bör det, frågan är ju hur lång tid det tar bara. Jag tror det är moderkortet som har problem att starta efter att datorn varit avstängd. Jag hoppas kunna ha ett nytt mobo hemma i slutet av veckan som kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

@anders.149 och Eoz

Jag gör det mest för jag vill folda på detta sätt, inte för jag har så mycket fritid.

Jag tackar i alla fall att ni hjälpte mig att få det fungera!

Köp i7 860 istället för 900 till ifall du skulle vilja dra igång en BIGAVD på den med. Jag har min som surfdator samtidigt. Fast värme/oväsen kanske du ser som ett problem för en surfdator.

Det kan hända att jag fipplade till det lite igår med försöka kopiera text av vana (ctrl-c) Sedan upptäckte jag att det verkar vara runt 30 minuter efter i uppdateringarna i teminalen, så man kan ju tro att den har slutat arbeta.

Men den har kört en eller två nu, utan problem så det verkar fungera fint. Håller på grejar lite i BIOS så den landar på 4 GHz.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Jag gör det mest för jag vill folda på detta sätt, inte för jag har så mycket fritid.

Jag tackar i alla fall att ni hjälpte mig att få det fungera!

Köp i7 860 istället för 900 till ifall du skulle vilja dra igång en BIGAVD på den med. Jag har min som surfdator samtidigt. Fast värme/oväsen kanske du ser som ett problem för en surfdator.

Det kan hända att jag fipplade till det lite igår med försöka kopiera text av vana (ctrl-c) Sedan upptäckte jag att det verkar vara runt 30 minuter efter i uppdateringarna i teminalen, så man kan ju tro att den har slutat arbeta.

Men den har kört en eller två nu, utan problem så det verkar fungera fint. Håller på grejar lite i BIOS så den landar på 4 GHz.

I Ubuntu kan du markera text och sedan mitten-klicka (scrollhjulet) för att klistra in det du markerat. CTRL+C går normalt sett bra överallt förutom i just terminalen då det avbryter det som körs.

Och ja, det tar ca 30min kring 4GHz att klara av en frame så det är normalt för bigadv. Är du klar med dina 10 A2-WU's eller tar du dessa via bigadv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Kommer att plocka över min noctua som sitter på i7an nu till i5an och den pallar inte 3,8+ med HT på ändå. Hade ju kanske varit en god ide med en 860 till burk nr 2 också men då skenar det lite i kostnader (en till H50, mer minne osv). Slänger in ett 8500gt i foldinburken och tar över mina gtx275 från den till i5an. Kommer även ta två stickor OCZ platinum till den och köpa billigare corsair till i7an istället. Jag kommer ändå kunna få nästan 20 000 PPD genom grafikkorten på den lilla burken om man så vill. På sommaren blir det väldigt varmt och högjlutt så då blir bigadv-burken ett trevligare alternativ.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

I Ubuntu kan du markera text och sedan mitten-klicka (scrollhjulet) för att klistra in det du markerat. CTRL+C går normalt sett bra överallt förutom i just terminalen då det avbryter det som körs.

Och ja, det tar ca 30min kring 4GHz att klara av en frame så det är normalt för bigadv. Är du klar med dina 10 A2-WU's eller tar du dessa via bigadv?

Okej, jag högerklickade istllet och tryckte copy. Det fungerade fint, inte så ofta jag kommer gör det det ändå.

Jag har gjort 1-2 A2WU´s hittills på BIGADV-klienten, datorn har inte varit användbar sedan 12 idag.

Var borta sen kl 4 nu med och kom nyss och ska fortsätta få burken gå stabil på 4 GHz.

Citat:

Kommer att plocka över min noctua som sitter på i7an nu till i5an och den pallar inte 3,8+ med HT på ändå. Hade ju kanske varit en god ide med en 860 till burk nr 2 också men då skenar det lite i kostnader (en till H50, mer minne osv). Slänger in ett 8500gt i foldinburken och tar över mina gtx275 från den till i5an. Kommer även ta två stickor OCZ platinum till den och köpa billigare corsair till i7an istället. Jag kommer ändå kunna få nästan 20 000 PPD genom grafikkorten på den lilla burken om man så vill. På sommaren blir det väldigt varmt och högjlutt så då blir bigadv-burken ett trevligare alternativ.

Går inte i7:an stabil på 3,8 GHz? Varför inte?

Hmm, jobbigt med kostnader.
Du får satsa på rejälare vattenkylning!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Vad glada att ni inte sitter på en dålig c0 batch (sluta bitcha )

Permalänk
Medlem
Citat:

Var borta sen kl 4 nu med och kom nyss och ska fortsätta få burken gå stabil på 4 GHz.
Går inte i7:an stabil på 3,8 GHz? Varför inte?

Hmm, jobbigt med kostnader.
Du får satsa på rejälare vattenkylning!

Var nog lite otydlig. Kommer att plocka över min noctua-kylare till den "lilla" datorn, köper ingen h50 till den. Och med den kylaren blir bigadv hastigheter för varmt 24/7 så jag kommer inte kunna köra bigadv på den ändå. Och eftrsom HT är rätt onödigt för spel så blir det i5.

I7an är stabil, inga problem, hoppas på humana temps bara. Tänker försöka med 4,0 med radiatorn vid intaget och push/pull. Men vi får se. Det är ganska stor skillnad i värme från 3,8 och uppåt.

Riktigt vatten ja... Undrar om det inte blir det till sommaren. Känns som att man får ligga lite lågt en stund nu först. 12 gb minne, en h50 och en nästan komplett dator utöver det denna månaden. Har lite svårt att motivera fler inköp nu på ett tag... :S Ska dock bli grymt med ett system som ger fin PPD utan att dra 4-500w och utan att låta som en dammsugare.

Hur lång tid tar det för dig att köra en a2-wu (dom små då alltså)?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Okej, jag högerklickade istllet och tryckte copy. Det fungerade fint, inte så ofta jag kommer gör det det ändå.

Jag har gjort 1-2 A2WU´s hittills på BIGADV-klienten, datorn har inte varit användbar sedan 12 idag.

Låter som att det går bra iallafall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Vad glada att ni inte sitter på en dålig c0 batch (sluta bitcha )

Äh, då är ju en i7 980X den självklara uppgraderingen. 32nm och 6 kärnor med riktpris 999 dollar.

Citat:

Var nog lite otydlig. Kommer att plocka över min noctua-kylare till den "lilla" datorn, köper ingen h50 till den. Och med den kylaren blir bigadv hastigheter för varmt 24/7 så jag kommer inte kunna köra bigadv på den ändå. Och eftrsom HT är rätt onödigt för spel så blir det i5.

I7an är stabil, inga problem, hoppas på humana temps bara. Tänker försöka med 4,0 med radiatorn vid intaget och push/pull. Men vi får se. Det är ganska stor skillnad i värme från 3,8 och uppåt.

Riktigt vatten ja... Undrar om det inte blir det till sommaren. Känns som att man får ligga lite lågt en stund nu först. 12 gb minne, en h50 och en nästan komplett dator utöver det denna månaden. Har lite svårt att motivera fler inköp nu på ett tag... :S Ska dock bli grymt med ett system som ger fin PPD utan att dra 4-500w och utan att låta som en dammsugare.

Hur lång tid tar det för dig att köra en a2-wu (dom små då alltså)?

Har du plats i chassit så finns det ju alternativ till H50 med:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=373988
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=580933

Hur CoolITs Vantage ALC presterar verkar rätt okänt just nu då den är riktigt ny. Siberian bör prestera iallafall något bättre än H50 då radiatorn är större.

Något mer som är värt att nämnas är att vi faktiskt inte vet hur länge bonusutdelningen kommer gälla. Officiellt så kan de dra in utdelningen när som helst. Det kan vara värt att tänka på, speciellt om man köper och bygger ett helt nytt system enbart för bigadv.