Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Jo, men bättre kylning är just en sådan sak som skiljer PRO från LE och andra varianter av P7P55D.

Jag har sådan kylning på mitt för spänningsregulatorerna, men kondensatorerna sitter en rad närmare processorn, de är helt utan kylning på alla. De blir skitvarma i min mening, men de ska väl tåla 105 grader, men det känns inte nyttigt långsiktigt när man bränner sig på dom.

Edit: Längst ned här ser du vad jag gjort: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Skapar en övrigt tråd för allas OT

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Jag har sådan kylning på mitt för spänningsregulatorerna, men kondensatorerna sitter en rad närmare processorn, de är helt utan kylning på alla. De blir skitvarma i min mening, men de ska väl tåla 105 grader, men det känns inte nyttigt långsiktigt när man bränner sig på dom.

Edit: Längst ned här ser du vad jag gjort: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Skapar en övrigt tråd för allas OT

Jo, det blir lite OT.. Dina problem tror jag är orsakade av litet chassi och vattenblock. Problemet borde inte uppstå med en stor luftkylare ovanpå där. Men tack för tipset iaf.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har inte fått iväg mitt resultat på 23 h nu. Finns det något sätt att försöka återansluta på något vis? Startar jag om klienten är jag rädd att dey går förlorat.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv

Det ska bara vara att stoppa (CTRL+C) och sedan starta klienten igen. Jag har fått göra det med min GPU-klient på sistonde då den fått timeouts när arbetet skall skickas in. Så länge inga filer tas bort ur foldingmappen (och speciellt work-mappen) så ska det inte vara några problem.

Klienten har alltså bara stått och försökt skicka? Låter som bonusen är körd. =/

Permalänk
Medlem

Det verkar som att den struntade i och skicka in den när jag gjorde så. Ladda upp den på en sekund låter ju inte troligt.

Edit: Nej, den verkade skicka in det samtidigt som den började med nästa uppgift.

Edit 2: Fick i alla fall 48k för den.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Det verkar som att den struntade i och skicka in den när jag gjorde så. Ladda upp den på en sekund låter ju inte troligt.

Edit: Nej, den verkade skicka in det samtidigt som den började med nästa uppgift.

Edit 2: Fick i alla fall 48k för den.

Skönt att du fick in den och bonus.

Något udda jag märkt med mitt system när den stått och kört i över en vecka är att tiden i min VM inte stämmer med mitt värdOS. Det verkar inte göra någon direkt skillnad. Någon mer som märkt av detta?

Permalänk
Medlem

anders.149: Hur mycket tappar du på bigadv-klienten när du gpu-foldar samtidigt? Och vad kör du för priority?

Edit: Tappade just en wu på 80% Stoppade klienten ett ögonblick för att starta om den utan oneunit flaggan. När den startade igen var det "hashes different, aborting". Surt. Hade precis sett fram emot att få retas lite och säga att jag tar tillbaka din plats 26 inatt men så blev det visst inte.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
anders.149: Hur mycket tappar du på bigadv-klienten när du gpu-foldar samtidigt? Och vad kör du för priority?

Edit: Tappade just en wu på 80% Stoppade klienten ett ögonblick för att starta om den utan oneunit flaggan. När den startade igen var det "hashes different, aborting". Surt. Hade precis sett fram emot att få retas lite och säga att jag tar tillbaka din plats 26 inatt men så blev det visst inte.

Det är rätt olika, vissa uppdateringar (i HFM.net) så drar BIGADV-klienten iväg med någon minut (från 00:30:50 till 00:32:50 tex). Likadant gör GPU-klienten, men den drabbas mest av att WU's till den ger dåligt med poäng.

Så jag tappar lite på bägge klienten men tjänar allt som allt uppskattningsvis 4000-5000PPD med den. Troligen kommer jag sluta GPU-folda inom kort då det ger för lite sett till den el som går åt för den PPD den genererar.

Jag vill inte stänga ner BIGADV-klienten för att kolla men den ska vara inställd på idle medans GPU-klienten står på low.

Tråkigt med WU'n. =( Tog den alltså bara bort datan och började på en ny? Hur exakt stängdes klienten av?
Är klocken stabil? För mig har det gått att stänga ner för att switcha oneunit-flaggan. Är detta något som händer för någon annan? Jag ska lägga till en varning isåfall.

Permalänk
Medlem

Vet inte om den är stabil, hade det hänt "under gång" så hade jag ifrågasatt det. Men nu tuggade den ju på i nästan 2 dygn utan att protestera och raderade allt arbete först i samband med återstart av klienten. Har inte hänt mig förr trots att jag gjort samma sak förut.

Direkt vid uppstart efter "starting mdrun "single vesicle in water"":

"File hashes different -- aborting"

Och strax under:

Fatal error:

Checkpoint error on step 0"

Aja, det är som det är.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Hoppas den arbetar som den ska framöver!

Det är dags för lite underhåll och kylningsoptimering på mitt system, så du får ett par dagar att komma ikapp nu.

Permalänk
Medlem

F-n vad trött jag blir. Förra wu'n väck efter 80%, denna kördes klar, klienten gjorde tre försök att ladda upp den innan den sa att "unit is not recognized by server. Cleaning work directory." Sen började den jobba med en a3 core...

Jag kör på a3 ett tag framöver. 5 dygns straight folding utan en enda poäng.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Fy fan för tappade WU's, speciellt 25403p's. =(

Mitt system har varit avstängt sen i början av veckan så jag har fått lika lite gjort jag med. Nya tag till veckan för min del.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Skönt att du fick in den och bonus.

Något udda jag märkt med mitt system när den stått och kört i över en vecka är att tiden i min VM inte stämmer med mitt värdOS. Det verkar inte göra någon direkt skillnad. Någon mer som märkt av detta?

Min VM går rätt då jag kollat i alla fall. Men i konsolen, där går det alltid 1-1,5h fel.

Min burk krashade för första gången för några dagar sedan. Höjde Vcore ett steg sen har det inte varit det inga problem. Tror det var för att den var nog uppe ibland på 80 grader pga misslyckat kylpastebyte. Verkar inte fungera med "riskorn i mitten" på mitt vattenblock. Det blir alltid mer på ena sidan, rentav tjockt på ena sidan. Även om jag skruvar lite i taget på skruvarna.

Jag har även pausat och grejat lite för att stänga av, så jag har kunnat koppla in min interna DVD-brännare, som jag har externt för att jag har gummiupphängda hårddiskar där den ska sitta.

Använder nästan aldrig den, men behövde den nu när jag fick för mig att spela första Age of Empires det sista, fy fan vilket skönt spel det är fortfarande, efter 13 år?
Synd att det laggar om jag inte stänger av GPU-foldingen.

Men det har i alla fall inte varit några problem med att hålla foldingen igång och återstarta efter krashen och nedstängningarna.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Bra att det fungerat för dig iallafall.

Själv har jag bråkat med A3-klienten i Linux. Tydligen finns det en bugg relaterad till koden för lastbalansering i klienten som gör att en frame som normalt sett tar ca 3-4min att göra kan ta 1-2 timmar. Wieeeeee.....

Kommit runt det delvis men tappar istället PPD då jag fått gå från 7 trådar till 4a. Nåja, A3 är bara tills jag fått ordning på systemet.

Fold on!

Permalänk
Medlem

Kör f n a3 med 3,4 HT på. Ger 15k ppd med 59 max på varmaste kärnan. Det får duga så länge.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Ser bättre ut än vad jag får med mitt system. Nåja, ska försöka få ordning på oljudet och sen bör det vara dags för BIGADV igen. Får bara 10 000PPD vid 3,8GHz när klienten körs med fyra trådar. =/

Permalänk
Medlem

Inte säker men jag tror att den ökade ram-hastigheten vid 160x21 kompenserar för den läghre frekvensen jämfört med t.ex. 172 eller 182x21 som jag körde innan.

Visa signatur

Permalänk

Den dagen då jag flyttar till lgh där man har gratis ström eller nallar uppe på vinden så kommer jag kör igång något monster 10-20k för en dator är inte så mycket

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

jag kan inte starta min WM då programmet klagar på att den inte stödjer 8 kärnor...

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av STimmyS
jag kan inte starta min WM då programmet klagar på att den inte stödjer 8 kärnor...

Har du aktiverat Hyper-Threading i BIOS (samt Hardware Virtualization)?

Permalänk
Medlem

ht är på men det andra vad är det? i bios eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Ja i BIOS, heter något i stil med "Virtualization".

ja den är med på...

så här blir det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ja den är med på...

så här blir det

Vilken version av VMware Player använder du? Tror bara det är version 3.0.0 om stödjer 8 kärnor och den borde gå att få tag på någonstans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilken version av VMware Player använder du? Tror bara det är version 3.0.0 om stödjer 8 kärnor och den borde gå att få tag på någonstans.

3.0.1 build-227600

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

3.0.1 build-227600

Här har du 3.0:an.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Här har du 3.0:an.

Går det alltså inte att forcera fler än fyra trådar längre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Går det alltså inte att forcera fler än fyra trådar längre?

Jag såg inget tydligt spår av det i 3.0.1:ans Release Notes, men de verkade väldigt säkra här: VMware Player 3.01 Limits 4 Cores?

Permalänk
Medlem

Då ska man alltså inte uppdatera?

---

Jag vill sänka min CPU-aktivitet med ett par procent, eller testa mig fram till optimala gränsen som ger mest PPD. Grafikkortet ger 5k nu, jag tycker det är ändå rätt bra. Det gav dock 6400 när det var nytt, men det gav ju även 5 efter ett tag innan jag CPU-foldade. Övriga uppgifter kanske segar ned BIGADV:n något när de bråkar om noll ledig arbetskraft.

Hur ändrar jag processoraktiviteten lättast?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av anders.149:

Mitt system eller datorklockan visar rätt tid men foldingen ligger ca 2 timmar efter. även swecs klockan ligger 1 timme fter för mig även jag har det inställt på 08a land

Visa signatur

I am Extrazz.