Permalänk

Gnäll på Sweclockers.

Hej på er. Detta är inte någon fråga eller någon nyhet bara rent gnäll från mig.
Jag har varit medlem i några år nu och sett vad som har hänt med sidan, förr var det för mig en startsida som jag läste dagligen i och ställde frågor och fick svar ganska omgående utan kritik.

Nu skriver jag detta och tycker att det måste bli skärpning här inne.
I varje tråd man läser så är det folk som hackar på andra och ställer spydiga kommentarer. Enligt min mening vissa gånger näst intill mobbing.

Visst jag har förstående i om folk skriver "SÖK" men vissa gånger så kanske man inte hittar det man söker efter, är det inte bättre att skriva då att det finns svar på din fråga om du klickar på denna länk.

Nu gnäller jag och förlåt för det men jag måste reagera.

Skärpning nu alla medlemmar.
MVH en trogen Sweclockers medlem.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

Sök innan, finns redan en tråd om detta

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Häromdan kikade jag på en tråd i Grafikkorts-avdelningen, där jag brukade hänga en hel del förr, men herregud vad kaotiskt det har blivit! Folk som gör nya trådar hit och dit och frågar EXAKT samma frågor, folk som hoppar på varann i trådarna och gör ett enda stor gröt av det hela, det är inte kul att se =(

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Hahaha kan inte sluta garva...

Permalänk
Entusiast

Alla stora forum är gnälliga och på alla stora forum finns det folk som gnäller på att det är gnälligt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Ja det är ju att man får tänka vad man skriver innan man postar så man inte blir sågad vid fotknölarna. Lite mer laid back stämning hade varit trevligt

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Ja det är ju att man får tänka vad man skriver innan man postar så man inte blir sågad vid fotknölarna. Lite mer laid back stämning hade varit trevligt

Varför ska man inte behöva tänka till innan? När någon p14 har spenderat 8 sekunder på att skapa "hjÄlp!!!! Vilken grafikkort e bäst på cS???" så kan ju jag inte påstå att jag är överdrivet lockad till att lägga någon energi till att hjälpa till där.

Jag hänger en del i "Internet, uppkoppling och nätverk", dyker ju upp minst en tråd om hur man ska göra för att få två bredbandsdelare att lira i samma nätverk varje dag. Jag reggade mig för 6 år sedan, har svarat på den där frågan rätt många gånger nu. Att skapa en sådan tråd utan att läsa FAQ:n eller göra en enda liten sökning är inget annat än en skymf mot alla andra som tar sig tid här.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Sök innan, finns redan en tråd om detta

Ironi.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Dagens ungdom, på MIN tid var det minsann ordning i forumen.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Musikälskare

Gullig tråd

Har också varit medlem ett tag, känns som det går i vågor med omogenheten

Inget att göra åt...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Vi som har varit med sedan den blå tiden och när övriga ämnen försvann vet att detta har pågått hela tiden.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jag har varit medlem ända sedan den gamla goda tiden då Sweclockers fortfarande var ett nyhetsbrev i stencilformat som delades ut i tunnelbanan eller kom tillsammans med kassetter med VIC-20-demos. Redan då gnälldes det på hur allt var bättre förr. Utifrån mängden klagomål kan man antigen dra slutsatsen att Sweclockers har gradvis blivit så uselt att en injektion med batterisyra vore att föredra framför ett besök på sidan, eller så drar man slutsatsen att gnällspikarna är fulla med skit.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Kanske dags att införa en 18+ forumdel ? eller varför inte en 0-18 ? ne men det är väll bara att finna sig i detta och lära sig att ignorera Man ska bemöta andra som man själv vill bli bemött!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
dumdidum...

Det var bättre förr!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Varför inte byta forum/site? Sweclockers recensioner är ju inget märkvärdiga, de är sega på nyheter och det finns mycket kunskap på andra forum också

Det enda positiva (ganska stor fördel imo) med Swec är att det är mycket folk här, vilket innebär att det blir mer diskussioner och man får snabbare svar.

Permalänk

Hehe, tycker att det har blivit värre den senaste tiden Men vill man ha info snabbt och veta mycket mer så tycker jag att XS är det bästa stället

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
Varför inte byta forum/site? Sweclockers recensioner är ju inget märkvärdiga, de är sega på nyheter och det finns mycket kunskap på andra forum också

Det enda positiva (ganska stor fördel imo) med Swec är att det är mycket folk här, vilket innebär att det blir mer diskussioner och man får snabbare svar.

För att vi som hängt med här är som en stor familj, det går inte bryta sig loss

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

En "laid back" forums del hade varit awesome! Give me!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Jag har varit medlem ända sedan den gamla goda tiden då Sweclockers fortfarande var ett nyhetsbrev i stencilformat som delades ut i tunnelbanan eller kom tillsammans med kassetter med VIC-20-demos. Redan då gnälldes det på hur allt var bättre förr. Utifrån mängden klagomål kan man antigen dra slutsatsen att Sweclockers har gradvis blivit så uselt att en injektion med batterisyra vore att föredra framför ett besök på sidan, eller så drar man slutsatsen att gnällspikarna är fulla med skit.

Det var bättre på den blåa tiden.

Permalänk

Jag tycker faktiskt det är väldigt bra stämning jämfört mot andra forum jag har hänt på.
Annars förstår jag mig inte på folk som blir upprörda av saker som för mig egentligen kvittar. T.ex skulle jag komma med ett hårdvarupåstående som är fel och någon rättar mig, varför ska jag då bli arg? Snarare motsatsen.

Annars politik som direkt berör ens säkerhet, integritet och ekonomi är en annan sak.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Det verkar dessutom som att allt fler väljer att sno sina os nuförtiden också. Var och varannan dag är det frågor som berör piratkopierade os. Inte var det så för några år sen heller?.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Det verkar dessutom som att allt fler väljer att sno sina os nuförtiden också. Var och varannan dag är det frågor som berör piratkopierade os. Inte var det så för några år sen heller?.

Tror nog flera har fått reda på att man kan göra det också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Det verkar dessutom som att allt fler väljer att sno sina os nuförtiden också. Var och varannan dag är det frågor som berör piratkopierade os. Inte var det så för några år sen heller?.

Menar du relativt till antalet användare eller i absoluta tal? Det finns ju fler datorer och datoranvändare idag än för tio, tjugo och trettio år sedan, så antalet piratkopior har naturligtvis ökat. Däremot gick det nog fler piratkopior per laglig kopia av t.ex. Windows 95, MS-DOS eller Workbench än Windows 7 eller Mac OS X.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evilmonkey
Kanske dags att införa en 18+ forumdel ? eller varför inte en 0-18 ? ne men det är väll bara att finna sig i detta och lära sig att ignorera Man ska bemöta andra som man själv vill bli bemött!

Bara för man är över 18 betyder det inte att man är en bättre människa som kan söka, vara mogen och seriös!

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Bara för man är över 18 betyder det inte att man är en bättre människa som kan söka, vara mogen och seriös!

nja det kräver några års medlemskap på swec sen kan man söka, vara mogen och seriös

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
nja det kräver några års medlemskap på swec sen kan man söka, vara mogen och seriös

Det är lite så "övriga ämnen" fungerar (även om kraven inte är riktigt så hårda).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Menar du relativt till antalet användare eller i absoluta tal? Det finns ju fler datorer och datoranvändare idag än för tio, tjugo och trettio år sedan, så antalet piratkopior har naturligtvis ökat. Däremot gick det nog fler piratkopior per laglig kopia av t.ex. Windows 95, MS-DOS eller Workbench än Windows 7 eller Mac OS X.

ja förr i tiden så var det inte mycket som installerades som inte kom från någon polare packad med något annrolunda packningsprogram som jag inte kommer ihåg namnet på. arg eller något var det det hette. Allt på 8 disketter eller liknande. Sen hur det har utvecklats på detta forumet så är det nog ingen större skillnad mot i samhället is stort skulle jag inte tro.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Ironi.

Var ju svårt att låta bli trolla, men tyvärr så stämde de också
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Dessutom var Ilja bättre förr i tiden...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Ett forum fullt av nördar = Ett forum fullt av wiseguys.

Så här har det alltid varit och så här kommer det alltid vara. Man måste helt enkelt visa lite intelligens för att överleva.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro