Extrema hörlurar från Ultimate Ears

Permalänk
Melding Plague

Extrema hörlurar från Ultimate Ears

Logitech-ägda Ultimate Ears lanserar ett bar hörlurar med hela sex minimala högtalare i varje öra.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Frågan är ju vem fan i helvete som kommer punga ut 13k för ett par lurar?

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Lyxlurar för rika.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin
Frågan är ju vem fan i helvete som kommer punga ut 13k för ett par lurar?

Jag vet några som skulle kunna göra det:D

Permalänk
Medlem

Och så reklam för Logitech Z-5500 nedanför. Ironi

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Medlem

Bättre att köra med vanliga hörlurar. Oavsett ljudkvalité. Risken att få tinnitus ökar med in-ear modeller och långvarigt användande.

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin
Frågan är ju vem fan i helvete som kommer punga ut 13k för ett par lurar?

Jag! Har pungat ut ca 30k på min hörlurs-anläggnign

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Köpråd
Bättre att köra med vanliga hörlurar. Oavsett ljudkvalité. Risken att få tinnitus ökar med in-ear modeller och långvarigt användande.

Jag tror på det motsatta Eftersom ljudisoleringen i custom-snäckor är så mycket högre än alla andra typer av hörlurar behöver man inte skyhög ljudvolym för att dränka allt bakgrundsoljud. Vanliga snäckor av den öppna typen däremot, dem är den riktiga boven - typ applehörlurar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
Jag! Har pungat ut ca 30k på min hörlurs-anläggnign

Jag hade också kunnat göra det om det inte vart för att jag inte jobbar och tjänar pengar längre :). Har länge drömt om att få köpa Jerry Harveys JH13Pro som också dem innehåller sex element i varje snäcka, med anledning av (vad jag hört) att ljudkvaliteten och ljudbilden kan brottas mot de bästa fullstora, trögdrivna hörlurarna.
Undra om dessa nya UE är lika bra som JH13? Skall bli kul att läsa om på head-fi

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Medlem

Jag föredrar nog "vanliga" hörlurar iaf. Skulle jag slänga ut mycket på några nya skulle det bli QPAD QH-1339 för 2900kr. Då jag redan har ett par beyerdynamic som också är isolerande har jag absolut inga planer på att skaffa något annat nästa gång!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thes
Jag föredrar nog "vanliga" hörlurar iaf. Skulle jag slänga ut mycket på några nya skulle det bli QPAD QH-1339 för 2900kr. Då jag redan har ett par beyerdynamic som också är isolerande har jag absolut inga planer på att skaffa något annat nästa gång!

Så istället för ett par skitbra in-ears så skulle du sitta med ett jättefult headset(?) när du åker t-bana/buss?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin
Frågan är ju vem fan i helvete som kommer punga ut 13k för ett par lurar?

Den som föredrar bättre ljud framför sämmre och har råd med att lyssna på så bra ljud.

Permalänk
Medlem

Ni som nu skulle kunna punga ut så mycket pengar för ett par lurar, av nyfikenhet, vad ska ni använda dom till?

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin
Ni som nu skulle kunna punga ut så mycket pengar för ett par lurar, av nyfikenhet, vad ska ni använda dom till?

Vad brukar man ha hörlurar till?

Permalänk
Medlem

Lyssna på musik skulle jag göra... fast det blir ofta mycket P1 i lurarna också... då är det ju lite overkill med dessa.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Om någon mot förmodan skulle köpa dessa så får man ju hoppas att de har bättre kvalitet än andra in-ear.

Jag har haft 4 olika märken (totalt 5 par) i prisklassen 179-299kr de senaste 3 åren. Inga av dessa höll garantitiden ut. (Senaste paret fungerar än så länge, dock endast haft dem i en månad)

Jag vill vara tydlig med att jag är försiktig vid användning och förvaring!

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem

Min flickvän har ett par UE-lurar med två högtalare per snäcka, men de har likväl riktigt bra ljud och kostar ungefär en tiondel så mycket som de i nyheten. Tyvärr är mina hörselgångar för små så de sitter dåligt på mig.

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare

För dyrt för mig, kanske när man är millionär

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av päpparkaka
Vad brukar man ha hörlurar till?

Det där var väl lamt...
Jag menar såklart lite mer specifikt än att bara använda dom för att lyssna -_-'
Att använda dom till att lyssna på mp3or med är ju bara onödigt, du lär ju inte få bättre ljudkvalle än lurar för 2k~.
Det är väl FLAC som gäller då antar jag. Är inte utbudet av FLAC väldigt snålt förövrigt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoxxorE
Säger desamma. Visst är det fantastiskt kul med ljudkvalitet. Men vad är man ute efter för upplevelse med ett par hörlurar för 13000kr? Ska man spela spel så koncentrerar man sig ju på helheten (ljud och bild). Ska man finlyssna musik med lurarna? Då skulle jag personligen köpa ett par golvhögtalare för de pengarna.

Föresten, vad för slags output ska du använda dig av för att utnyttja högtalarnas fulla potential. Finns det seriös hifi för 3.5mm-plugg?

Säger inte att lurarna är dåliga och de som har gott om pengar kan väl köpa/slösa om de vill. Men jag har svårt att tro att man får valuta för pengarna. Jag tror att de flesta av oss når vår finlyssnargräns vid väl valda 2-3000 kronors hörlurar. Sedan finns det alltid dem som påstår sig kunna höra ljudförbättring genom att byta strömsladden till förstärkaren. En enmeterskabel för 230V kan vissa ge 5000kr för. Något som jag personligen tycker är helt sjukt.

Håller med dig till 100%.
Men visst, folk får göra vad de vill med sina pengar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
http://home.swipnet.se/~w-60326/images/barbro.gif

För dyrt för mig, kanske när man är millionär

Haha, klockrent!

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvopowr
Jag har haft 4 olika märken (totalt 5 par) i prisklassen 179-299kr de senaste 3 åren. Inga av dessa höll garantitiden ut. (Senaste paret fungerar än så länge, dock endast haft dem i en månad)

Jag vill vara tydlig med att jag är försiktig vid användning och förvaring!

Är du förvånad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoxxorE
Säger desamma. Visst är det fantastiskt kul med ljudkvalitet. Men vad är man ute efter för upplevelse med ett par hörlurar för 13000kr? Ska man spela spel så koncentrerar man sig ju på helheten (ljud och bild). Ska man finlyssna musik med lurarna? Då skulle jag personligen köpa ett par golvhögtalare för de pengarna.

Föresten, vad för slags output ska du använda dig av för att utnyttja högtalarnas fulla potential. Finns det seriös hifi för 3.5mm-plugg?

Säger inte att lurarna är dåliga och de som har gott om pengar kan väl köpa/slösa om de vill. Men jag har svårt att tro att man får valuta för pengarna. Jag tror att de flesta av oss når vår finlyssnargräns vid väl valda 2-3000 kronors hörlurar. Sedan finns det alltid dem som påstår sig kunna höra ljudförbättring genom att byta strömsladden till förstärkaren. En enmeterskabel för 230V kan vissa ge 5000kr för. Något som jag personligen tycker är helt sjukt.

Jag har inte riktigt förståt det här med folk som gnäller på hörlurar/snäckor som kostar flera tusen. Det finns ju hur många som helst som spenderar +10kkr på en högtalar setup? Jag menar, om du ska få ut optimalt ljud ur en sån anläggning så måste du ju ändå ha bra akustiska förutsättningar, och hur många har det utan att göra en större insats?

Jag spenderade runt 10kkr för min hörlursanläggning (dac,förstärkare,hörlurar). Jag stör inga grannar, de spelar skiten ur de högtalarsystem som jag hört för samma valuta, de tar mindre plats osv.

Visst är det trevligt med högtalare om man är fler än en, men hur ofta sitter man och finlyssnar flera st?

Det enda jag vill säga igentligen är att, om man ska jämföra högtalare/hörlurar så framstår ju det snarare som ett smartare val rent ekonomiskt att välja hörlurar.

Permalänk
Medlem

13k för ett par hörlurar känns kanske dyrt men för att vara ärlig får man inte "mycket" högtalare för 13k Man får grymt mycket ljud per krona med lurar.

Känns lite svårt dock att hitta något tillräckligt portabelt för att matcha ett par in-ear lurar för 13k, för jag antar att målgruppen för lurarna är användare av portabla spelare. Föredrar då själv ett par rejäla lurar om man ska "fin" lyssna med lurar men då är ju inte anläggningen för att driva dem och källan direkt portabel.

Eller finns det anhängare som anser att in-ear lurar ger maximal ljudkvalitet?

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Målgruppen är väl audiofiler som reser mycket och inte vill förstöra frisyren med hörlurar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredlovebot
Visst är det trevligt med högtalare om man är fler än en, men hur ofta sitter man och finlyssnar flera st?

Det enda jag vill säga igentligen är att, om man ska jämföra högtalare/hörlurar så framstår ju det snarare som ett smartare val rent ekonomiskt att välja hörlurar.

Jag vill ju ha bra ljud när jag spelar musik och lyssnar med polarna till ett par öl, när jag tittar på film, även om jag nu kanske spelar något spel eller bara sitter och finlyssnar.
Det sagt har jag lurar och ska skaffa lite bättre sådana inom snar framtid, men det är inte samma sak att sitta med ett par lurar på skallen som att kunna röra sig fritt i rummet, för ensam finlyssning är dock lurar bra.

Dessutom är väldigt lite musik lämplig för lurar utan någon form av crossfeed t ex... Det sagt, jag tycker om lurar och det är mycket en smaksak, du får mycket ljud ur ett par lurar för 3000, men jag tänker nog göra mig av med lurarna innan stereon om jag fick välja.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

jag har haft en äldre modell från ultimate ears, jag är ingen kräsen person när det gäller musik men de flesta vanliga hörlurar som kostar upp till 1000 kr är ingen match. jag kunde sitta i bussen eller tunnelbana bland allt oljud och inte hör nåt alls.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoxxorE
Säger desamma. Visst är det fantastiskt kul med ljudkvalitet. Men vad är man ute efter för upplevelse med ett par hörlurar för 13000kr? Ska man spela spel så koncentrerar man sig ju på helheten (ljud och bild). Ska man finlyssna musik med lurarna? Då skulle jag personligen köpa ett par golvhögtalare för de pengarna.

Föresten, vad för slags output ska du använda dig av för att utnyttja högtalarnas fulla potential. Finns det seriös hifi för 3.5mm-plugg?

Säger inte att lurarna är dåliga och de som har gott om pengar kan väl köpa/slösa om de vill. Men jag har svårt att tro att man får valuta för pengarna. Jag tror att de flesta av oss når vår finlyssnargräns vid väl valda 2-3000 kronors hörlurar. Sedan finns det alltid dem som påstår sig kunna höra ljudförbättring genom att byta strömsladden till förstärkaren. En enmeterskabel för 230V kan vissa ge 5000kr för. Något som jag personligen tycker är helt sjukt.

Det här är min teori angående el sladden. Jag tror det gäller elektroniska störningar som kanske minskar ljud kvalitén när det gäller golv högtalare som är analoga då sladdarna till högtalarna är ganska nära el kabeln. Men jag tror att det inte hjälper så mycket ändå då strömförsörjningen sitter ganska nära allt annat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoxxorE
Föresten, vad för slags output ska du använda dig av för att utnyttja högtalarnas fulla potential. Finns det seriös hifi för 3.5mm-plugg?

3.5mm blir ju aldrig lika bra som två tjocka högtalarkablar till faktiska högtalare, men jo, det finns faktiskt riktigt bra och överraskande dyr utrustning för mini-proppen.

Målgruppen för den här typen är inte bara för snopp-storleks-fixerade, skrytande ljudbögar allena, men snarare för professionella musiker som inte vill kompromissa på något så självklart som välfungerande hörlurar som inte är i vägen på något sätt. Sen finns det alltid några människor som har hörlurar som en av deras främsta intressen, och då är det också ett givet val.
Jag själv är som sagt nyfiken på dessa eller liknande custom-snäckor för att de skall tydligen vara de bästa när det gäller komfort, ljudisolering och portabel ljudkvalitet. Detta kan översättas till att man kan använda dem i ett överlägset antal olika situationer, och kan med fördel ersätta förton olika hörlurar för olika ändamål, vilket kan spara pengar.
Något av det bästa jag vet är att drömma mig bort till musikens magiska värld, och med dessa är jag rätt säker på att man kan drömma sig bort ännu oftare och ännu djupare

Gå in på head-fi.org och kolla vetja, där finns det oändligt med kunskap om hörlurar, och där kan ni också bli överraskade över vilka nivåer vissa människor tar hörlurslyssnandet till

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Är du förvånad?

Jag tycker det är riktigt dåligt att de håller sämre än de lurarna man får med när man köper mp3-spelare från t.ex. Apple och Creative.

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvopowr
Om någon mot förmodan skulle köpa dessa så får man ju hoppas att de har bättre kvalitet än andra in-ear.

Jag har haft 4 olika märken (totalt 5 par) i prisklassen 179-299kr de senaste 3 åren. Inga av dessa höll garantitiden ut. (Senaste paret fungerar än så länge, dock endast haft dem i en månad)

Jag vill vara tydlig med att jag är försiktig vid användning och förvaring!

De flesta lurar i 179-299kr klassen håller riktigt dålig kvalité. Lägg 1090 spänn på ett par Fischer Audio Equilibrium så får du bland de bästa lurarna på marknaden under flera tusen kronor, som dessutom är förstärkta i sladden med ett titan nät som skyddar mot glapp. Dessutom använder de sig av speciella membran som har en funktion som gör att även om du vrider upp volymen till max så anpassar de sig efter vad ditt öra klarar av. Vill du ha ett par sämre lurar men som även de är förstärkta i sladden så har du Sennheiser CX300-II som går att få tag på för under 400 spänn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin
Det där var väl lamt...
Jag menar såklart lite mer specifikt än att bara använda dom för att lyssna -_-'
Att använda dom till att lyssna på mp3or med är ju bara onödigt, du lär ju inte få bättre ljudkvalle än lurar för 2k~.
Det är väl FLAC som gäller då antar jag. Är inte utbudet av FLAC väldigt snålt förövrigt?

Visst gäller skit in=skit ut, men det betyder inte att du inte tjänar på ett par bättre lurar. Har de bättre ljud så har de. I min mening så är de bästa högtalarna/hörlurarna de som får dåliga inspelningar att låta dåligt då de inte är förlåtande på något sätt. Har det spelats in dåligt så skall det låta som det gjorde när det spelades in. Det är ofta dessa som får välinspelad musik att låta helt magiskt. Sedan finns det ju mer tillbakalutade produkter som får allt att låta bra men bra inspelningar låter inte som något alldeles särskilt.

Utbudet av FLAC? Det är väl bara att stoppa in en skiva i datorn och rippa i FLAC i stället för MP3. Finns lika mycket tillgång på FLAC som Mp3.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredlovebot
Jag har inte riktigt förståt det här med folk som gnäller på hörlurar/snäckor som kostar flera tusen. Det finns ju hur många som helst som spenderar +10kkr på en högtalar setup? Jag menar, om du ska få ut optimalt ljud ur en sån anläggning så måste du ju ändå ha bra akustiska förutsättningar, och hur många har det utan att göra en större insats?

Jag spenderade runt 10kkr för min hörlursanläggning (dac,förstärkare,hörlurar). Jag stör inga grannar, de spelar skiten ur de högtalarsystem som jag hört för samma valuta, de tar mindre plats osv.

Visst är det trevligt med högtalare om man är fler än en, men hur ofta sitter man och finlyssnar flera st?

Det enda jag vill säga igentligen är att, om man ska jämföra högtalare/hörlurar så framstår ju det snarare som ett smartare val rent ekonomiskt att välja hörlurar.

Nu är det ju inte så att högtalare är som ett par hörlurar för flera personer. Aldrig hade jag valt att sitta med lurar i stället för ett par bra högtalare. Det finns en viss bredd i ljudbilden hos bra högtalare som jag aldrig hört ett par hörlurar visa en tendens av. I och med att membranen sitter så pass nära öronen så är det väldigt svårt att uppnå. Oftast får man ju lägga bra mycket mer på ett par högtalare för att komma upp i samma ljudkvalité som ett par lurar för 12k men det lönar sig. Sitter på en anläggning för drygt 47k som jag troligtvis snart kommer utöka med ett Myryad steg för 40k. Som hörlurar använder jag SteelSeries Siberia då jag bara använder dem till att spela dator eller kolla på film när man inte för störa andra om nätterna. Annars så köra jag enbart högtalare. Jag har dock hört många trevliga hörlurar som har kostat många gånger så mycket som mina, och nästan gång faller nog valet på ett par AKG K702. Smaken är ju som baken naturligtvis men du är nog den första människa jag hört föredra att sitta med lurar "om man inte är flera". Högtalare är ju underbara även om man finlyssnar själv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XzaR
Det här är min teori angående el sladden. Jag tror det gäller elektroniska störningar som kanske minskar ljud kvalitén när det gäller golv högtalare som är analoga då sladdarna till högtalarna är ganska nära el kabeln. Men jag tror att det inte hjälper så mycket ändå då strömförsörjningen sitter ganska nära allt annat.

Det kan ha med skärmning och sådant att göra ja. Dock så blir ju inte högtalarsladdarna skärmade för att nätsladden är det. Jag har lagt ner ett par tusen på kablarna i min anläggning men nätsladden tycker jag är befängt. Jag har inga problem att länga pengar om jag vet att jag får kvalité, då jag är mycket medveten om hur stora/små skillnaderna är bland kablar. Dock så kan jag rekommendera att satsa på en strömutjämnare i stället för en nätsladd för 5000. Ger betydligt mer för anläggningen.

Naturligtvis får folk lägga pengar på vad de vill men man skall inte förvänta sig för mycket. En relativt bra tumregel är att tänka så här:
45% av det slutgiltiga ljudet utgörs av utrustningen i anläggningen
45% utgörs av placering och akustik i rummet
10% kan utgöras av kablar

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Inget fel med dyra och avancerade lurar för de som har råd. Dock är väl målgruppen en relativt liten procent av befolkningen.

Permalänk
Sötast

Produktbeskriving: KOSS Spark Plug

Frekvensområde: 10-20000 Hz

Pris: c:a 100 spänn.

Ultimate Ears:
18 till 18 000 Hz.

De nya värstinglurarna lanseras i februari och beräknas kosta motsvarande cirka 13 000 kronor inklusive moms.

Snacka om att bli ägda.