Nytt AM3-moderkort från MSI

Permalänk
Melding Plague

Nytt AM3-moderkort från MSI

Moderkortsjätten MSI lanserar en ny modell för AMD:s processorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevliga specar för 600kr. Kan nog bli ett bra moderkort för server..?
Ihop med en "e"-CPU.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Bra placerade Sata portar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

varför inte svart pcb som på deras övriga mobos? frustrerande.. hade nog vart ett köp annars.. gillar snygg hårdvara..

shit märkte 4-pins placeringen nu..

Permalänk
Medlem

Fulaste moderkortet jag sett någonsin...

Men prisvärt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Tycker om "fula" moderkort, men med nakna VRMs så kommer man nog inte långt med detta kort.

Visa signatur

Balle

Permalänk

hmm, 600 spänn, det är nästan 150 spänn lägre än billigaste am3 mobot på inet, om jag inte minns fel. bra om man vill bygga ett fullfjädrat am3 system till småpengar

Permalänk
Medlem

Eftersom det inte släpps så många nForce till AMD längre skulle vara trevligt om AMD stödde SLI också mha nVIDIAs extrakrets.
För de som föredrar AMD+nVIDIA.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Eftersom det inte släpps så många nForce till AMD längre skulle vara trevligt om AMD stödde SLI också mha nVIDIAs extrakrets.
För de som föredrar AMD+nVIDIA.

nVidia som hindrar det. Det är inte AMD som inte stödjer SLI, det är nVidia som hindrar stödet för AMD.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Påminner om MSI's gamla färgscheman till hederliga amd athlon xp.

Permalänk
Medlem

Perfekt plattform att bygga på till ens gamla föräldrar å sånt...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Gaah, jag blir så arg, varför ska det fortfarande finnas seriella portar? Kan inte någon som använder dessa säga vad ni använder dem till? För att inte tala om vidriga skrivarportar, går bananas när jag ser dom på nya moderkort.

Permalänk
Medlem

Ser det inte ut som om det också finns möjlighet att koppla via Dvi ?

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerade på att det stod P45 på kartongen? Hah :D. Vad är det för trams med IDE-kontakter fortfarande, använder folk ens det? När man ändå är igång och köper nya saker blir ju allt till 99% SATA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Bara jag som reagerade på att det stod P45 på kartongen? Hah :D. Vad är det för trams med IDE-kontakter fortfarande, använder folk ens det? När man ändå är igång och köper nya saker blir ju allt till 99% SATA.

Skulle tro att många väljer att behålla ex sin gamla dvdbrännare med Ide. Det är ju inte många som bryr sig om hur datorn ser ut inuti.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Bra kort till budget gamers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Gaah, jag blir så arg, varför ska det fortfarande finnas seriella portar? Kan inte någon som använder dessa säga vad ni använder dem till? För att inte tala om vidriga skrivarportar, går bananas när jag ser dom på nya moderkort.

Parallellportar är användbara om man använder lite speciell hårdvara som antingen är dyr att köpa ny eller bara är svår att få tag i. Håller man på och pillar själv är parallellportar enklare att programmera för än exempelvis usb.
Jag har en gammal sidewinder joystick som använder seriellport, den fungerar utmärkt fortfarande.

Men kan ändå hålla med om att det är på tiden att slopa dessa, åtminstone på konsumentprodukter.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Jag hade använt parallellporten till en LCD-display i min HTPC, om jag haft en sån port på mitt moderkort. Men det har jag inte så jag va tvungen att fixa en speciell konverterare till USB och det kostade några hundra och en del jobb.

IDE är jättebra till dvd-brännaren.

Jag tycler det verkar va ett mycket bra och prisvärt moderkort för budget gamers eller HTPC eller rent av vanligt kontorsbruk.

Visa signatur
Permalänk

Det såg riktigt 2001 ut, men det verkar samtidigt oerhört prisvärt! Ett Asus M4A785TD-M EVO har samma tekniska spec. men kostar mellan 800 och 900, i likhet med Gigabytes konkurrent.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Skulle tro att många väljer att behålla ex sin gamla dvdbrännare med Ide. Det är ju inte många som bryr sig om hur datorn ser ut inuti.

Givetvis är det inte många som bryr sig om hur det ser ut inuti datorn, men när folk köper nytt så tenderar dem att byta ut precis allt. Sedan är ju SATA snabbare än IDE. Så det hade ju varit bättre med fler SATA-portar och ingen IDE :).

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett trevligt prisvärt moderkort till enkla men väl fungerande datorsystem (som redan påpekas i tråden) - kul.

/Saint25

Permalänk
Medlem

Jättetrevligt med nytt moderkort, men nej inte m-ATX. stör mig på att det finns mer m-ATX än ATX.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Gaah, jag blir så arg, varför ska det fortfarande finnas seriella portar? Kan inte någon som använder dessa säga vad ni använder dem till? För att inte tala om vidriga skrivarportar, går bananas när jag ser dom på nya moderkort.

behöver den för flashning av äldre xbox360 LiteOn drives.
Dvs Key dumping

Permalänk
Medlem

Var ju skillnad på den tiden man skulle ha dedikerat ljud, lan och grafik men nu har ju det här moderkortet allt sånt inbyggt så vad är det du skall ha som inte får plats på tillgängliga expansionsslottar?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Finns det inte seriell-usb konvertrar? Så kan dom som behöver köpa en sån och alla moderkortstillverkare kan strunta i att inkludera seriella portar.

Permalänk

Jag behöver seriell port i dos. Där funkar inte usb varianten. Så jag behöver seriell port på moderkortet

Permalänk

Då får det väl bli PCI kort med seriell port, ja?