Firefox 3.6 RC2 redo för nedladdning

Permalänk
Melding Plague

Firefox 3.6 RC2 redo för nedladdning

En ny version av Mozillas populära webbläsare har hittat ut på webben. Denna gång handlar det om kandidat två av Firefox 3.6.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Betor skall man vara försiktig med.

Fast detta är en RC, inte en beta.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Hedersmedlem

Man kan ju hoppas att det läcker mindre minne än 3.6 RC1 under OS X...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Körde FF3.6RC2 i bara några minuter, sen insåg jag att Google Chrome har allt som FF har. Dessutom fortfarande i en både snabbare och snyggare förpackning.

Ni med SSD, märker ni skillnad i uppstartstid mellan FF och Chrome? För mig är Chromes uppstart direkt medan FF behöver ca 1s.

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aiwi
Körde FF3.6RC2 i bara några minuter, sen insåg jag att Google Chrome har allt som FF har. Dessutom fortfarande i en både snabbare och snyggare förpackning.

Ni med SSD, märker ni skillnad i uppstartstid mellan FF och Chrome? För mig är Chromes uppstart direkt medan FF behöver ca 1s.

Jo, det stämmer. Jag kör med firefox men har även chrome installerad. Det är STOR skillnad i uppstart. Men jag kör ändå med firefox. Iaf än så länge..... Adblock funkar mycket bättre med den helt enkelt!

Permalänk
Medlem

Rc2:an presterar då inge bättre i acid3 testet iaf.

får 92 av 100 med Linuxversionen under Xubuntu 9.10.

Ska boota om med Windows XP och se om Windows versionen presterar bättre.

Permalänk
Medlem

Får 92 av 100 i Acid3 med Windows versionen med.

Det är dåligt med tanke att både Chrome och Opera klarar 100 av 100.

Permalänk
Medlem

Vågar man testa? Orkar inte med en webbläsare som crashar hela tiden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Vågar man testa? Orkar inte med en webbläsare som crashar hela tiden.

Jag tror inte det är något större problem; det som eventuellt kan vara jobbigt är om vissa tillägg slutar att fungera (all-in-one gestures till exempel (firegestures fungerar dock)).

Permalänk
Medlem

Kör själv med minefield 3.71a1pre och den fungerar fint, då borde 3.6 RC fungera.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxxor
Får 92 av 100 i Acid3 med Windows versionen med.

Det är dåligt med tanke att både Chrome och Opera klarar 100 av 100.

100/100 med Opera 10.10 :). Använder den faktiskt till 99.9% nu, har inte ens konfigurerat IE sen ja installerade om datorn. Fungerar dock inte med dåligt kodade sidor från stockholms universitet, tex biblioteksinloggningen ser konstig ut. Annars funkar allt, till och med bankID

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Som jag trodde 3 av mina tillägg fungerar inte, easy dragtogo, hide menubar och operaview.

Permalänk

Men seriöst, vem fan bryr sig om den får alla rätt i acid?
Det är ju plugin'en som är det viktiga, när adblock plus kommer till chrome lovar jag att börja avguda det lika mycket som alla andra google fanboys....

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Det är ju plugin'en som är det viktiga, när adblock plus kommer till chrome lovar jag att börja avguda det lika mycket som alla andra google fanboys....

https://chrome.google.com/extensions/detail/gighmmpiobklfepjo... ?

Permalänk
Medlem

När kommer Mozilla släppa en "skarp" version av deras x64 webbläsare?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Se där ja, kör RC1 så RC2 blir en fin uppdatering.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

då opera 10.10 hade hundra hade IE endast typ 10 för att faila på 12
Är nöjd med Opera jag, snabbt, snyggt och ricktigt härligt att använda (:

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

För mig lirar på grymt bra
dom plugin jag använder funkar fin fint med.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

dock funkar väll denna inte med eleg osv? kommer att jag haft problemet efter varje större versionsbyte, kanske går att lägga in ett halvår efter final...

Permalänk
Medlem

imo firefox är en riktig skitbrowser, jag fattar inte hur folk fortfarande kan använda den idag. Opera eller valfri webkit browser är det som gäller. Gecko är ju nästan långsammare än trident.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Men seriöst, vem fan bryr sig om den får alla rätt i acid?
Det är ju plugin'en som är det viktiga, när adblock plus kommer till chrome lovar jag att börja avguda det lika mycket som alla andra google fanboys....

Det lär nog dröja.

Googles webb-läsare är skapad utifrån hela idén att samla information om om dem sökningar och dem websidor man besöker.
Den informationen används sedan för att plocka fram rätt sorts ads på dem sidor som använder googles ads.

Söker man mycket på artiklar och annat om datorer och tillbehör, får man också mer ads om datorer och tillbehör.
Söker man mycket på matrecept eller heminredning, får man också fler ads om mat, ingredienser, recept eller heminredning.

Googles webb-läsare lever på detta och jag tror att google gör vad dem kan för att undvika addons såsom adblock och liknande.

Jag kan dock ha fel.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SysGhost
Det lär nog dröja.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=980...

Permalänk
Medlem

tack för den länken.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Som jag trodde 3 av mina tillägg fungerar inte, easy dragtogo, hide menubar och operaview.

Så nu har jag testat lite. Hide menubar fanns redan inbyggt. Men det buggar, lägger jag dit ikoner så vill den inte gömma sig längre.
Easy dragtogo fick jag hacka, eller rättare sagt lura att det fungerar med en nyare version. Lika så med Operaview.