Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
För att om det hade gjort det på konsol hade kontrollen varit galet mycket svårare.

Jo men det kan jag tänka mig. Men dom med konsoler har alltid valet att skaffa en mus

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Sen ligger inte snipern heller då dom ej har prone.
Då blir det att man av naturliga skäl inte är stadig på handen. [/B]

Lite synd att åtminstonde snipern inte fick prone. Men nu efter att man lirat betan ett tag så börjar man vänja sig utan prone ändå. Men ibland kan det bli riktigt irriterande när man får en miss pga den ostadiga handen.
Men men man får väl fortsätta träna så man lär sig och inte missar då.

Visa signatur

Antec P183 | Asus P7P55D LE | Core i5 750 | GTX 670 2GB | Corsair 16GB | Intel SSD 520 240GB| Antec CP-850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashkan
Jo men det kan jag tänka mig. Men dom med konsoler har alltid valet att skaffa en mus

Lite synd att åtminstonde snipern inte fick prone. Men nu efter att man lirat betan ett tag så börjar man vänja sig utan prone ändå. Men ibland kan det bli riktigt irriterande när man får en miss pga den ostadiga handen.
Men men man får väl fortsätta träna så man lär sig och inte missar då.

Jag tycker framförallt att det är som de andra klasserna som jag saknar prone då man rycker fram och hamnar under beskjutning och vill slänga sig ned i en grop eller så...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Hur vet man om en server är hardcore? Har inte lyckats hitta någon än. Det är ju skitjobbigt att sitta och skjuta på folk med 20-30mm luftvärnskanon när de inte dör efter tre skott. En sådan sliter ju av lemmar för guds skull. Och att tömma ett helt magasin 5.56 i någon utan att den dör?

Brukar ha HC eller liknande i namnet, Gör http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=986... så blir de lättare att hitta.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Citat:

Jag förstår inte riktigt ljudinställningarna. Vad är vad? Hi-fi? Home theater? War tapes? Jag vill ju bara ha vanligt 5.1.

När jag började spela Demot på PS3 så hade jag grundinställningen på ljudet. Jag spelade i ett stort vardagsrum med 5.1 uppsättning och reagerade omgående på att det var mycket ljud i bakhögtalarna. Till och med om folk sköt framför mig så lät det nästan mer i bakhögtalarna. Ändrade till HomeCinema (verkar som man måste göra det VARJE GÅNG på PS3) och vips så satt alla ljud där de skulle och man kunde gå på hörseln för att lokalisera folk.

Permalänk
Medlem

Jag har en nyckel över om någon är intresserad.
OBS: Skänker inte bort nått till någon nyregistrerad snorunge som bara jagar nycklar.

//Simon

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Musslan
Jag har en nyckel över om någon är intresserad.
OBS: Skänker inte bort nått till någon nyregistrerad snorunge som bara jagar nycklar.

//Simon

Tar den gärna! Har en polare som behöver en.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Jag tycker framförallt att det är som de andra klasserna som jag saknar prone då man rycker fram och hamnar under beskjutning och vill slänga sig ned i en grop eller så...

Spelet hade blivit kassare med prone tror jag faktiskt för då hade det handlat om vem som kunnat lägga sig först i prone i närstrider etc. Blir bara skit av det till slut...

Vad jag saknar är en crouch knapp som man slipper hålla inne hela tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DavidBerg
När jag började spela Demot på PS3 så hade jag grundinställningen på ljudet. Jag spelade i ett stort vardagsrum med 5.1 uppsättning och reagerade omgående på att det var mycket ljud i bakhögtalarna. Till och med om folk sköt framför mig så lät det nästan mer i bakhögtalarna. Ändrade till HomeCinema (verkar som man måste göra det VARJE GÅNG på PS3) och vips så satt alla ljud där de skulle och man kunde gå på hörseln för att lokalisera folk.

helt klar FÖR mycket ljud i surround högtalarna.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
helt klar FÖR mycket ljud i surround högtalarna.

Stör mig också lite på det..

Ljudet runt om i omgivningen typ en tanks ljud är för högt. Får ont i huvudet om jag kör högt ljud länge i spelet för decibel nivån är konstant hög pga man hör allt ljud hela tiden även ljud rätt långt bort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur vet man om en server är hardcore? Har inte lyckats hitta någon än. Det är ju skitjobbigt att sitta och skjuta på folk med 20-30mm luftvärnskanon när de inte dör efter tre skott. En sådan sliter ju av lemmar för guds skull. Och att tömma ett helt magasin 5.56 i någon utan att den dör?

1. Namnet på servern.
2. På hardcore servers så har man inget sikte och man kan inte se hur mycket ammunition man har. Så kan du se dessa saker i rutan så är du inte på en hardcore server.

Visa signatur

Antec P183 | Asus P7P55D LE | Core i5 750 | GTX 670 2GB | Corsair 16GB | Intel SSD 520 240GB| Antec CP-850

Permalänk

Någon som vet hur länge betan ligger nere för update?

Permalänk
Medlem

Skulle vara nere till 1300 vill jag minnas

Sen om det var för GMT eller GMT+1 vet jag inte.

Permalänk

Okej, men då borde det ju vara uppe igen?

Jag kan fortfarande inte logga in

Permalänk
Medlem

Klagomål

Hejsan har en del "klagomål" till denna beta men vet inte riktigt vart jag ska skriva det för någonstans så jag skriver det här

*Någon slags "join game function" inne i spelet direkt in på en vanlig server eller kompis och kunna invita.

*Större sprängstyrka med de flesta fordonen.

*Bättre grepp på c4orna då de flesta kommer inte där man vill, även väldigt buggigt när man hoppar och försöker kasta iväg dem längre.

*Kunna strafa AD när man springer, kanske t.o.m s?

*Förbättrad spotting 'Q' typ som metersystem eller liknande. Ibland kan det vara helt omöjligt att spotta, t.ex. när man laddar och ibland kan man spotta 5 åt gången.

*Vet inte riktigt om det är så här men ifall man plockar upp någon annans kit, blir man en slags ny modell då eller har man samma uniform? Mer trovärdigt med samma iallafall.

*När man plockar upp en m8s kit så vore det bättre om det var som i bf2 med en boxliknande sak på marken istället för bara vapnet.

*Om man siktar på ett vapen på marken så ska man se vad det heter osv.

*Någon slags lanfunktion.

*Fixa så att man kan ändra muskänsligheten i de olika vehiclesen och med snipern.

*Haxxa genom väggar som ännu inte gått sönder

*Förbättra granatkastningens båge i luften.

*Denna är inte så viktig men; några 'coolare' sätt att dö på skulle inte skada

Permalänk
Medlem

Är det någon som har kommit in i PC Betan än efter uppdateringen, jag kan fortfarande inte logga in????

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Är det någon som har kommit in i PC Betan än efter uppdateringen, jag kan fortfarande inte logga in????

Nää, jag kommer inte in heller.
Är det patch på gång?

Visa signatur

| Sony Bravia 9 75" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk

Dom uppdaterar något, jag kommer inte in än

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kikoelz
Nää, jag kommer inte in heller.
Är det patch på gång?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusDazE
Dom uppdaterar något, jag kommer inte in än

Inte jag heller... Dock står det så här på deras twitter. (http://twitter.com/OfficialBFBC2)

Battlefield Bad Company 2 will be unavailable during 10am to 1pm GMT (2am and 5am PST) on Tuesday 16th February for EA server maintenance.

Alltså, från klockan 10am (alltså på förmiddagen) till klockan 1pm (alltså eftermiddag.) Dock är våran tidsson GMT+1, och om det nu betyder att vi är en timma "före" dem, så ska uppdatering ha varit klar klockan 14.00. och klockan är snart 16.00?

Permalänk

Jag vill spela!

Permalänk
Medlem

Fan nu är ju klockan 17. Vill spela! O.o

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk

Jag sitter här och slår i bordet varje gång det står att jag inte kan ansluta. JAG VILL SPELA!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Roligt med patch, någon som vet information vad den innehåller?

edit. stod visst att det kommer info när patchen släpps

Permalänk

Och man kan inte spela förrän den släpps? jag fattar inte riktigt, när kommer man kunna spela?

Permalänk

Seriöst! Jag vill spela, har ju fan vart nere hela dagen nu..

Permalänk
Medlem

Nån som vet när skiten kommer igång igen? Har inte så många tillfällen att spela på, så det är rätt typiskt att det inte går nu. Kommer väl igång lagom tills jag inte kan antar jag.. Förresten om nån vill spela nån gång så är mitt nick Ainatar, [SWE] Ainatar om man inkluderar taggen framför.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

köpte spelet igår kväll, tänkte lira idag, bra tajmat nåväl... får väl glo på lite värdelös OS så länge

Permalänk
Permalänk

Meeeeeeeen!

Permalänk

Tålamod....det viktiga är att patchen addreserar alla buggar så vi får en trevlig spelupplevelse....det är ju trotts allt en beta...