Nvidia släpper drivrutin 196.21 WHQL

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Nvidia släpper drivrutin 196.21 WHQL

En ny drivrutin har hittat ut från Nvidias utvecklingsavdelning, denna gång med WHQL-stämpel. Bland nyheterna syns SLI-profiler för en mängd färska spel.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Tjohoooo,
skulle vilja se Fermi i butik ist...

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
KUJ
Registrerad
Apr 2003

Någon som testat att folda me nya drivrutinerna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Nov 2002

hur foldar med med graffet?

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2007

Great köpte GT240 igår för att jag inte har tid att vänta på GF100

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trådslutet
Registrerad
Feb 2006

folk på guru3d rapporterar om fel i rivatuner, evga precision tool med denna driver.

Intel® Core™ i7-950 4.0GHz/1.41v/TRUE (HT Enabled) | ASUS P6T Deluxe V2 | Corsair Vengeance 12GB (3x4GB) 1600MHz 9-9-9-24 1T 1.50v | Corsair CX600M | ASUS R9 280X DirectCU II Top 3GB | Dell SP2309W | Samsung 840 Evo 250GB | Samsung 2x1TB HDD | Antec Nine Hundred | Windows 7 x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Precis, går inte att överklocka då det ej går att se clockspeeds i varken nvidias kontrollpanel elleri ovan nämda program, får ta och rulla tillbaka till 195.62 tills problemet är löst...

Fractal Design Define R4 | Corsair AX760W | Asus Z87-Pro | Intel Core i7 4770K | 16GB Corsair Vengeance LP 1866MHz CL10 [2x8GB] | ASUS GTX 980 4GB TURBO | Asus Xonar DX | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 Pro 512GB
Windows 10 Pro 64-bit (x64)
Dell UltraSharp 24" U2412M IPS | Logitech G303 Daedalus Apex Performance Edition Gaming Mouse | Logitech G15 Gaming Keyboard V1 (Blue Backlight)

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Gotland
Registrerad
Feb 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triton.se
folk på guru3d rapporterar om fel i rivatuner, evga precision tool med denna driver.

Jag kan också bekräfta att de finns konstigheter med dessa. Startar man upp EVGA Precision eller RivaTuner så kan man inte klocka kortet klokt. Varken mitt GTX 260 eller GTS 250 kan jag ändra klocken för SP (Shader) längre. Mycke skumt faktiskt.

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003

Svar ifrån han som gör Rivatuner

Citat:

"Bad luck for NVIDIA owners then. Don't expect a quick fix. I'm currently busy with more priority tasks, have AlwaysTroublesInside GPUs in all my home PCs and won't be able to start even to investigate it within at least a week."

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
:)
Registrerad
Okt 2008

Mina Dirt 2 problem är fortfarande inte lösta med denna driver.
Synd

Apple Mac Mini

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3

Du viker ihop kortet på mitten bara )

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.1
Registrerad
Maj 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Alla Ni som foldar med Graffet Ni gör en god gärning men vet Ni vilken?
dvs vet ni vad folding menas med i sammahanget?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
Alla Ni som foldar med Graffet Ni gör en god gärning men vet Ni vilken?
dvs vet ni vad folding menas med i sammahanget?

Folda är ett amerikanskt försök att rädda skinnet på sig själva.

Genom att få en stor del av europa "folda", dvs ha på sina datorer jobbandes 100%, så ska de jämna ut energianvändningen så att de inte blir svartmålade.

Det är vad jag tror.

lolclockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej

Genom att få en stor del av europa "folda", dvs ha på sina datorer jobbandes 100%, så ska de jämna ut energianvändningen så att de inte blir svartmålade.

Det är vad jag tror.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grästorp
Registrerad
Jan 2003

ajfan, där fick man svaret på varför både Rivatuner och EVGA cpar sig på min burk efter jag installerat dessa.. precis som ni säger försvinner "shaderclocksen" och när man klickar in tex 780mhz så står det likförbannat 738 nästa gång man går in o kollar.... grrrr..

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej

Det är vad jag tror.

är det inte lite långsökt att amerikanska regeringen tar kontakt med stanford, ser till att få igång ett projekt för att sammla in datakraft över världen. Sedan ser till att detta lyckas i europa och misslyckas i USA, något som nog kräver rätt mycket resurser, allt detta för att kunna få europa att förbruka omärkbart lite mer el för att få sig själva att framstå som lite bättre??

låter lite långsökt för min del, men jag är kanske bara blind för den uppenbara sanningen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
ajfan, där fick man svaret på varför både Rivatuner och EVGA cpar sig på min burk efter jag installerat dessa.. precis som ni säger försvinner "shaderclocksen" och när man klickar in tex 780mhz så står det likförbannat 738 nästa gång man går in o kollar.... grrrr..

BIOS-klocka kortet istället. Jag gjorde det för att spara lite RAM minne (som Rivatuner tar) och pga problem med rättigheter (tjejen är Power user och satte henne som Admin för Rivatuner men likt förbannat blev det felmeddelande när loggar in på hennes konto). Men nvflash och NiBiTor fixade biffen!

Arbetsdator Antec Three Hundred | Core i7-860@stock | 16GB DDR3@1333 | Samsung 830 256GB SSD + 4TB HDD | GTX 460@900/1800/4200
HTPC/Speldator Lian Li PC-A05FNB | Core i5-3570K@4200 | 16GB DDR3@1600 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + 4TB HDD | GTX 660@1098/1098/6008 | Xbox One Wireless Controller
Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008

funkar fin att clocka för mig iaf med EVGA precision.

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jul 2007

Kan meddela efter ett pars timmars testande , så är drivrutiner riktigt trevliga. Spel med 3D har fått en riktigt fin FPS framför allt COmpany of heroes, Dawn of War 2, alla Scource spel och många fler.

Så riktigt bra dirvrutin för 3D Vision ägare, bra jobbat Nvidia !

Desktop: i7 4970k 4,5hz,Asus Strix 1080TI, DDR 3 16gig 1600Mhz Corsair, Samsung 256gig // // PS4 Pro//

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

det var ingen som visste vad all denna datakraft som folding lånar är till för alltså?

vad Ni räknar ut är hur proteiner veckar sig "Folding" efter att de har syntetiserats i cellens ribosomer...

Hur proteiner "veckar sig" är viktigt att veta vid sjukdommar. lkm-tillverkning mm...

har Ni ingen naturkunskap i skolan eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008

min GPU physx funkar inte mer :S den är aktiverad i nvidia panelen och jag har provat att om installera physx drivern, men jag får bara CPU physx i spel samt att rutan för physx är av kryssad i GPU-Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003
Citat:

We are aware that you are unable to adjust clockspeeds with EVGA Precision and this driver, we are working on this and will update when we have more information.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweC Rocks
Registrerad
Maj 2005

Samma med MSI Afterburner 1.4.2..Fungerar ej med dessa drivrutiner...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2007
Citat:

det var ingen som visste vad all denna datakraft som folding lånar är till för alltså?

vad Ni räknar ut är hur proteiner veckar sig "Folding" efter att de har syntetiserats i cellens ribosomer...

Hur proteiner "veckar sig" är viktigt att veta vid sjukdommar. lkm-tillverkning mm...

Hehe, för alla som skrev tidigare var ju fullt seriösa också
Men du skrev de ju bra iaf, för de som inte vet vad de är!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2008
Citat:

Tror alla visste det, står i varenda nyhet om folding som sweclockers skrivigt, så det blir tyvär inget nobelpris för dej

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008

någon som får GPU physx att funka? min är helt körd,, de funkar inte äns om jag lägger in äldre drivare nu häller:(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
någon som får GPU physx att funka? min är helt körd,, de funkar inte äns om jag lägger in äldre drivare nu häller:(

Hade samma problem som du och det löste sig med en komplett ominstallation.
Troligen har någon fil i phsyx blivigt korupt vid uppgradering eller avinstallation så att operativsystemet tror fortfarande att den är installerad.
Kolla om du har en ageia mapp i program mappen om inte så är det där det strular.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001
Citat:

Hur var ditt betyg i svenska?

"That which is not good for the bee-hive cannot be good for the bees" - Marcus Aurelius

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Hur var ditt betyg i svenska?

Klingon, va e de för ett namn?
fortsätt måla dina Star Trek figurer ist...
ditt troll