Permalänk
Moderator
Testpilot

Lycka till att göra någon slags rättsprocess av detta.

"-Hej, jag är en god medarbetare på Inet och jag vill bara göra dig uppmärksam på att vi har videobevis på att våran infantila Samhalls-anställda person har lyckats begå ett fantastiskt misstag av att helt enkelt skita i vad det står på ordern och packa ner lite andra produkter av godtyckligt intresse i din försändelse och nu så undrar vi om du kanske har sett av dessa produkter"

"-Hrmm... Nej. (Läs: Ja för helvete!)"

"-WE GONNA SUE YOU, YOU BASTARD! SEE YOU IN COURT"

*slam*

Piiiiip piiiiiip piiiiip.

"-Good luck with that. Suckers...! Sweet cam though." *evil laughter*

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Vilka jävla idioter, om de av misstad (som bevisar att deras personal är helt inkompetenta) packar ner saker som de inte beställt är det deras problem, inte meningen du ska lägga ner tid för att bevisa din oskuld för dem. Det är ju personalen som gjorde fel inte du.

När jag läser sånt vill jag bara ge ett långt finger i ansiktet till inet.se, som dessutom höjt sina priser, jävla puckon.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
vilket med all säkerhet är ett missförstånd,

Det är nog inget missförstånd, killen som ringde till TS visste vad han gjorde exakt.

Permalänk
Medlem

men detta är väl avklarat.. dom kan lära till nästa gång innan dom ringer till folk.

Permalänk
Medlem

Nu var det ju inte Inet som ringde. Inet är en juridisk person, inte en fysisk person. Det var en människa av kött och blod som dabbade sig. Denna person har tydligen fått sig en repressalie. Case closed. Man kan bli upprörd, men då ska man nog bli det på personen i fråga, inte på företaget. Det finns inget företag som är så bra att ingen anställd någonsin gör bort sig eller att olyckliga saker händer. Det är vad företagen gör när sånt händer som räknas. Om det nu formulerades som en anklagelse, vilket det ju onekligen verkar som, så är det väldigt klantigt såklart. Och att TS lade ner tid för att bevisa sin oskuld är helt hans eget fel, han hade inte behövt göra ett smack.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macke1
Okey att det är fel att ringa och anklaga folk, men inlägget som du citerat står det är även "människor gör fel". Det är ingen stor grej som behöver (som jag tycker) kompenseras.

Ingen big deal.

Människor gör fel, företag gör fel. Självklart ska kunder som drabbas negativt av detta kompenseras skäligt för den goda sakens skull! Imre fan skulle du tycka att det var kul att anklagas för att du undanhåller varor från ett företag du köpt saker ifrån? Klart de ska kompensera honom. Allt annat vore fel. Hade jag varit kunden och inte fått kompensation för detta hade jag aldrig rekomenderat någon annat för företaget utan snarare rekomenderat något annat ställe. Jag hoppas verkligen att personen fick något tillbaka för skiten och tiden han fått utstå i onödan.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ja en kompensation kanske hade varit på sin plats, men inget måste.
Jag skulle personligen uppleva det som mycket kränkande att få ett samtal hem från någon som anklagar en för nåt man inte har gjort, sånt gör en vansinnig.
Och skulle förmodligen aldrig mer handla där heller, om det inte kom en riktigt ordentlig ursäkt.

Skönt att det löste sig iaf.

Har förövrigt handlat där ett par gånger och kommer säkert göra det igen.

Permalänk
Avstängd

Att vara eller inte vara, att kompenseras eller inte kompenseras, det är frågar?;)

Nej allvarligt jag tänker så här:

a) om en anställd tabbar sig är det ju företaget som är ansvarigt
b) Inets medarbetare borde ha kompenserat TS (jag hade skämts som F*N om jag av misstag anklagat någon för något och hade kompenserat personen i ord eller handling (jag bjuder på käk nästa ggr. vi ses etc.)
c) medarbetaren borde ha skickat ett brev och bett om ursäkt tycker jag som minimum INNAN företaget bad TS om ursäkt (så hade jag reagerat iaf).

Svårt och säga om TS förtjänar en kompensation men det ligger i gränslandet tycker jag.:P Brevet från den enskilde anställde borde som sagt den anställde som klantade sig se som ett minimum.:) Allt hänger på hur TS uppfattade den anställdes "hotfulla ton".:P (Sen får allla Swecare tänka på att det är ovanligt att någon enskild går ut offentligt och ber om ursäkt i detta landet (medan i andra länder "ryker" den enskilde som gjorde fel): oftast har den enskilde en organisation/företag som täcker upp för medarbetaren via presstalesman, jurister, ombudsmän och allt sånt.:P

Tycker det är skönt för övrigt att det löste sig för TS.:) Det gläder mig något oerhört för jag blev Faa*n orolig och tänkte: "Ok nu vågar man inte handla där.:P" då man a) inte vill behöva ha en kamera från det man filmar när man hämtar ut paketet till det man packar upp det hemma.;):P b) vill kunna känna förtroende får NÅGON butik i branschen.:D Som en kollega i tråden sa: "inte svarar inte bara "ja ja ja" på fråga eller läser innantill utan de är verkligen kunniga.:D

Inet är ju lite av "The last Castle standing när det det kommer till kunskap och kvalité som jag ser det.:)

I USA har affärer/butiker m.m. "checkar" som kund får om man fått dålig service (bemötande?) som denne kan använda nästa ggr. personen handlar i butiken (blir ett sätt för butiken att få en andra chans och visa upp sin bästa sida = checken är ju en indikation på att kund varit missnöjd. Bra eller flopp med det systemet, svårt att säga men jag tror att det utvecklar butiker och företag till att bli bättre.

Inet har gratis frakt för swec-medlemmar och det är bra: det är ju något många butiker i USA har haft i "årtionden", rabatt om man köper mkt varor etc. Tycker det är skönt att detta börjar (Om än saaaakta i Sverige) komma hit - butikerna kan inte leva på sitt namn enbart utan måste ha en bra omvärdskunskap/servicemedvetenhet för att behålla kunder = bättre kvalité till kunden (som ofta är "liten" i förhållande till ett stort företag med resurser).

Jag hoppas att Inet lärde sig av sitt misstag och kan förbättra denna delen.:) Som en föreläsare sa till mig: "Det är bra att göra misstag, men bara en gång: lär dig av misstaget första gången och gör inte om det andra gången".^^

Keep up the good work Inet.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Kära Sweclockersvänner!(...)Det är väldigt få som hör av sig om de får något "extra", men däremot om något saknas!

Skicka ett pm till mig med telefonummer så tar jag hand om det imorgon.

Detta är ett tydligt exempel på hur en liten liten snöflinga kan bli en stooor stooor snöboll och till slut orsaka en lavin

Mvh
Erik
Inet.se

Det är ett kul fenomen Erik talar om att få hör av sig om man får något extra: det påminner mig om en lärare [på gymnasiet] som sa:

"Det är lustigt att efter ett prov hör de av sig som har fått för lite Poäng men jag har *aldrig* varit med om att de som fått för mycket dito hör av sig.:D:P"...

Så kära Inet, jag tror och vill hoppas på att när medborgare som fått något extra sällan hör av sig så gör de inte detta av illvilja utan helt enkelt för att de ansåg att de fick för lite poäng på proven på gymnasiet och tar således igen detta för att komma upp i score senare i livet.;) Ty som enskild förlorar man oftast mål hos ARN.:P

Å andra sidan vände vi lärarens uttalande till hans "nackdel" enl. följande:

Läraren talade om hur viktigt det är att studera och han avslutade med orden (inför ett prov): "Ni har ju hela helgen på er [att studera]".;) Vi talade om ett annat prov som vi ville ha igen (som läraren dröjt med att rätta) och läraren försvarade dröjsmålet med att "det har varit mycket under hela veckan" och hela klassen svarade blixtsnabbt: ":D:DMen Du har ju hela helgen på dig [att rätta proven]!:D:D;);)"

Vad kan vi lära oss av detta?;) Jo att när en "starkare part" (lärare, butik, tjänsteman, organisation etc.) hävdar sin rätt vinner oftast denne (skjuta upp rättning, tala om för kunden att denne kan "överklaga" till CSN men butikens jurist har skrivit det hela så "vattentätt" att kunden inte orkar alt. (oftast?) förlorar i slutändan.:P

Sensmoral: är det riktigt när kund inte hör av sig för att denne fått något extra Eller att elev inte hör av sig vid för mycket poäng? Nepp förmodligen inte dock ett mänskligt beteende då man vet att den extra saken man fick förmodligen är en symbol för att man förlorar ett X antal andra gäng livs "mål" (jur. eller eljest) på livets stig.;)

Givetvis uppmuntrar jag som sann konsument och humanist att man hör av sig när man fått för mycket av något.:D;) Om alla ger och tar på ett rättvist sätt utjämnas förhoppningsvis orättvisorna till det bättre "in the long run"!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag låser tråden då saken är utagerad och för att slippa alla dessa onödiga inlägg.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM