Att vara eller inte vara, att kompenseras eller inte kompenseras, det är frågar?;)
Nej allvarligt jag tänker så här:
a) om en anställd tabbar sig är det ju företaget som är ansvarigt
b) Inets medarbetare borde ha kompenserat TS (jag hade skämts som F*N om jag av misstag anklagat någon för något och hade kompenserat personen i ord eller handling (jag bjuder på käk nästa ggr. vi ses etc.)
c) medarbetaren borde ha skickat ett brev och bett om ursäkt tycker jag som minimum INNAN företaget bad TS om ursäkt (så hade jag reagerat iaf).
Svårt och säga om TS förtjänar en kompensation men det ligger i gränslandet tycker jag.:P Brevet från den enskilde anställde borde som sagt den anställde som klantade sig se som ett minimum.:) Allt hänger på hur TS uppfattade den anställdes "hotfulla ton".:P (Sen får allla Swecare tänka på att det är ovanligt att någon enskild går ut offentligt och ber om ursäkt i detta landet (medan i andra länder "ryker" den enskilde som gjorde fel): oftast har den enskilde en organisation/företag som täcker upp för medarbetaren via presstalesman, jurister, ombudsmän och allt sånt.:P
Tycker det är skönt för övrigt att det löste sig för TS.:) Det gläder mig något oerhört för jag blev Faa*n orolig och tänkte: "Ok nu vågar man inte handla där.:P" då man a) inte vill behöva ha en kamera från det man filmar när man hämtar ut paketet till det man packar upp det hemma.;):P b) vill kunna känna förtroende får NÅGON butik i branschen.:D Som en kollega i tråden sa: "inte svarar inte bara "ja ja ja" på fråga eller läser innantill utan de är verkligen kunniga.:D
Inet är ju lite av "The last Castle standing när det det kommer till kunskap och kvalité som jag ser det.:)
I USA har affärer/butiker m.m. "checkar" som kund får om man fått dålig service (bemötande?) som denne kan använda nästa ggr. personen handlar i butiken (blir ett sätt för butiken att få en andra chans och visa upp sin bästa sida = checken är ju en indikation på att kund varit missnöjd. Bra eller flopp med det systemet, svårt att säga men jag tror att det utvecklar butiker och företag till att bli bättre.
Inet har gratis frakt för swec-medlemmar och det är bra: det är ju något många butiker i USA har haft i "årtionden", rabatt om man köper mkt varor etc. Tycker det är skönt att detta börjar (Om än saaaakta i Sverige) komma hit - butikerna kan inte leva på sitt namn enbart utan måste ha en bra omvärdskunskap/servicemedvetenhet för att behålla kunder = bättre kvalité till kunden (som ofta är "liten" i förhållande till ett stort företag med resurser).
Jag hoppas att Inet lärde sig av sitt misstag och kan förbättra denna delen.:) Som en föreläsare sa till mig: "Det är bra att göra misstag, men bara en gång: lär dig av misstaget första gången och gör inte om det andra gången".^^
Keep up the good work Inet.:)