Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer7
Som många andra säger, du kan inte bli belastad för detta, oavsett om du faktiskt har fått någonting extra eller inte. En kollega till mig råkade av misstag skicka ut en extra Lexmark skrivare till en kund som bara beställt en, och efter olika koller med varuhuschefen och annat folk så visade det sig att det enklaste för oss var att kunden fick behålla båda två. Detta till trots att skrivaren kostade 12k(!) och att vi hade alla kvitton på att kunden endast beställt en. Och ja kunden är asnöjd förmodar vi

Det är helt enkelt för svårt för ett företag att bevisa sådant här, och det förvånar mig att inet ringer upp en kund sådär, känns ju som att be om dålig press

Ja jag har ju inga större förväntningar på dem längre, bara haft strul med dem hittills..

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Inet

Kära Sweclockersvänner!

Snälla, lugn i stormen! Normalt sett är vi aldrig inne och kommenterar i trådar annat än "vår egen", men här är det läge för ett undantag!
Detta låter ju givetvis som ett litet missförstånd, självklart anklagar vi inte någon för något, däremot händer det att saker skickas i fel paket, inte ofta men det händer, det är människor som packar varorna!

Självklart tar vi tag i detta under morgondagen, vi filmar när de sorterar varorna och när allt packas, men det kan ha diffat på några sekunder eller liknande, och naturligtvis ska du få en ursäkt om vi på något sätt "anklagat" dig för något, vilket med all säkerhet är ett missförstånd, jag gissar att våra killar på kundtjänst ringt upp och frågat.
Det är väldigt få som hör av sig om de får något "extra", men däremot om något saknas!

Skicka ett pm till mig med telefonummer så tar jag hand om det imorgon.

Detta är ett tydligt exempel på hur en liten liten snöflinga kan bli en stooor stooor snöboll och till slut orsaka en lavin

Mvh
Erik
Inet.se

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Du har inget som helst att vara orolig över, i detta land behöver man bevisa skuld för att åtgärder ska vidtas.

Gör rätt för dig och ta kontakt med deras chef imorgon, berätta att du är trött på hur de behandlar dig och att du aldrig mer kommer handla där. Beroende på hans svar och de åtgärder han vidtar fullföljer du ditt hot. Någon form utav kompensation hade verkligen inte varit orimligt och en ursäkt är det minsta du ska begära.

Kan tipsa om en annan webbutik som hittills har fungerat väldigt bra för egen del, http://komplett.se - bra support, priser och trevlig personal.

Man bör dock ha i åtanke att alla gör del, oavsett om det är inet eller komplett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Kära Sweclockersvänner!

Snälla, lugn i stormen! Normalt sett är vi aldrig inne och kommenterar i trådar annat än "vår egen", men här är det läge för ett undantag!
Detta låter ju givetvis som ett litet missförstånd, självklart anklagar vi inte någon för något, däremot händer det att saker skickas i fel paket, inte ofta men det händer, det är människor som packar varorna!

Självklart tar vi tag i detta under morgondagen, vi filmar när de sorterar varorna och när allt packas, men det kan ha diffat på några sekunder eller liknande, och naturligtvis ska du få en ursäkt om vi på något sätt "anklagat" dig för något, vilket med all säkerhet är ett missförstånd, jag gissar att våra killar på kundtjänst ringt upp och frågat.
Det är väldigt få som hör av sig om de får något "extra", men däremot om något saknas!

Skicka ett pm till mig med telefonummer så tar jag hand om det imorgon.

Detta är ett tydligt exempel på hur en liten liten snöflinga kan bli en stooor stooor snöboll och till slut orsaka en lavin

Mvh
Erik
Inet.se

Pluspoäng för att ni svarar och förklarar direkt här i tråden, det bevisar att ni är en väldigt bra datorshop trots allt.

Och precis som du säger, det är människor som driver inet.se - ni som alla andra är bara mänskliga, vi gör fel.

Hänvisar till det latinska citatet "Att fela är mänskligt, men att förlåta är gudomligt".

Permalänk

Lås tråden. Problemet finns ju inte ens.

Permalänk
Medlem

Precis som Inet skrev, en liten snöflinga som blev en lavin.
JAg har aldrig haft problem med Inet! Mycket kompetent kundservice som fattar vad man snackar om och inte bara säger aaa...aaa och knappar in infon på nån dator som en skrivmaskin utan dom kan svara direkt!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Lås tråden. Problemet finns ju inte ens.

Lås tråden, jag fattar inte vad du menar med att problemet inte ens finns? I din lalavärld kanske men om dom ringt upp en kille och börjat anklaga honom för stöld så är det ju ingen liten sak, att dom sen bara undviker honom i telefon sen också.

Iaf, hoppas att det löser sig. Jag är iaf nyfiken på en uppföljning, jag skulle bli helt vansinnig om jag skickade efter massa saker och sen någon ringer upp och anklagar mig för att stulit grejor av dom.

Permalänk
Medlem

Många åsikter har dykt upp trots att inga bevis har framkommit.

Jag tycker inte att någon ska ändra sin uppfattning om ett företag enbart baserat på rykten eller dylikt.

Men skulle det visa sig att en anställd har bemött kunden med anklagande eller hotfull ton - oavsett felpackade produkter eller ej - så kommer jag inte att fortsätta vara kund förrän jag hör en ursäkt från företaget.

Men sannolikheten att det är något helt annat, såsom påhitt eller missförstånd, är rätt stor.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

bra inet,, mycket bra..

Hände mig i mitt jobb,, skickade till fel men som tur va så ringde han som fick varorna upp och sa att "jag har inte beställt" men han kunde tänka sig att behålla varorna med 20% rabatt,, vilket jag efter samtal med min chef godtog,, då det skulle bli dyrt att skicka tillbaks allt igen och packa upp.. ja ni fattar,, ibland så kostar det mer än det smakar,,,

Om nu inet hade Levererat fel och gått till bottten med det i domstol etc så hade de garanterat gått back på det..

Därför så många ändrar sig just innan det ska sändas på Plus i svt,, Sverker är så jävla go asså,, när han säger att "nu har företaget dragit tillbaks sitt ärende" hehe

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

detta känns så overkill. om han inte har fått kamera + hdd extra så händer inget?
och i vilket fall som helst så kan inte en vanlig övervakningskamera tyda paketinfot. såfall måste den va jäääävligt nära eller gå på jävligt bra DV skivor med bra pixel återgivning när man spelar upp det.

om det nu HAR packats ner i hans paket, paketet filmas HELA vägen till postinlämningen så kan det bli problem.. men så är inte fallet. eller hur?

nädu. detta ska bli kul att se vad inet gör.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Hedersmedlem

nu lär de väl backa när de får dålig pr, synd bara att det ska krävas.

Permalänk
Medlem

Kunde väl tro att detta inte var inet´s stil! Ni har mitt fulla förtroende vart fall. Till 100%. Ni är bästa datorbutiken i mina ögon.

Permalänk
Medlem

Nu var du väl lite snabb med att lägga ut det här på ett forum tycker jag... man ser ju att diskussion håller på att spåra kolossalt, det här är ett problem som du ska ta med inet direkt och inte via ett forum på internet.

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem

Hade inet fortsatt anklaga dig efter flera diskussioner med personal, då tycker jag att detta inlägg kunde ha skrivits. Nu gick det lite för fort.

Samtidigt kan jag förstå trådskaparen blev ledsen & besviken över denna händelse.

Ha lite tålamod och is i magen till nästa gång, de e mitt tips

Permalänk
Medlem

CSI Miami hade nog kunna löst detta.
De hade kört sin superzoom, som ger bättre upplösning än originalbilden, på den som packades klocka, och genom att se reflektionen från paketet hade de kunnat se vem paketet verkligen gick till.
Sen hade de kunnat läsa ut med vilken kniv paketet öppnades, vilken dag osv. Sen vet vi nog vem det är som gjorde fel.

Permalänk
Medlem

Tyran26 (och/eller Inet.Se)
Vill gärna se slutet, dribbla inte fram nå om tystnad´s plikt å gärna alla kort på bordet.
Jättemånga på sweclockers.se som "avgudar" Inet.se å tror jag säger de från oss alla.
Berätta förklara vad som hänt verkligen, är de försäljaren som haft en dålig dag etc.
// Bloopy

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Känns lite små skumt Men det är ju bara att utläsa på paketets vikt så ser man ju om man har något extra. Det kommer att lösa sig, Inga problem!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krippe91
CSI Miami hade nog kunna löst detta.
De hade kört sin superzoom, som ger bättre upplösning än originalbilden, på den som packades klocka, och genom att se reflektionen från paketet hade de kunnat se vem paketet verkligen gick till.
Sen hade de kunnat läsa ut med vilken kniv paketet öppnades, vilken dag osv. Sen vet vi nog vem det är som gjorde fel.

Var bara tvungen att lägga ut den här bilden

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inet.se har nu ring mig och bett om ursäkt och att de har gett han som ringde mig igår och sa att jag har en kamera och att de har bildbevis har fått en varning. De sa att de har anklagat fel person och att de var fel på kameran och de tagit fel låda. Tycker de är bra att dom ringde och förklarade, visst alla är människor, människor gör fel. Men att dem inte kunde ha lite mera fakta på saken innan de ringer till mig tycker jag är dåligt. Men om detta var vad som krävdes för att de ska skärpa sig var de lönt. Slutet gott allting gott.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Kul att det löste sig, o bra att dom tog det på allvar.

Kudos till Inet.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

bwahahahahahaha
fan vilken avslutning på en intressant tråd
som jag skrattade...
edit: skrattade åt bilden då alltså

Permalänk
Hedersmedlem

Sedan ska de kanske inte ringa och hota/anklaga utan de kan gott börja med en trevlig ton och fråga. Tror de kommer längre på det. Bra om de verkligen gett den anställde en varning.

Permalänk
Medlem

Lyckligt slut på en olycklig historia.

Det var fruktansvärt av dom att komma med anklagelser innan dom var 100% säkra. Hoppas dom gav killen en rejäl varning. Falska anklagelser är bland det värsta man kan göra.

Så ha det roligt med din gratis kamera och hårddisk.
Nej, vänta nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Sedan ska de kanske inte ringa och hota/anklaga utan de kan gott börja med en trevlig ton och fråga. Tror de kommer längre på det. Bra om de verkligen gett den anställde en varning.

Självklart är det otrevligt att få återkrav på något man inte fått, men ingenstans skriver TS om att han skulle blivit hotad på något sätt, inte heller att Inets personal varit oartig på annat sätt än att de ringt fel person.

Visa signatur

Osedd trädde kung Priamos in och gick fram till Achilles
och sina armar slog om hans knän och kysste hans hårda,
mordiska händer, som hade förgjort så många hans söner.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icegrin
Självklart är det otrevligt att få återkrav på något man inte fått, men ingenstans skriver TS om att han skulle blivit hotad på något sätt, inte heller att Inets personal varit oartig på annat sätt än att de ringt fel person.

Det är klart att det är otrevligt att bli anklagad (tror nog inte du uppfattar det som trevligt, *trevlig ton* Hej X! Vi har bildbevis på att du har fått varor som du hävdar att du inte har tihi *tevlig ton* osv... låter inte som ett troligt förlopp) och när de hävdar att de har bevis mm. Ingen av oss vet det exakta förloppet, givetvis, men att han blev varnad talar ändå för att det inte gjordes speciellt snyggt.

Har man en misstanke om att man klantat sig och packat fel så ringer man naturligtvis och frågar ifall det kan tänkas vara så att "du" fått med varor utöver beställningen. Sedan hur man gör om man verkligen har bevis för att det packades är svårare då det kanske inte håller i rätten, då det inte är säkert att kunden mottagit varorna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser

.......
Har man en misstanke om att man klantat sig och packat fel så ringer man naturligtvis och frågar ifall det kan tänkas vara så att "du" fått med varor utöver beställningen. Sedan hur man gör om man verkligen har bevis för att det packades är svårare då det kanske inte håller i rätten, då det inte är säkert att kunden mottagit varorna.

Ja de är de jag menar, jag vart ju så klart helt chockad när de ringer frågar om jag har fått med saker och jag säger nej, men att jag ska kolla och ska ringa upp. Men att personen då snabb som f** säger till mig att han har bevis som tyder på att jag ljuger? Kan man inte vänta tills man ringer tbx lr ringa en gång till senare? Men aja problemet är löst och vi får väll hoppas att detta inte kommer upprepas i framtiden.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackzen
Var bara tvungen att lägga ut den här bilden

HAHA underbar bild ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

"Inet.se har nu ringt mig och bett om ursäkt samt att de har gett honom som ringde mig igår och sa att jag har en kamera och att de har bildbevis, har fått en varning. De sa att de har anklagat fel person och att de var fel på kameran och de tagit fel låda. Tycker de är bra att dom ringde och förklarade, visst alla är människor, människor gör fel. Men att dem inte kunde ha lite mera fakta på saken innan de ringer till mig tycker jag är dåligt. Men om detta var vad som krävdes för att de ska skärpa sig var de lönt. Slutet gott allting gott."

Kompensation, kanske.??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgan
"Inet.se har nu ringt mig och bett om ursäkt samt att de har gett honom som ringde mig igår och sa att jag har en kamera och att de har bildbevis, har fått en varning. De sa att de har anklagat fel person och att de var fel på kameran och de tagit fel låda. Tycker de är bra att dom ringde och förklarade, visst alla är människor, människor gör fel. Men att dem inte kunde ha lite mera fakta på saken innan de ringer till mig tycker jag är dåligt. Men om detta var vad som krävdes för att de ska skärpa sig var de lönt. Slutet gott allting gott."

Kompensation, kanske.??

Okey att det är fel att ringa och anklaga folk, men inlägget som du citerat står det är även "människor gör fel". Det är ingen stor grej som behöver (som jag tycker) kompenseras.

Ingen big deal.

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [