Nya hårdvara, datorn funkar inte. Vad är felet?

Permalänk
Medlem

Nya hårdvara, datorn funkar inte. Vad är felet?

Gigabyte GA-MA770T-UD3P, Socket-AM3AMD 770+SB710, ATX, DDR3 , Firewire, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16

AMD Phenom II X4 955 Black EditionQuad Core, 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

XFX Radeon HD 5750 512MB GDDR5PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 700MHz

Corsair XMS3 DHX DDR3 1333MHz 4GB CL9Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Intel i5/i7 and AMD PhenomII, 240pin

Dessa produkter köpte jag då min förra processor brann upp, då valde jag att köpa ett helt nytt kit. Men, nu när jag byggt ihop datorn så startar den, men jag får ingen bild på skärmen, standbyknappen blinkar bara. Cpu-fläkten och grafikkortsfläkten är igång men snurrar svagt. Vad kan felet vara? Hjärtligt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Kollat så du har stoppat alla kablar rätt/stoppat alla på dess platser?
Glömde själv att stoppa i en 12V ATX kabel till mitt mobo..

/B

Permalänk

Nätagget kanske är för svagt, vad är det för något du har?

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Avstängd

mera info om riggen osv... du kanske måste flytta om minnena..

Permalänk
Medlem

Hade..har ett löjligt problem på min dator som gjorde att den inte startade.

Köpte nytt moderkort och cpu, kopplade in allting rätt, datorn gick inte igång men fläktarna snurrade svagt för en kort stund, inget hände, testade o reseta CMOS osv.

Visade sig vara en högtalarkabel som skall ge bios beep som gjorde att den inte startade, nu klarar jag mig utan den och datorn har funkat perfekt sedan dess.

Testa utan alla onödiga kablar, bara ström och se om den funkar!

Visa signatur

Chassi Fractal Design R3 Silver. CPU I5 2500K @ 4.5Ghz Kylning Corsair H80 Moderkort Asus P8P67 Pro RAM Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600Mhz Grafikkort MSI Twin Frozr 780 Ljudkort Creative X-Fi Xtreme Music HDD Kingston HyperX SSD 120GB