Hjälp! Får inget ljud i min nybyggda rigg! Hjälp!

Permalänk
Inaktiv

Hjälp! Får inget ljud i min nybyggda rigg! Hjälp!

Hej! Har just byggt ihop en ny dator och den fungerar helt fint. Allt funkar som det ska, från USB-portar till processor och grafikkort. Men det finns ett litet aber, ingen av ljudportarna funkar uppenbarligen!

Jag har installerat drivrutiner för ljudet och i windows är symbolen för ljudinställningar som det ska, men när jag stoppar in hörluar (och jag har provat med flera olika) så kommer det inget ljud! Har prövat alla portar, men inget resultat! Någon som vet hur jag kan felsöka/åtgärda detta snälla kontakta mig här!

Tacksam för svar!

Mvh Robin

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Pluggat in högtalarna i microfonuttaget? hehe

Permalänk
Medlem

Inget som är mutat ?

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FANTEN
Pluggat in högtalarna i microfonuttaget? hehe

Haha! Det gjorde jag med mina högtalare när jag var väldigt trött. Det gick två veckor där jag undrade varför det inte kom något ljud på höger sida.

Permalänk
Inaktiv

Har du provat portarna både fram och bak på datorn? Gått igenom ljudinställningarna i Windows? Dvs., se till att volymen är på och maxad överallt, till att börja med.

Permalänk
Medlem

Är det windows 7 du sitter i ?

För på min dator har jag både digital ut och analog och om digital är vald som standard ut så får du inget ljud ur analoga...

Är nog med största säkerlighet inställningar som spökar kan tom vara buggiga drivrutiner ?

Ja du får väl kolla lite i inställningarna

Lycka till !

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Inaktiv

Hej! Lyckades lösa det, nu funkar allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sacru:

Hej! Lyckades lösa det, nu funkar allt!

Har samma problem, sitter med en laptop med win 7, vanliga högtalarna funkar men inte hörlursutgången??

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i7 2600K @ 4,20GHz | Antec KÜHLER H2O 920 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600MHz XMS3 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | 250 GB Samsung 850 EVO SSD | 500 GB Samsung 850 EVO SSD | 2TB Seagate Barracuda Green | 4 TB WD40 EFRX-68N32N0 | Samsung SH-B123L Blu-Ray | Corsair HX 750W 80+ | ASUS Xonar DS | Windows 7 Ultimate x64